[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس جمهور گفت: بار اصلی تامین امنیت کشور بر دوش کشاورزان است؛ در برابر تلاش کشاورزان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  حسن روحانی در جمع مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی افزود: بار اصلی تامین امنیت کشور بر دوش کشاورزان است که از این بابت در برابر کار و تلاش و دست‌های پینه بسته کشاورزان سر تعظیم فرود می‌آوریم و تعظیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی کلمه امنیت را به کار می بریم بیشتر ذهن ما به سراغ قدرت ها و نیروهای نظامی و انتظامی می رود اما باید بدانیم بخش بزرگ تامین امنیت جامعه به دست کشاورزان است زیرا بخش بزرگی از آرامش و امنیت بشر در سایه تامین مواد ضروری و غذایی است.
وی اضافه کرد: این بخشی از غریزه انسان است که اگر در طول فصل های مناسب کار می کند محصول آن را جایی انبار می کند تا برای فصل هایی که کار کشاورزی و برداشت محصول ممکن نیست از آن استفاده کند.
رئیس جمهور گفت: در گذشته در روستاها که سیستم به صورت امروزی نبود هر فرد برای خود احساس مسئولیت می کرد یعنی آن زمان که دستگاه های جمعی ،وزارت خانه و مرکزیتی نبود که به فکر نان و گندم مردم باشد و چیزی به نام انبار بزرگ و ذخیره بلند مدت وجود نداشت از این رو هر کسی برای خود کار و کشاورزی می کرد و از دوست و همسایه اش گندم مورد نیاز سالانه را تامین می کرد.
 روحانی افزود: این بار امنیتی که قبلا تک تک افراد برای خود و خانواده خود بر دوش داشتند امروز با شرایط جدید دنیا،تمدن و مسئولیت های جدید در یک نقطه به نام وزارت جهاد کشاورزی یا هر عنوان دیگری متمرکز شده که مسئولیتی بسیار سخت و سنگین است یعنی دولت و یا وزیر جهاد کشاورزی از همان زمان برداشت گندم باید حواسش جمع باشد که آیا به اندازه کافی تولید شده، چه قدر برداشت شده ،​چه قدر خرید شده ،​کجا انبار شود تا خراب نشود ،​کجا آرد شود ،​با چه قیمتی توزیع شود و مردم با چه قیمتی نان را بخرند.
 روحانی با بیان اینکه در حوزه لبنیات، حبوبات،گوشت و سایر اقلام کشاورزی و غذایی نیز وضع به همین گونه است گفت: امروز مسئولیت ها تقسیم وتجمیع شده و هر گروهی مسئولیت یک بخش را دارد یعنی کشاورزان عزیز و همه آنهایی که مواد غذایی و نیازمندی های ضروری زندگی ، حیاتی و کاری ما را تامین می کنند بزرگ ترین امنیت را برای کشور می آفرینند.
وی افزود: البته وزارت خانه های دیگر هم در تامین بخشی از امنیت دخیل هستند مانند وزارت نفت که اگر بنزین ،گازوئیل و گاز نباشد تمام تحرکات متوقف می شود یعنی همه مسئول تامین امنیت و آرامش هستند تا مردم زندگی کنند.

بیشتر بخوانید :  افزایش 80درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی در بازار

امنیت کشاورزان باید تأمین شود

رئیس جمهور تأکید کرد: امنیت کشاورزان باید تأمین شود.
 روحانی در ادامه سخنانش در جمع وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی افزود: قشری که نامش را کشاورز می گذارند بار مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده دارد و ما وظیفه داریم ابتدا امنیت این قشر را تأمین کنیم زیرا آنان می خواهند امنیت کشور را از نظر تولید مواد غذایی تأمین کنند.
رئیس جمهور گفت: اگر کشاورزان امنیت نداشته باشند چگونه می توانند امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاورند؟ اگر کشاورز از ابتدا دچار دغدغه فکری باشد که زندگی و نیازهای خودش را چگونه تأمین کند، محصولش چه می شود و چقدر مقاوم است، چگونه می تواند نیازهای غذایی جامعه را تأمین کند.
 روحانی همچنین با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور افزود: خوشبختانه سال آبی در مقایسه با پارسال و حتی بلندمدت خیلی بهتر است.
رئیس جمهور گفت: دیشب که آمارها را بررسی کردم دیدم که جز یک استان که میزان بارشش از پارسال کمتر است، اکثر استانها وضع بسیار خوبی دارند، وضع بارندگی در برخی استان ها ۱۰۰، ۲۰۰ و حتی تا هزار درصد افزایش یافته است.
 روحانی افزود: میانگین بارندگی در استان ها در مقایسه با پارسال از حدود ۳۳ میلی متر به ۱۰۷ میلی متر یعنی حدود سه برابر بیشتر شده است.
رئیس جمهور با اشاره به تأثیر میزان بارندگی، شرایط آب و هوایی و آفات بر ثمره کار کشاورزان تأکید کرد: ما باید به نحوی امنیت کشاورزان را تأمین کنیم که آنان به اطمینان برسند، یعنی اگر یک سال ضرر کردند سال های بعد جبران شود.
 روحانی، تأمین امنیت کشاورزان را از وظایف وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: اگر واکسن مورد نیاز دامداران تأمین نشود، آنان چگونه می توانند برای ادامه کار و تولید اطمینان داشته باشند.
رئیس جمهور با اشاره به واردات برخی از نهاده های کشاورزی و دامداری گفت: برخی جوانان ما فکر می کنند که ما صرفاً در فناوری های بسیار بزرگ نیاز به واردات هستیم و نمی دانند که مشکلات ما مربوط به واردات علوفه، کنجاله و ذرت است.
 روحانی به واردات میلیاردی علوفه اشاره کرد و افزود: این در حالی است که مردم تعجب می کنند بخشی از واردات ما مربوط به نهاده های کشاورزی است.
رئیس جمهور تأکید کرد: البته ما هیچ وقت نباید فراموش کنیم که در این زمینه باید مستقل باشیم و سفره خودمان از مزارع ایران تأمین شود این برای ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید :  ظرفیت بنادر آمادگی مقابله با تحریم های ظالمانه را دارد

 

حمایت از کشاورز در کنار حفظ قدرت خرید مردم
رئیس جمهور گفت: تامین امنیت خاطر کشاورزان باید در کنار حفظ قدرت خرید مردم دیده شود.

 روحانی در دیدار با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی گفت : نکته بسیار راهبردی در کنار تامین امنیت خاطرکشاورزان توجه به قدرت خرید مردم است و شرایط نباید به گونه ای باشد که مردم توان خرید تولیدات کشاورزی را نداشته باشند .
وی گفت :وظیفه ذاتی دولت تعادل بخشی میان قدرت خرید مردم و حفظ صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان است و این اقدام نقش محوری در تامین امنیت غذایی برای مردم و تامین امنیت خاطرتولید کنندگان دارد .
رئیس جمهور تامین نهاده های تولید، اجرای خرید تظمینی تولیدات و ترویج شیوه های علمی تولید را از جمله اقدامات حمایتی دولت از بهره برداران بخش کشاورزی دانست وگفت :با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و خاک ، حرکت به سمت دانش بنیان کردن تولید و پیوند بخش کشاورزی با دانشگاه با جدیت دنبال شود .
وی گفت:با توجه به محدودیت های موجود در منابع آب و خاک باید با اتکای به منابع نامحدود دانش و خلاقیت دانشمندان این محدودیت ها در فرایند تولید کاهش یابد .
رئیس جمهور با تاکید برحفظ منابع آب و خاک و طبعیت در کنار تولید در بخش کشاورزی گفت : امروز در برخی مناطق که زمانی با ۳۰ متر حفاری به اب می رسیدیم الان با حفر چاه های ۳۰۰ متری هم به اب نمی رسیم و این بدان مفهوم است که ما به طبیعت ظلم کردیم و طبیعت هم الان به ما پاسخ می دهد .
وی گفت : هر کسی به طبیعت ظلم کند طبیعت گذشت نخواهد کرد این قهر و غضب الهی پاسخ به عکس العمل اقدامات ماست و اگر ما برداشت بی رویه می کنیم سد بی رویه می زنیم حقابه تالاب و دریاچه را ندهیم، طبیعت به ما پاسخ خواهد داد .
وی گفت : اگر به دلیل برداشت بی رویه جنگها از بین برود قطعا میزان بارندگی کاهش خواهد یافت ، وقتی شما سرزمین را خشک می کنید ابر از اسمان عبور می کند .

بیشتر بخوانید :  صادرات ۲۸ میلیارد دلار مواد غیرنفتی

 

کشت دیم باید در اولویت اول زراعت قرار بگیرد

رئیس جمهور گفت: کشت دیم باید در اولویت اول زراعت کشور قرار بگیرد.
 روحانی در ادامه سخنانش در جمع مدیران وزارت جهاد کشاورزی افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل اسپانیا و مادرید که بنده از نزدیک بخش کشاورزی آنها را مشاهده کردم کشت درختان زیتون بصورت دیم در اولویت کاری آنهاست زیتون محصول بسیار مهمی برای کشور ماست و باید کشت دیم آن به صورت جدی دنبال شود امروز در کشور نیاز اساسی به روغن سالم مثل زیتون داریم .
وی گفت: در بخش گیاهان دارویی هم می توانیم حرکت خوبی داشته باشیم و حتی توان صادرات آن را هم داریم که در این زمینه کارهای خوبی شروع شده است.
رئیس جمهور افزود: در تامین لبنیات و گوشت مردم بحث های زیادی وجود دارد ما هم با وزیر صنعت و وزیرجهاد جلسات زیادی داشتیم مردم نباید نگران تامین مواد غذایی خود باشند در بحث قاچاق دام بحث های زیادی است که دام زنده از کشور خارج می شود که این موضوع باید پیگیری و حل شود.
 روحانی گفت: باید به سمتی برویم تا گوشت آبزیان مثل ماهی و میگو در سبد غذایی خانواده ها جای گوشت قرمز را بگیرد و در این زمینه توانمندی های خوبی در پرورش آبزیان در دریاهای جنوب و شمال داریم.
رئیس جمهور افزود: در حال حاضر بخشی از مواد غذایی ما در حال قاچاق است که البته از مبادی رسمی و گمرک جلوی آن گرفته شده است اما کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد کشور می شود توسط چند دلال و سوء استفاده گر در حال خروج از کشور است که اینجا هم دستگاههای امنیتی و انتظامی باید مقابله کنند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها