[ad_1]

«سعید اوحدی» امروز در نشست خبری که با موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق و تاثیر آن بر روابط سیاسی و اقتصادی با ایران برگزار شد،گفت: اتفاقات منطقه اقلیم کردستان در آستانه فروپاشی تروریست‌های تکفیری داعش و با حمایت صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دبیرستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه موضع صریح خود را نسبت به این توطئه جدی اعلام کرده‌اند و همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند.

اوحدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که در شرایط سخت و زمان حمله داعش به عراق و اقلیم کردستان در سال ۲۰۱۳ از مردم عراق و اقلیم کردستان حمایت کرد، اظهار داشت: امروز هم سیاست جمهوری اسلام ایران حمایت از مردم عراق و منطقه اقلیم کردستان است و معتقدیم همه‌پرسی، تصمیمی غیرعقلانی و غلط بود که بر مبنای برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برگزار شد و به نفع مردم منطقه اقلیم کردستان عراق نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان کمک و توسعه روابط به کشورهای منطقه است گفت: اکنون که آتش فتنه دیگری در منطقه در حال شکل‌گیری است حتما موضعی متناسب با فتنه اخذ خواهد شد.

اوحدی بیان داشت: با شروع این اتفاقات در منطقه اقلیم کردستان به فعالین اقتصادی توصیه شد فعالیت خود را در این منطقه محدود کنند و بخشنامه‌ای از سوی دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مبنی بر محدود کردن فعالیت به همه شرکت‌های صادراتی ابلاغ شد.

دبیرستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق اظهار داشت: از مدت‌ها قبل منطقه اقلیم کردستان محدودیت‌هایی را برای توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود بطوریکه صورت‌ وضعیت‌های شرکت‌های ایرانی به طور کامل پرداخت نمی‌شد.

بیشتر بخوانید :  تشریفات صادرات پوست برای جلوگیری از خروج غیرقانونی دقیق می‌شود+سند- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی افزود: به دنبال این مسائل دولت جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از شرکت‌هایی که در عراق فعال بودند و با این مشکلات مواجه شده بودند مصوبه‌ای برای حمایت از شرکت‌های ایرانی صادر شد.

اوحدی بیان داشت: قطعا جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را خواهد داشت تا به دنبال این مسائل تصمیمات منطقی اتخاذ شود  که به نفع فعالین اقتصادی ایران و مردم کرد عراق باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید دارد، گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد حجم کل صادرات ایران به عراق به منطقه اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با بیان اینکه در برقراری روابط تجاری با منطقه اقلیم کردستان تابع سیاست‌های نظام هستیم، اظهار داشت: قطع پروازهای ایران با منطقه اقلیم کردستان یکی از اهرم‌های مبارزه ما است.

اوحدی گفت: توصیه ما این است که در روابط اقتصادی با منطقه اقلیم کردستان شرایط انقباضی در پیش‌بگیریم تا سیاست‌های نظام در خصوص مرزهای زمینی هم اعلام شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک امام خمینیاتاق بازرگانی تهران آدرسارسال پول به کانادااستخدام حمل و نقل ریلی 93اقامت آلمان از طریق خرید مغازهانتقال پول به ویزا کارتپیگیری وضعیت مرسوله پستیتجهیزات شبکه اهوازترخیص کالا خلیج فارسچگونگی خرید از چینحمل بار به پاکستانحمل و نقل گاز مایعخريد از سايت هاي خارجيخرید اینترنتی چای ماچاخرید اینترنتی طرح ترافیک یک روز تهرانخرید اینترنتی کفشخرید اینترنتی یویوخرید تجهیزات رادیو وایرلسخرید جم از سایت خارجیخرید خط تولید قطعات الکترونیکیخرید کارت تلفن خارج از کشورخرید و فروش ابزار آلات صنعتیرهگیری پست بین المللیسازمان حمل ونقل دریاییسايت خريد امازونشرکت حمل و نقل بین المللی مشکینصادرات خرماصادرات شترمرغصادرات کد 774صرافی تورنتوصرافی زرینضوابط حمل بارعکس مستر کارتفروش خط تولید عروسکفروش کابل و تجهیزات شبکهقوانین گمرک کاناداقوانین گمرکی ایرانكارگو چيستکارگو چیستگمرک اصفهانگمرک جمهوری اسلامی ایرانگمرک دزفولگمرک صنایع دستیگمرک فارسگمرک های تهرانمدیر کل گمرک امام خمینیهزینه حمل دریایی از چینواردات از چین بدون گمرکواردات لوستر از چینوب مانی ایرانی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها