[ad_1]

شهریار اسلامی تبار – مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ناصر خسرو زمانی مرکز فروش داروهای کمیاب و قاچاق بود اما اکنون این اتفاق از طریق سایت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و با اینکه فروش دارو از طریق اینترنت غیرقانونی و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود اما بیشتر داروهای قاچاق از طریق این سایت‌ها عرضه و در محل به مشتری تحویل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو ادامه داد: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود هم اکنون بازار ناصرخسرو مانند چند سال گذشته نیست بلکه سایت های مختلف دارویاب و…ایجاد شده اند که داروها را از مسیر نادرست تهیه و به مصرف کننده می رسانند.

اسلامی تبار اظهار داشت:  مراتب از طریق معاونت قضائی دادستانی کل کشور و همکاری پلیس فتا موارد تخلف پیگیری می‌شود. به صورت خاص اجازه فروش اقلام غیردارویی و داروهای OTC به چندین داروخانه داده شده است.

وی گفت: برای برخورد با قاچاق، طرح هایی در سازمان اجرا شده که بخش های بازرسی و حقوقی آنها را بررسی و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق پیگیری می‌کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو بیان داشت: حدود ۱۱۰۰۰ داروخانه در کشور داریم که بر اساس طرح تحول سلامت هر سه ماه ۹۰۰۰ بازرسی برنامه‌های مشخص روزانه بازرسی از مراکز عرضه انجام می‌شود و انجام می‌گیرد و سالیانه میانگین حدود ۳ بار داروخانه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید :  رقابت نابرابر دولت با بخش خصوصی/امنیت باید توسط دولت تامین شود

اسلامی تبار ادامه داد: تعداد بازرسی‌های ظن به قاچاق حدود ۱۰ درصد مجموع بازرسی‌هاست و میزان قاچاق در حوزه دارو حدود ۵ درصد کل بازار دارو است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ میانگین سالیانه حدود ۱۰درصد  واردات دارو در راستای اقتصاد مقاومتی کاهش واردات دارو را به کشور داریم و همزمان برنامه‌ای طراحی شده تا حدود ۱۰درصد قاچاق ورودی نیز کاهش یابد.

وی عنوان داشت: در حمایت از طب سنتی و تجویز داروهای گیاهی تبلیغ اینترنتی مجاز است ولی فروش از طریق داروخانه‌های مجوز دار صورت می‌پذیرد.

اسلامی تبار در پایان گفت:  مطابق تبصره ۳ ماده ۳ قانونی مقررات امور پزشکی و دارویی سال ۱۳۳۴ مکمل‌های تغدیه‌ای که در درمان به کار بروند دارو محسوب می‌گردند و بیشتر مشکلات تبلیغ غیرمجاز و قاچاق دارو در این گروه است ولی به دلیل تأثیرگذاری برخی اقلام دارویی خاص، قاچاق دارو مهم‌تر، پیچیده‌تر و ردیابی سازمان یافته آن در اولویت قرار می‌گیرد.

 لازم به ذکر است تبلیغات دارو صرفاً در نشریات و پایگاههای اینترنتی علمی – تخصصی و پزشکی مختص جامعه پزشکی منعی ندارد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک چابهارارسال پول به ایران از سوئدارگونومی حمل صحیح باراقامت آمریکا از طریق خرید خانهانتقال پول به خارجبیت کوین پلیس فتاتجهیزات شبکه خوزستانترخیص کالا از گمرک قشمترخیص کالا و امور گمرکیحمل بار از تهران به لندنحمل بار زمینی از ترکیهحمل خرده بارحمل دریایی بار به عمانحمل و نقل بین المللی ارابهحمل و نقل بین المللی پاكان ترابرحواله دلار به آمریکاخدمات بار هوایی اتاخريد از سايت Ebayخرید ابزار موبایلخرید از سایتهای خارجیخرید جم از سایت خارجیخرید خط تولید بستنیخرید خط تولید خودکارخرید خط تولید نایلکسخرید دلار در محلخرید لباس عروس از امریکاخرید لپ تاپ از خارج کشورروش خرید کتاب از آمازونسایت وب مانی ایرانشرکت حمل و نقل از چینصادرات سنگ آهن به چينفروش تجهیزات ژئوفیزیکیقرارداد ترخيص كالاقوانین گمرک برای واردات ماشینكارت بازرگاني ثبت نامکاربرد فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل هواییکارت بازرگانی ثبت نام شیرازگمرک و مالیاتمستر کارت فیزیکی قابل شارژنحوه فریت بارنحوه واردات خودرو از دبینرخ حواله دلار آمریکانرخ حواله دلار روزهزینه ترخیص خودرو وارداتیواردات ایران از آلمانواردات خشکبار از چینواردات خودرو از دبی سال 92واردات خودرو جانبازان 70 درصدواردات قطعات الکترونیکی از چینواردات کالا بدون ثبت سفارش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها