[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز ، وزیر انرژی غنا گفت ۱۶ شرکت نفت و گاز درخواست های خود را برای یک یا بیش از ۵ بلوک دریایی غنا در این کشور غرب آفریقا برای اولین مجوز اکتشاف نفت ارائه داده‌اند .
این علاقه، رای اعتمادی است به غنا که تمایل دارد پس از آغاز پمپ نفت از میدان دریایی جوبیلی در ۲۰۱۰، منابع بیشتری را باز کند .
شرکتهایی که درخواست خود را ارائه داده اند عبارتند از :تولو اویل، توتال، انی، کایرن، شرکت نفت و گاز هارمونی، اکسون موبیل، اسنوک، قطر پترولیون، بریتیش پترولیوم، ویتول، گلوبال پترولیوم کروپ، آکر انرژی، فرست E&P، کازمز، ساسول و ایکویینر.
درخواست این شرکت ها شامل اظهار علاقه برای مزایده برای ۳ بلوک در میدان غربی و مذاکره مستقیم در مورد دو بلوک دیگر دریایی غنا است .
محمد امین آدم، معاون وزیر انرژی مسئول بخش نفت گفت:« علاقه بالای شرکت های نفتی بزرگ دنیا در اولین دور مجوزها رای اعتمادی است که اقتصاد غنا بدست آورده است» .
در کل ۶۰ درخواست دریافت شده است ولی دو تای آنها غیرمعتبر هستند چون مربوط می‌شوند به یک بلوک ذخیره برای شرکت نفتی ملی غنا .
غنا در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند که ۱۰۰ هزار بشکه آن متعلق به میدان جوبیلی است .
برخی از این شرکت‌های علاقمند در حال تقویت حضور خود در این کشور هستند .
مثلاً اکسون موبیل اخیراً قراردادی با غنا امضا کرده برای اکتشاف نفت در میدان دریایی آب های عمیق کیپ تری پوینت.
آکر انرژی هم که تحت کنترل یک میلیاردر نروژی است، در فورریه توافق کرد طی یک قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری، واحد غنای شرکت هس را بخرد و ۵۰ درصد سهام بلوک تانو کیپ تری پوینت را در اختیار بگیرد .
تخمین می زنند این بلوک حاوی ۵۵۰ میلیون بشکه معادل های نفتی در منابع آزاد باشد و ظرفیت ۴۰۰ میلیون بشکه دیگر را هم داشته باشد .
غنا می‌خواهد قطب نفتی غرب آفریقا باشد و تصمیم دارد چهار پالایشگاه با ظرفیت هر کدام ۱۵۰ هزار بشکه در روز در ۱۲ سال آینده بسازد .
تنها پالایشگاه نفت غنا پالایشگاه تما اویل، حدود ۲۵ هزار بشکه نفت در روز پالایش می‌کند که بسیار کمتر از ظرفیت آن است .

بیشتر بخوانید :  جذابیت تک سهم ها وشرکت های کوچک برای بورس بازها

انتهای پیام/۱۰۰

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها