[ad_1]

سید حسن حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه رأی‌دهندگان به “حسن روحانی” به دنبال افزایش یارانه نیستند، گفت: امروز زمان رقابتهای انتخاباتی به پایان رسیده است و دولت باید حقوق همه احاد جامعه از جمله منتقدان و مخالفان خود را نیز به رسمیت بشناسد. از طرف دیگر اگر رئیس جمهور و وزرا معتقدند که حامیان دولت به افزایش یارانه نه گفته اند فرصت مناسبی است که دولت حذف یارانه اقشار “غیرمحروم” را اجرایی کند. این تکلیفی است که قانون بر دوش دولت گذاشته است اما تا به امروز با مطرح کردن معذوریتهای مختلف از زیر بار اجرای آن شانه خالی کرده است.

به گفته حسینی، تا پیش از این بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه های سنواتی دولت تمایلی به اجرای قانون یعنی حذف یارانه دهکهای پردرامد نشان نمی‌داد اما امروز که معذوریت سیاسی ناشی از انتخابات به پایان رسیده است، بهترین فرصت است تا دولت قانون بر زمین مانده و اجرایی نشده حذف یارانه ثروتمندان را کلید بزند.

دبیر کمیسیون اقتصادی تاکید کرد، امروز پرداخت یارانه به همه مردم ظلم بزرگ به اقتصاد کشور است و از این رو دولت بایستی هر چه زوردتر اقدام به حذف یارنه اقشار پردرامد کرده و تعارفات مرسوم را کنار بگذارد. از طرفی این نکته را در نظر داشته باشیم که دولت ابزار شناسایی اقشار غیرمحروم و ثروتمند  را نیز در دست دارد اما دلیلی که این قانون را اجرایی نکرد معذوریتهای سیاسی در آستانه انتخابات بوده است.

بیشتر بخوانید :  تصمیم ظریف یک وزیر/رقیب نهاوندیان رسما پا به میدان گذاشت!

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به دلایل شکست طرح انصراف مردم از دریافت یارانه های نقدی در دو سال گذشته خاطر نشان کرد: وقتی مردم با مسائلی مانند حقوقهای نجومی مواجه شدند از خودشان می‌پرسند که قرار است منابع حاصل از یارانه ها در کجا خرج شود. اگر قرار باشد منابع حاصله صرف افزایش حقوق مدیران دولتی شود این امر بدیهی است که مردم با حذف و انصراف از دریافت یارانه‌ها ولو اینکه رقم آن بسیار ناچیز باشد مخالفت خواهند کرد.

وی ادامه داد، با ابزارهای موجود دولت می تواند تا ۷ دهک غیر نیازمند را از دریافت یارانه کنار بگذارد، این موضوع می‌تواند در شرایط فعلی کمکی قابل توجهی به دولت در تامین مالی هزینه‌ها داشته باشد. اما نکته ای که باید به ان توجه داشت این است که قرار نیست این منابع صرف هزینه‌های جاری کشور شود بلکه بایستی دقیقا بدهی‌های دولتی  از این طریق تسویه شده و یا صرف هزینه‌های عمرانی شود که در سالهای اخیر با چالش و کمبود جدی مواجه بوده است.

حسینی در پایان گفت: به دولت پیشنهاد میکنم با فراموش کردن و کنار گذاشتن اتفاقات مربوط به رقابتهای انتخاباتی به فکر سامان دادن به اقتصاد کشور باشد. امروز دولت باید برای تامین  هزینه های خود اوراق قرضه یا اوراق خزانه منتشر بکند تا به ۷۰ میلیون نفر یارانه بدهد. این موضوع به هیچ وجه منطقی نیست و بایستی هرچه زود تر برای آن چاره اندیشی شود. البته دولت ابزار حذف یارانه بگیران پردرآمد را در دست دارد و بعد از مستقر شدن دولت دوازدهم بهترین فرصت برای نجات اقتصاد از ظلم بزرگ پرداخت یارانه به همه اقشار فراهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  با افزایش قیمت فولاد افزایش قیمت مسکن نداریم

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تبریزاجاره ی کارت بازرگانیانتقال پول به شماره حساببازی حمل بار با جرثقیلبانک صادرات 10 گردش آخرپست اکسپرسیونیستپی پال لینیکسپیگیری وضعیت مرسوله پست پیشتازتجربه واردات از چینتجهیزات شبکه کیستونترخیص خودرو از پارکینگترخیص کالا خلیج فارسترخیصکار گمرک بندرعباستعرفه حمل بار دریاییثبت صادراتچشم انداز حمل و نقل هواییچگونه بیت کوین بدست آوریمحمل و نقل دریایی چیستحمل و نقل لوازم منزلحواله يورو داخليخدمات حمل بار هوایی ایران ایرخرید آیفون از آلمانخرید اینترنتی ساعت مچی مردانهخرید اینترنتی قرص بوپرنورفینخرید تجهیزات قایقرانیخرید تور چینخرید ساکس آمریکارهگیری مرسوله سفارشی پستیسایت آمازون مقالهسایت ایبوک فارسیشرکت حمل و نقل بین المللی هواییشرکت حمل و نقل هوایی شیدهصادرات حبوبات بسته بندی شدهصادرات طلا از ایرانصادرات و واردات در ایرانصادرات ورودصدور مستر کارت توسط بانکفریت بار اصفهانفریت بار به اتریشقوانین خرید از چینكارت بازرگاني هوشمندگمرک زنجانگمرک و تجارتمستر کارت کیشمستر کارت های هک شدهواردات تجهیزات ابزار دقیقواردات تجهیزات پزشکی به ایرانواردات ترکیهواردات خودرو زیر قیمتواردات خودرو های لوکس

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها