[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم رضا زاده  در ارتباط با اقدام اخیر عراق مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه گمرکی لبنیات ایران اظهار کرد: در عراق قانونی مبنی بر حمایت از تولیدکننده وجود دارد که بر اساس آن کارخانه‌های این کشور در هر زمینه به خودکفایی برسند، می‌توانند از دولت درخواست کنند که واردات آن کالا ممنوع شود.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت عراق به شرط آنکه توقف واردات کالاها تاثیری بر روی قیمت مصرف‌کننده نگذارد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رایزن تجاری سابق ایران در عراق در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد موضوع افزایش تعرفه‌های گمرکی تنها به ایران محدود شده و این نوع سخت‌گیری‌ها در ارتباط با کشورهای دیگری مانند کشورهای عربی یا ترکیه و سایر کشورها لحاظ نمی‌شود، گفت: در سال ۲۰۱۷ عراق این گونه اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای که با کشورهای عربی داشته و به موجب آن تعرفه گمرکی از این کشورها دریافت نمی‌شد را تعلیق کرده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد که از این کشورها هم تعرفه گمرکی دریافت می‌شود مگر آنکه در این زمینه توافقات جدیدی میان کشورها انجام شده و رسانه‌ای نشده باشد.

رضا زاده همچنین اظهار کرد: حتی این احتمال وجود دارد که عراق به منظور توانمندسازی شرکت‌های این کشور برای چند سال حتی به قیمت افزایش بهای لبنیات بحث واردات آن را محدود کرده باشد.

 رئیس میز عراق سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این زمینه رد پای عربستان وجود  داشته و از سوی عربستان، عراق تشویق به سختگیری درباره ایران شده باشد؟ گفت: پیش از این هم در بخش لبنیات بخش قابل توجهی از بازار عراق در دست عربستان بود و به خصوص در حوزه شیر بیشترین صادرات به عراق را عربستان داشت. همچنین بخشی از این بازار نیز در دست کویت بود.

بیشتر بخوانید :  امارات از لغو ممنوعیت برای نفت کش های قطری پشیمان شد

وی ادامه داد: اما چندی پیش در اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه نمایشگاهی در کشور عراق برپا بود که در این نمایشگاه شاهد بودیم کشور عربستان حضوری جدی داشته و شاید حدود ۶۰ شرکت عرب در این نمایشگاه حضور داشتند. بر این اساس به نظر می‌رسد عربستان خیز بلندی برای به دست آوردن بازار عراق برداشته است.

رضازاده در عین حال یادآور شد: این کشور در ماه‌های اخیر بازار قطر را هم از دست داده است. حال اگرچه از نظر حجم بازار عراق به مراتب بزرگتر از قطر محسوب می‌شوند اما این گونه به نظر می‌رسد که عربستان برای به دست آوردن این بازار در تلاش است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرکیارسال پول به دبیانتقال پول به خارج کشورانتقال پول به عراقانتقال پول به کارتبانک صادرات 805بهترین کالا برای صادرات به چینپست بین المللی Emsپست سریع السیر داخلیتبدیل مستر کارت به ریالتجهيزات شبكه توزيعتجهیزات شبکه کرجترخیص خودرو گمرکترخیص دارو از گمرکترخیص کالا از گمرک بوشهرترخیص کالا دبیترخیص کالا صادراتتعرفه حمل بار دریاییتوسعه صادرات صندوقحمل بار گروپاژ از چینحمل و نقل بین المللی ایران اروپاحمل و نقل ماشین با قطارحواله دلار به ژاپنخريد دلار پي پالخرید از سایت خارجی ایران شیکخرید اینترنت 8 مگابایتخرید اینترنتی آیفون 6 چینیخرید اینترنتی جین وستخرید تجهیزات کامپیوترخرید دلار برای استیمخرید کیف از چینخرید مکمل از سایت خارجیخرید و فروش دلار لیبرتیصادرات به افغانستانصادرات ترکیهصادرات حولهفروش ابزار ژله تزریقیکارا پست ( پست سریع بین المللی )کارت بازرگانی بندرعباسگمرک بندر امام خمینی تلفنگمرک ژاپنگمرک صنایع دستیمعنی کلمه کارگونرخ حمل بار جاده ایواردات ابزار برقیواردات حیوانواردات خودرو کیشواردات کاغذ دیواریواردات لپ تاپ استوک از دبیواردات ماشین الات سنگین از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها