[ad_1]

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: رسیدن به خودکفایی در تولید دانه روغنی کلزا را در برنامه داریم.

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در بازدید از مزارع کلزای استان کرمانشاه گفت: خودکفایی در تولید دانه روغنی کلزا و عدم وابستگی به خارج از کشور یکی از اهداف وزارت جهادکشاورزی است.

کشاورز با اشاره به اینکه در کشت کلزا به دنبال این هستیم تا مصرف بذور را پایین بیاوریم، خاطرنشان کرد: در اراضی کشاورزان اروپایی یک کیلو و ۶۰۰ گرم بذر کلزا در هکتار استفاده می‌شود و ما نیز به دنبال این هستیم که مصرف بذر را در مزارع به اندازه استاندارد برسانیم که در این زمینه نیاز است کشاورزان ما مدیریت پذیرتر شوند.

وی در ادامه اظهار کرد:  مزارع کلزای استان کرمانشاه از کیفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در سال زراعی جاری برخی از مزارع کلزای کرمانشاه رکوردار تولید در کشور خواهند بود.

کشاورز در ادامه از مزارع نخود، گندم و جو دیم که با همکاری موسسه بین المللی ایکاردا اجرا شده  بازدید کرد و گفت: اراضی دیم را باید به سمت حاصلخیزی خاک ببریم و به کشاورزان توصیه می کنیم با رعایت تناوب و سایر مسائل مربوط به کشاورزی حفاظتی علاوه بر تولید مناسب از منابع خاک هم محافظت کنیم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت گندم و جو نیز به کشاورزان توصیه کرد، بذور جدید استاندارد بکار ببرند و اگر خواستند از بذور خودشان استفاده کنند حتماً بذور را بوجاری کنند.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه  نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه با پشتکار کشاورزان و برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید :  کنایه معاون روحانی به احمدی نژاد

شهبازی خاطر نشان کرد: با اقدامات مناسب سازمان در این زمینه، در حال حاضر بیش از چهار هزار هکتار سطح قابل برداشت در استان داریم.

وی افزود: سال گذشته ۲۲۴۰ تن کلزا در  استان کرمانشاه تولید شد که تمام کلزای تولیدی استان با پرداخت هفت میلیارد تومان بصورت  تضمینی از کلزا کاران استان خریداری شد که همین موضوع یکی از عوامل تشویق کشاورزان به کشت کلزا می باشد.

 شهبازی گفت: بدلیل اقدامات سازمان جهادکشاورزی از جمله  برنامه ریزی در تهیه بذر مناسب و استاندارد، توزیع به موقع بذر و نهاده ها، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و چهره به چهره و… خوشبختانه  تمامی مزارع کلزای استان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

 کشاورز معاون وزیر جهادکشاورزی در سفر یک روزه به استان کرمانشاه  با حضور مسئولین کشاورزی استان از تعدادی از مزارع کلزای دهستان‌های درودفرامان، الهیارخانی، میاندربند و سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه و یک کارخانه بوجاری بذر بازدید کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ثبت سفارشاتوماسیون حمل بار پایانه جنوببانک صادرات 4151بیت کوین اخبارپست اکسپرس دیجی کالاپست سریع به ایرانتجهیزات شبکه سرتتجهیزات شبکه هواویترخیص رهبریترخیص کار خودروترخیص کار گمرک فرودگاه امامترخیص کالا از گمرک بنادرترخیص کالا از گمرک قشمترخیص کالای صادراتیچگونه از سایت Amazon خرید کنیمحمل بار ارزان شهرستانحمل بار نیسانحمل بار هوایی از چینحمل و نقل بين الملليحمل و نقل در ژاپنحواله ارز چیستحواله فوری یوانخ گمرکخريد مستقيم از چينخرید از سایت آمازونخرید از سایت های خارجی و ارسال به ایرانخرید اینترنتی از سایتهای چینیخرید اینترنتی رنده 18 کارهخرید اینترنتی ویندوز 8.1 اورجینالخرید خط تولید رنگخرید کالا از Amazonخرید وبمانی ارزانروش خرید از آمازونسایت آمازونسفارش خرید از آمریکاشرکت حمل و نقل بین المللی فراز رانان جهانصادرات سنگ اهن به چینصرافی بانک صادراتفروش ابزار روانشناسیفروش ابزار نجاری دست دوفریت بار هواپیمایی اماراتکارگو در شنزنکارگو طاهامراکز ترخیص خودرو تهرانواردات ابزار الات از چینواردات دام زندهواردات روسریواردات زغال از چینواردات کامپیوتر از دبیواردات لباس از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها