[ad_1]

به گزارش تراز ،علی کاردر در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA همراه با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های TUBACEX اسپانیا و فولاد اصفهان با بیان اینکه لوله‌های CRA برای نخستین بار در ایران تولید می‌شود، اظهار کرد: این اقدام در راستای شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سال ۱۰ قلم کالای اساسی صنعت نفت در کشور، اظهار کرد: قرارداد هفت گروه کالایی امضا شد و در مرحله ساخت نمونه، ساخت انبوه و تست میدانی قرار دارد. قرارداد امروز هشتمین قراردادی است که از گروه ۱۰ قلم کالای اساسی امضا می‌شود. با امضای این قرارداد صفر تا صد لوله‌های CRA داخل ایران ساخته خواهد شد و ایران به عنوان اولین کشور در منطقه سازنده این لوله‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مورد ارزش قرارداد مذکور، توضیح داد: ارزش این قرارداد ۶۳۰ میلیون دلار یا ۵۵۶ میلیون یورو و میزان ساخت آن ۶۰۰ کیلومتر است.

کاردر از ساخت سه مجتمع صنعتی جدید برای ساخت لوله‌های CRA خبر داد و افزود: در راستای ساخت این لوله‌ها یک مجتمع جدید در فولاد اصفهان و دو مجتمع صنعتی جدید در کیش با مشارکت ۵۰ درصدی اسپانیا و ۵۰ درصدی فولاد اصفهان ساخته خواهد شد.

وی در مورد دلیل ساخت مجتمع‌های صنعتی در کیش، توضیح داد: دلیل انتخاب کیش این است که نزدیک به پارس جنوبی است و این لوله‌ها برای انتقال گاز ترش در پارس جنوبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق برآورد صورت گرفته در راستای ساخت لوله‌های CRA برای ۷۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید :  قاچاق کدام کالاها سودآورتر است؟

در ادامه این مراسم جان‌نثاری مدیرعامل شرکت فولاد اصفهان با بیان اینکه برنامه ساخت لوله‌های CRA از چند سال گذشته در شرکت فولاد اصفهان مطرح است، اظهار کرد: برای ساخت این لوله‌ها پیشنهاد به وزارت نفت دادیم. در این راستا باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گرفت به همین دلیل CRA جزو ۱۰ گروه کالایی قرار گرفت و برای ساخت آن مناقصه بین‌المللی بین شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شد. زمانی که شرکت‌های خارجی از توانمندی داخلی بازدید کردند شرکت فولاد اصفهان را برای همکاری برگزیدند. از سوی دیگر شرکت توباچک اولین ظرفیت ساخت لوله‌های CRA را در دنیا داشت.

وی با تاکید بر اینکه مدت ساخت لوله‌های CRA در ایران محدودیت ندارد، افزود: در راستای مشارکت شرکت توباچک و فولاد اصفهان انتقال تکنولوژی و دانش فنی به طور کامل به ایران انجام می‌گیرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها26آذر روز حمل و نقلآموزش خرید از فروشگاه آمازوناخبار روز گمرکانتقال پول به دانمارکایمنی در حمل و نقل هواییترخیص کار بندر شهید رجاییترخیص کار گمرک شهریارترخیص گمرکیچگونگی خرید از علی باباحمل بار به روسیهحمل بار ماهان ایرحمل دریایی به آفریقاحمل و ترخیص از چینخرید ابزار خیاطیخرید اینترنتی فیفا 15خرید اینترنتی کتاب ملت عشقخرید تجهیزات جانبی موبایلخرید تجهیزات نوروفیدبکخرید کیف از چینخرید مکمل از آمریکاخرید مکمل از سایت های خارجیخرید یوان چینخودرو وارداتی شماره گذاریسایت ای بی ام لنووسایت فروشگاه ebayشرکت تجهیزات شبکهشرکت حمل و نقل بین المللی دی ترابرصادرات کالاصرافی حسینیصرافی در منطقه 5صرافی سپهریطه كارگوظرفیت حمل بار پیکان وانتفرستادن پول به روسیهفروش ابزار خوشنویسیفروش تجهیزات ژیمناستیکقوانين گمرك خودروقوانین گمرک برای واردات ماشینقیمت حمل بار از چینمدیرکل گمرک بندر امام خمینیمستر کارت ارزانمعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 4هزینه پست اکسپرسهزینه های ترخیص خودرو 1393واردات اولویت 10واردات ب ام وواردات خودروواردات خودرو به ایرانواردات مبلمان از چینواردات هندوستان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها