[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: تبعات جنگ تجاری ترامپ علیه پکن به تدریج در حال خودنمایی است؛ در سه‌ماه منتهی به دسامبر، درآمد اپل در چین به ۱۳.۱۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار کمتر است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در سه‌ماه منتهی به دسامبر، درآمد اپل در چین به ۱۳.۱۷ میلیارد دلار رسید، که نسبت به سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار کمتر است. این درحالی است که معمولا درآمد اپل در این سه‌ماهه، که آغاز سال مالی این شرکت است، از سایر مواقع سال بهتر است.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم درآمد سه‌ماهه منتهی به دسامبر اپل به شکل مشابهی در چین کاهش یافت و ۱۲ درصد افت کرد.

همچنین با انتشار گزارش جدید اپل مشخص شد که درآمد این شرکت در اروپا و ژاپن هم با اندکی افت نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

پس از انتشار این گزارش مبنی بر کاهش ۲۷ درصدی درآمدهای اپل، مدیرعامل اپل، تیم کوک گفت: در ماه ژانویه اوضاع ما نسبت به ماه دسامبر بهتر شد، که این باعث شد ما نسبت به آینده خوش‌بین باشیم. البته من احساس می‌کنم که این به خبرهایی که در ماه ژانویه در مورد تنش‌های تجاری شنیدیم هم مرتبط باشد. من با اظهارات امیدبخشی که از سوی مسئولان دو کشور منتشر شد، انرژی گرفتم.

سخنان دیشب تیم کوک در حالی است که او اوایل ژانویه در مورد کاهش درآمد در چین، به علت کند شدن اقتصاد و کاهش تقاضای این کشور هشدار داد و همین موجب شد سرمایه گذاران نسبت به افت فروش در چین دچار هراس شوند.

بیشتر بخوانید :  قیمت خرید یورو در بازار ثانویه به 9700 تومان رسید+جدول- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

علاوه بر افت فروش جهانی آیفون، تیم کوک تنش‌های بین آمریکا و چین را هم مقصر کند شدن فروش این شرکت اعلام کرد.

تیم کوک با اشاره به خوش‌بینی خود در مورد این که چین و آمریکا به توافق تجاری خواهند رسید، گفت: این نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان خوب است. برای این که اقتصاد جهان قدرتمند باشد باید اقتصاد چین و آمریکا با هم قدرتمند باشند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها