[ad_1]

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: اولویت کاری وزیر جدید صمت باید رفع مشکلات ناپایداری در قوانین و وجود قوانین مزاحم با بهره‌گیری از نظرات بخش خصوصی باشد. برای این کار لازم است درِ اتاق وزیر و معاونان وی همیشه باز باشد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اظهار کرد: با توجه به سابقه کاری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، وی علاوه‌ بر این‌که با حوزه  قانون‌گذاری‌ آشنا است حوزه اجرایی را هم به خوبی می‌شناسد و بنابراین با بخص خصوصی آشنا است اما از آن جایی که این وزارتخانه دارای بخش‌های متعددی است، تغییرات و تلاش‌های بسیاری را می‌طلبد.

وی افزود: “رضا رحمانی” به عنوان متولی صنعت باید به دنبال حل مسائل و مشکلات این بخش باشد. البته شرایط نامناسب حال حاضر و معضلات در حوزه صنعت تنها مختص به همین حوزه نبوده و مشکلات دیگری در بخش‌هایی همچون مالیات، بانک‌ها، بیمه و شرایط ناپایداری قوانین در مجلس نیز وجود دارد که خارج از مسائل خود این وزراتخانه است اما به علت این‌که مرتبط با صنعت است وزیر جدید نیز باید به آن‌ها توجه کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که ناپایداری در قوانین و وجود قوانین مزاحم نیز گاها دردسرساز شده‌ است، تصریح کرد: باید قوانین مزاحم شناسایی و برای رفع آنها پیشنهادات لازم به مجلس و دولت ارائه شود.

به اعتقاد روغنی گلپایگانی، در چند سال اخیر حوزه صنعت در این وزارتخانه بسیار ضعیف شده است بنابراین برای حفظ و بزرگتر کردن آن باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. همچنین ارتباط با بخش خصوصی باید بسیار هوشمندانه‌تر انجام شود. در شرایط حال حاضر، بخش خصوصی می‌تواند بسیار کمک‌کننده به وزارتخانه باشد. البته کانون این همکاری باید اتاق بازرگانی به صورت سازمان‌یافته باشد نه این‌که به صورت فردی با تشکل‌ها ارتباط بگیرند چرا که ارتباط گرفتن‌های فردی به هیچ وجه مناسب و کارگشا نیست.

بیشتر بخوانید :  صادرات 19 تن قطعات دستگاه علائم حیاتی

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت، موضوع مهم دیگر نداشتن برنامه راهبردی و استراتژیک است لذا در این حوزه باید از کارشناسان داخلی، خارجی و تفکر بخش خصوصی استفاده شود تا این مشکلات به هر شکل ممکن حل شوند.

وی با تاکید بر این‌که لازم است در اتاق وزیر و معاونان وی همیشه باز باشد، خاطرنشان کرد: بایستی ارتباط خوبی بین وزارت صمت با تشکل‌های اتاق بازرگانی و خود اتاق بازرگانی وجود داشته باشد و تعاملی سازنده صورت گیرد چرا که با این تعامل‌های سازنده به طور قطع مشکلات بزرگ کشور حل خواهد شد.

روغنی گلپایگانی در پایان سخنان خود گلایه کرد که “چرا تاکنون از کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران برای استفاده از نظرات دعوت نشده است. هر چند مدت کوتاهی است که رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است اما انتظار بود که از  کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران دعوت و نظرات بخش خصوصی گرفته می‌شد”.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، چندی پیش رضا رحمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها