کلید پاسخ به این سوال در دانستن هدف تجاری خود و همچنین داشتن آمادگی مالی برای انجام کار است شما باید در انتخاب بهترین زمان برای راه اندازی یک کسب و کار خود باهوش باشید.

راه اندازی یک کسب و کار و رسیدن به اهداف جدیدتر و بزرگ تر تقریبا در فکر بیش از ۸۰ درصد مردم وجود دارد. کارشناسان گروه تجاری ققنوس زمانی که در باره زمان مناسب برای ایجاد یک شغل تحقیق کردند، به نتایج جالبی دست یافتند. این نتایج می توانند برای شما یا برای هر فرد دیگری که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار ساده و کوچک است، مفید واقع شود.

قدم های ابتدایی شروع یک کسب و کار

پیش از آن که بخواهیم در مورد درست بودن یا نبودن زمان شروع و راه اندازی یک کسب و کار صحبت کنیم، باید بدانید که به راه انداختن یک تجارت فارغ از ابعادی که دارد، به هیچ وجه کار ساده و پیش پا افتاده ای نیست. اولین قدم برای شروع یک تجارت تصمیم گیری در خصوص ارائه محصولات یا کالاهایتان است. این تصمیم گیری می تواند شامل این دو مورد شود که گروه مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند؟ و چه زمانی بهترین کار برای شروع این کسب و کار است؟

گروه تجاری ققنوس طی بررسی هایی که در این زمینه انجام داد به نتایج یکی از پژوهش های معتبر موسسه “vistapoint” برخورد کرد که طی آن نشان داده شده بود بیش از ۵۰ درصد مردم در آمریکا قصد راه اندازی کسب و کار خودشان را دارند. فکر می کنید از بین این افراد، چند درصد موفق به انجام این کار می شوند؟ چند نفر زمان درست شروع تجارت را می دانند و چند درصد آن ها می توانند گروه مخاطبان هدف خود را درست تشخیص دهند؟

یکی از نکات جالبی که در راه اندازی کسب و کار و تجارت بسیار مورد توجه کارشناسان گروه تجاری ققنوس قرار گرفت، نتایج مصاحبه ای بود که “تونی کولمن براون با

“the Balance” داشت. طی این مصاحبه “براون” بیان کرد که تمامی افراد ممکن است ایده های یکسانی به ذهنشان خطور کند، در واقع ایده های راه اندازی کسب و کار و تجارت منحصر به فرد و مخصوص نیستند و تمامی افراد می توانند چنین ایده هایی را داشته باشند. با این وجود فقط افرادی که اقدام می کنند و قدم های اولیه را برمی دارند، می توانند در این مسیر موفق باشند. پس اگر شما هم به دنبال موفقیت هستید، بهتر است به محض رسیدن یک ایده مناسب به فکرتان، بی درنگ شروع به عمل کنید.

دلایل یک کار آفرین برای راه اندازی تجارت مخصوص به خود

با توجه به ادامه پژوهش ها و مطالعات کارشناسان گروه تجاری ققنوس مشخص شد که کار آفرینان در زمینه های مختلف، دلایل متعدد و گوناگونی برای راه اندازی و شروع کسب و کار خود دارند. این دلایل را در ادامه بیان کرده ایم تا بهتر بتوانید با آن ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید :  آموزش دوراظهاری واردات: 0 تا 100 مراحل دوراظهاری واردات در گمرک

۱-عدم علاقه به شغل فعلی

اولین انگیزه و دلیل یک شخص عدم وجود علاقه به شغل و کاری است که در حال حاضر انجام می دهد. زمانی که به یک کار علاقه داشته باشید، هر قدر هم آن کار سخت و طاقت فرسا باشد می توانید مشکلاتش را تحمل کنید و حتی در بسیاری از موارد با لذت نیز آن کار را انجام خواهید داد.

۲-کسب درآمد بیشتر

دومین مورد مربوط به کسب درآمد بیشتر است. افراد بسیاری هستند که با شغل کنونی که دارند نمی توانند درآمد مناسب و کافی برای گذران زندگی خود به دست آورند. همین مضیقه و مشکلات مالی انگیزه این افراد برای ایجاد یک کسب و کار جدید می شود.

۳-کسب شهرت و موفقیت بیشتر

سومین مورد که می تواند دو مورد قبلی را نیز به صورت جامع در بر بگیرد، به دست آوردن شهرت و موفقیت بیشتر است. معمولا شهرت و موفقیت چیزی است که تمام افراد به دنبال آن هستند و برای رسیدن به این دو فاکتور حاضر به انجام تلاش های فراوانی نیز هستند.

بهترین زمان برای شروع کسب و کار

حالا که متوجه قدم های اولیه شروع تجارت و همچنین دلایل اصلی و اولیه کارآفرینان برای شروع یک تجارت جدید شدیم، می توانیم به مرحله بعدی که فاکتورهای مهم در تعیین بهترین زمان برای شروع کسب و کار است، بپردازیم.

۱-پیدا کردن گروه مخاطب

زمانی که یک ایده به ذهن شما می رسد، این ایده بسیار خام و در مواردی حتی مضحک خواهد بود. طبق بررسی هایی که گروه تجاری ققنوس انجام داد، متوجه شدیم که پس از پیدا کردن ایده خود، باید به سراغ پیدا کردن گروه هدف و مخاطب خود برویم.

جای نگرانی نیست، زیرا با دانستن ایده و مطمئن بودن از آن، به سادگی می توانید متوجه شوید که قرار است کدام گروه از افراد جامعه از خدمات شما بهره مند شوند و یا نیاز به محصولات شما داشته باشند. اگر می خواهید دقیق تر گروه هدف خود را پیدا کنید، فقط کافی است تا تحقیقات بیشتری را انجام دهید.

۲-تناسب محصول و گروه هدف

قدم دوم به نوعی تکمیل کننده قدم اول است. با توجه به تحقیقاتی که سایت “Failory” در خصوص کسب و کارهای جدید که با نام استارت آپ نیز شناخته می شوند، چیزی در حدود ۹۰ درصد این کسب و کارهای نوپا در همان ابتدای کار شکست می خورند. از جمله دلایل اصلی این موضوع نیز عدم تناسبی است که بین محصول استارت آپ و بازار هدف آن وجود دارد.

گاهی اوقات امکان دارد برای خدمات و یا محصولات شما به طور کل هیچ بازاری وجود نداشته باشد. در هر صورت بهترین کار پیش از شروع اصلی کسب و کار، انجام تحقیقات کامل است. این تحقیقات را می توانید از طریق راه زیر انجام دهید:

بیشتر بخوانید :  چگونه کالاهای فیک و تقلبی را در فروشگاه اینترنتی آمازون (Amazon) شناسایی کنیم؟

جمع آوری داده ها از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. این داده ها باید شامل جنسیت، سن و میزان تمکن مالی افراد باشد.

۳-توجه به مصرف کننده

اینکه حتی پس از ارائه خدمات و فروش محصولات خود نیز مشتریانتان را فراموش نکنید، سبب می شود تا این افراد تبدیل به مشتریان دائمی شما شوند. برای این کار می توانید نظرسنجی های مختلفی را برگزار کنید که نتایج جالبی خواهند داشت. فراموش نکنید نحوه بیان سوالات نظر سنجی باید به گونه ای باشد که بتواند در نهایت نیاز و یا مشکل مشتری را برای شما آشکار کند. استفاده از شبکه های اجتماعی، نظرسنجی های رندوم در مکان های گوناگون و…از جمله راه های این کار هستند.

۴-به مشکلات خودتان فکر کنید

حتما برایتان پیش آمده که یک محصولی را خریداری کرده و نتیجه ای که مدنظر داشتید را از آن نگرفته اید. در چنین شرایطی برخی از افراد به این فکر می افتند که آیا دیگران نیز همین مشکل را دارند؟ چرا یک کسب و کار راه نیاندازم که این مشکل را حل کند؟ این اتفاق دقیقا همان چیزی است که برای “تامپسون” در رابطه با محصولات مو اتفاق افتاد که در پی آن او توانست برند مخصوص به خودش را به راه بیاندازد.

۵-آزمایش ایده

قدم بعدی می تواند مربوط به آزمایش کردن ایده پیش از شروع کار باشد. گاهی اوقات ایده تجاری بسیار ناب و خوبی دارید، اما در عین حال شک و تردید باعث شده است تا کمی برای انجام کارتان سست شوید. برای برطرف کردن این شک و تردید می توانید ایده خود را در بازار هدفی که برای خودتان انتخاب کرده اید، امتحان کنید. برای امتحان کردن ایده خود می توانید در ابعاد بسیار کوچک و حجم کم، محصولات خودتان را تولید کرده و در بازار به فروش برسانید. در صورتی که محصول شما از محبوبیت خوبی برخوردار باشد، می توانید کار خود را گسترش داده و در ابعاد بزرگ تری به تولید محصولات خود بپردازید.

۶-داشتن زمان، انرژی و منابع کافی

مورد بعدی در خصوص داشتن زمان، انرژی و منابع کافی است. این سه مورد از جمله مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی هستند که در جریان راه اندازی کسب و کارتان به آن ها نیازمند هستید. زمان برای وقت گذاشتن و پیشرفت دادن کسب و کار، انرژی به منظور رویارویی با مشکلاتی که قرار است با آن ها روبرو شوید و منابع مالی و انسانی برای حل مشکلاتتان است. در ادامه کارشناسان گروه تجاری ققنوس توضیحات بیشتری را در این باره ارائه خواهند کرد.

زمان

شرایط افراد با یکدیگر برابر و یکسان نیست. ممکن است شما یک مادر خانه دار، یک دانشجو، یک فرد فارغ التحصیل و بیکار و یا حتی یک دانش آموز باشید. هر کدام از مشاغل نیاز به شرایط خاصی دارند. در برخی از آن ها لازم است که شما دائما در دسترس باشید و به مشتریان خودتان خدمات ارائه کنید. در حالی که در برخی دیگر از کسب و کارها نیازی به حضور دائمی شما نیست و فقط کافی است تا نتیجه نهایی یا پروژه محول شده به شما را در زمان خاصی تحویل دهید.

بیشتر بخوانید :  لیست 10 نمونه از مراکز خرید معتبر در دبی برای ایرانیان

مطمئنا متوجه شده اید که مولفه زمان چه نقشی در این بین دارد. شما باید با توجه به شرایط زندگی خودتان و مقدار زمان آزادی که دارید، کسب و کار خود را انتخاب کنید.

انرژی

هر انسانی میزان انرژی مشخص و محدودی دارد. در طول شبانه روز نیز میزان ساعت هایی که یک فرد می تواند برای کاری اختصاص دهد مشخص و محدود است. اگر کسب و کاری که به دنبال راه اندازی آن هستید، نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد و قرار است که شغل دوم شما محسوب شود و همچنین در عین حال شغل اولتان نیز بسیار سخت و طاقت فرسا است، بهتر است به دنبال ایده بهتری باشید؛ زیرا در غیر این صورت در هر دو شغل خود شکست خواهید خورد.

منابع

منابع هم شامل موارد مالی و هم انسانی می شوند. در شروع هر تجارتی، مسلما مشکلات ریز و درشت فراوانی وجود خواهد داشت که باید با تمام آن ها دست و پنجه نرم کنید. نیازی نیست این منابع بسیار زیاد باشند، بلکه اگر در حد کافی و لازم نیز از منابع برخوردار باشیدف می توانید فعالیت های خود را سر و سامان بخشید.

میزان منابع مالی مورد نیاز شما رابطه مستقیمی با نوع کسب و کار شما دارد.

۷-پشتیبانی و حمایت

مورد بعدی پیدا کردن یک پشتیبان و حامی مناسب است. این فرد می تواند یک مشاور مالی، یک مربی و یا حتی یک حامی باشد. به صورت کلی مشورت کردن با کارشناس خبره در زمینه مربوط به کسب و کارتان می تواند باعث پیشرفت بهتر کارها شود.

۸-فصل و ماه شروع کار

یکی از نکاتی که شاید به آن حتی فکر هم نکرده باشید در خصوص زمان شروع کار در ماه و یا فصل مناسب آن است. گاهی اوقات افراد اعتقاد دارند که شروع کسب و کار همراه با شروع بهار و یا سال جدید می تواند برایشان خوشبختی و موفقیت را به ارمغان بیاورد. گاهی اوقات نیز کارآفرینان هوشمندانه تر عمل می کنند و سعی می کنند که شروع کسب و کار را متناسب با پذیرش بازار تنظیم کنند.

اگر قرار است محصولات بافتنی و لباس های زمستانی بفروشید، بهترین زمان برای این کار اواخر فصل تابستان است، در غیر این صورت اگر بخواهید این کار را ابتدای بهار انجام دهید احتمال شکست خوردنتان بسیار بالا خواهد رفت.

۹-برنامه ریزی

و آخرین مورد مربوط به برنامه ریزی می شود. فرقی ندارد که قرار است قطعات کامپیوتری تولید کنید یا به دنبال تولید شمع های معطر باشید؛ در هر دو صورت نیازمند برنامه ریزی دقیق و مهم تر از آن پایبندی به این برنامه ریزی دقیق است.

جمع بندی

تمامی مواردی که در این بین مطرح شدند، حاصل کار گروهی و پژوهش کارشناسان گروه تجاری ققنوس به منظور کمک به شما و دیگر کارآفرینان برای شروع یک تجارت بودند. در صورتی که قدم به قدم با این توصیه ها و آموزش ها خود را همگام کنید می توانید به سادگی در شروع کسب و کار و تجارت خودتان موفق شوید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها