خودداری بانک‌های کنیا از تسویه پول چای صادراتی به ایران

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری دیلی نیشن، با وجود لغو تحریم ها، بانک های کنیایی تمایلی برای همکاری با بانک های ایرانی ندارند و این مسئله موجب شده تا تاجران چای در کنیا برای دریافت بدهی های خود از ایران با مشکل مواجه شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مقامات سازمان چای کنیا هفته گذشته با سفر به ایران تلاش کردند مشکل بدهی ۱۲۰ میلیون شیلینگی خریداران ایرانی به تجار چای کنیا را حل کنند.

آلفرد بوسولو، مدیر کل سازمان کشاورزی و مواد غذایی کنیا در این باره گفت: «ما اخیرا سفری به ایران داشتیم و در آنجا با مقامات ایرانی در خصوص بدهی های معوقی که تجار ایرانی به صادر کنندگان ما دارند نشستی را برگزار کردیم…با وجود اینکه تحریم ها برداشته شده، هیچ بانک داخلی ای تمایل به انجام این تراکنش ها ندارد. ما باید این مسئله را با وزارتخانه مربوطه مطرح کنیم.»

بوسولو افزود، خریداران در ایران به تجار کنیایی توصیه کرده بودند که حساب هایی بانکی در اروپا یا امارات باز کنند تا آنها بتوانند از طریق این کشورها بدهی ها را پرداخت نمایند.

وی گفت، دلالان می خواهند این پرداخت ها را به بانک های داخلی کنیا انتقال دهند اما هیچ بانکی حاضر به دریافت پول از ایران نیست. «خریداران استدلال می کنند که صادر کنندگان باید در بانک هایی حساب باز کنند که اجازه تراکنش ها با ایران را به آنها می دهد تا بتوانند پولشان را بگیرند.»

میزان صادرات چای کنیا به ایران در ماه اوت با ۵۵ درصد کاهش به ۱۹۷ هزار کیلو رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۷ هزار و ۹۰۵ کیلو بود.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x