[ad_1]

به گزارش تراز ، حسن قربانخانی در پاسخ به این سؤال که علی‌رغم سخت‌گیری‌ها در ساخت و سازهای تهران هنوز هم کیفیت واحدهای مسکونی پایین است، گفت: دلیل اصلی پایین بودن کیفیت ساخت و ساز، نبود افراد متخصص در فرایند ساخت و ساز است، چرا که ساخت و ساز محصول یک فرایند است که هم باید طراحی خوب، هم باید نظارت خوب و هم باید توسط افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت ایجاد شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد ساختمان‌های احداث شده در تهران توسط تولیدکنندگان و به صرف اینکه آن افراد سرمایه دارند صورت می‌گیرد و به عبارتی این ساخت و سازها توسط افراد غیرمتخصص احداث می‌شود. 

قربانخانی تأکید کرد: این افرادی که تنها به صرف داشتن سرمایه وارد عرصه ساخت و ساز می‌شوند، عمدتاً در صدد این هستند که مهندسان ناظر را به نوعی کنار زده و از مصالح ساختمانی غیراستاندارد استفاده کنند. 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه در ماده ۴ قانون نظام مهندسی تأکید شده است که هر فردی که وارد عرصه ساخت و ساز می‌شود باید دارای صلاحیت باشد، اما می‌بینیم که هیچ گوش شنوایی برای آن نیست و شهرداری نیز مقاومت‌های بی‌موردی در خصوص جلوگیری از ورود افراد دارای صلاحیت به عرصه ساخت و ساز دارد. 

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی نیز به هیچ عنوان مدعی نیست که نباید خود را با شرایط جدید تطبیق دهد، بنابراین به صورت مداوم برای مهندسان ناظر دوره‌های بازآموزی ترتیب می‌دهد و معتقد است که مقررات ملی ساختمان باید ترویج پیدا کند. 

بیشتر بخوانید :  هزینه بازسازی شبکه آب چقدر است؟

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از ترویج مقررات ملی ساختمان با ورود آقای ضمانت به زودی در رسانه‌های تصویری و شنیداری خبر داد و گفت: به زودی با ورود آقای ضمانت به رسانه‌ها تلاش خواهد شد تا مردم را با مقررات ملی ساختمان آشنا کند و به آنها بیاموزد که در زمان خرید واحد مسکونی از فروشندگان شناسنامه فنی و ملکی و بیمه تضمین کیفیت را درخواست کنند. 

وی با تأکید بر اینکه قطعاً وقتی مردم از فروشندگان مسکن درخواست بیمه تضیمن کیفیت، شناسنامه فنی و ملکی و مجری ذیصلاح را داشته باشند، کیفیت ساخت و ساز روز به روز افزایش خواهد یافت، گفت: به هر حال باید ماده ۴ قانون نظام مهندسی که می‌گوید هر فردی که وارد عرصه ساخت و ساز می‌شود دارای صلاحیت باشد باید یک روزی و از یک نقطه‌ای آغاز شود. 

قربانخانی ادامه داد: اگر ۱۰ سال پیش این قانون آغاز شده بود، هم‌اکنون در بالا بردن کیفیت و عمر مفید ساختمان‌ها خیلی جلو بودیم. 

*مقاومت شهرداری در باره ورود افراد با صلاحیت به ساخت و ساز بی‌دلیل است

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در پاسخ به این سؤال که دلیل مخالفت و یا مقاومت شهرداری برای اجرای ماده ۴ قانون نظام مهندسی چیست، گفت: مقاومت شهرداری در این خصوص بی‌دلیل است چرا که آنها عنوان می‌کنند که عدم ورود افراد دارای صلاحیت به عرصه ساخت و ساز باعث بالا رفتن هزینه صدور پروانه و هزینه ساخت و ساز می‌شود. 

وی افزود: به هر حال باید عدم ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز را یک روزی از یک نقطه‌ای آغاز کنیم تا بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را بالا ببریم. 

بیشتر بخوانید :  از وانت بار‌ها هندوانه نخرید

قربانخانی ادامه داد: قطعاً با بالا رفتن یک سال به عمر مفید ساختمان‌ها چهار هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک خواهد شد.

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به تایوانانتقال پول به ویزا کارتبیت کوین فارسیتبدیل بیت کوین به ریالترخیص خودرو بوشهرترخیص خودرو در بندرعباسترخیص کار گمرک سهلانترخیص کالا از گمرک فرودگاه پیامثبتارش واردات خودروجذب ترخیص کارحمل بار در کرجحمل بار زمینی از ترکیهحمل بار شرق تهرانحمل بار گروپاژ از چینحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل و نقل دریایی ویکی پدیاحواله دلار به ترکیهخريد دلار وب مانيخرید از آمازون برای شماخرید از سایت خارجی ققنوسخرید اینترنتی قرص بوپرنورفینخرید خدمت خارجخرید خط تولید رابیتسخرید خط تولید گلابخرید دستگاه ساخت لیوان یکبار مصرفخرید محصول از آمازونخرید و فروش ابزار آلات دست دومدلار اسکریلرهگیری مرسوله ی سفارشیروش واردات خودرو از دبیساعت کار ترخیص موتور خلیجشرکت حمل و نقل بین المللی چینصادرات الصين 2013صادرات شکرصادرات کد 774صادرات هولنداصرافی 2 قرونفروش ابزار گل چینیفریت بار استرالیاقوانین پی پالقوانین گمرکی پاکستانقیمت حواله یورو در بازارکارگو در هندمحاسبه حمل هواییمعرفی سایت آمازونهر بیت کوین چند دلارهزينه ترخيص خودرو از گمركواردات جورابواردات حیوانات خانگیواردات کامیون

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها