در تجارت فرامرزی جایگاه مناسبی نداریم

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مظفر علیخانی با بیان این‌که نرخ بیکاری در ایران بالا است، گفت: بخش اعظمی از این بیکاری مربوط به جوانان مستعد و تحصیلکرده کشور است و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های زیادی به جامعه تحمیل می‌کند.

وی برخی مشکلات داخلی و خارجی و سوء‌مدیریت در حوزه اقتصاد را از جمله علل ایجاد این وضعیت عنوان و اظهار کرد: به همین دلیل مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از آن به عنوان نقشه راه برون‌رفت از این بحران یاد می‌شود، بر حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند.

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: در این نقشه راه با کلیدواژه‌های فراوانی از جمله رشد اقتصادی، مردمی شدن اقتصاد، صادرات، درون زایی اقتصاد، برون گرایی اقتصاد و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث مردمی شدن اقتصاد بحث دانش بنیان شدن اقتصاد، ایجاد ارزش افزوده، کاهش هزینه‌های تمام شده، چابک‌سازی و کوچک کردن دولت و اصلاح محیط کسب‌وکار و حذف مجوزهای غیرضرور اهمیت زیادی دارد.

علیخانی ادامه داد: در بحث درون‌زایی تکیه بر داشته‌های کشور در بعد منابع طبیعی و استفاده از منابع انسانی و مزیت‌های تولیدی و تجاری و در بعد برون‌گرایی جذب سرمایه گذاری خارجی، انتقال تکنولوژی به داخل، توسعه صادرات و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک قابل توجه است.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در زمینه صادرات، بر رقابتی شدن صادرات و انواع حمایت‌ها و مشوق‌ها از صادرات غیرنفتی توجه و تاکید ویژه داشتند.

وی متذکر شد: بنگاه‌های تولیدی و صادراتی ما در چنین شرایطی در عرصه ملی و بین‌المللی توانسته‌اند حضور پیدا کنند و ما وظیفه داریم در چنین نشست‌هایی از نخبگان و فعالان آنها تقدیر کنیم.

علیخانی با بیان این که در بخش بنگاه با سه برند محصول، برند بنگاه و برند ملی روبه‌رو هستیم، ادامه داد: برای دستیابی به این امر اولین کلید واژه اعتمادسازی براساس کیفیت، خدمات پس از فروش و رعایت اخلاق حرفه‌ای در کسب‌وکار است. دوم بحث آموزش علمی در ارتباط با کارآفرینی، برندسازی و ثبت برند در مراجع ملی و نهادهای بین‌المللی است.

به گفته وی، اهمیت برند برای تولیدکننده فروش و سود و کسب منافع بیشتر و صیانت از منافع سهامداران است و فرآیند برند سازی در کشور به سیاست گذاری، سرمایه‌ گذاری و حمایت نیاز دارد که اولین گام آن ایجاد یک نهاد قانونی با محوریت بخش خصوصی و حمایت مالی و معنوی دولت است.

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی سخن می‌گفت با بیان این که اقتصاد و تولید و صادرات ایران با چالش‌های اساسی دست به گریبان است، اظهار کرد: مطالعاتی که مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران انجام داده نشانگر این واقعیت تلخ است که در حوزه گمرک، مالیات، تامین اجتماعی و روابط کار تولیدکننده و صادرکننده با مشکلات فراوانی مواجه است.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از هزینه قیمت تمام شده محصولات تولیدی و صادراتی که قدرت رقابت را در مقایسه با واردات کالا و قاچاق از حوزه تولیدکننده سلب می‌کند مربوط به عملکرد چنین حوزه‌هایی است به همین جهت در شاخص شروع کسب‌وکار و تجارت فرامرزی نیز نتوانسته‌ایم به جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x