[ad_1]

به گزارش تراز ،شب عید هر سال فرصتی می‌شود تا افراد تاجر با واردات گسترده کالا سود خوبی به‌دست آورند، اما وقتی این عید سال پایانی دولت باشد و انتخابات هم در پیش، حرص و ولع زیادی برای واردات در برخی از تجار نزدیک به دولت شکل می‌گیرد که حرص و ولع سهم تولید داخل از بازار شب عید را به حاشیه می‌راند و در چنین شرایطی سخن از تولید داخل همچون تله است که می‌تواند سرمایه‌گذار داخلی را به ورشکستگی برساند. اوایل اسفند بود که یکی از خبرگزاری‌ها خبر خرید ۲۰ هزار تن پرتقال از کشور مصر را در خروجی خود قرار داد، مسئولان نیز در برابر این خبر روزه سکوت گرفتند.

اما پس از مدتی، وزارت جهاد یخ زدگی پرتقال‌های داخلی را بهانه واردات اعلام کرد و در نهایت حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان، موضوع ورود پرتقال مصری را به کشور تأیید کرد. گفته می‌شد این پرتقال‌ها متعلق به یک آقازاده دولتی بود که بازار شب عید را نجات داد. . .

به گزارش «جوان» تعاون روستایی این پرتقال‌های مصری را در ایام نوروز در تهران به صورت بسیار محدود توزیع کرد و مدعی شد این پرتقال‌ها در شهرستان‌ها توزیع شده است و تهرانی‌ها عید را با پرتقال‌های یخ زده و گران گذراندند. اکنون دو ماه از عید نوروز می‌گذرد و این پرتقال‌ها همچنان در تهران و سایر شهرستان‌ها توزیع می‌شود. حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار درخصوص توزیع این پرتقال‌ها در گفت و گو با «جوان» گفت: بخشی از میوه‌های وارداتی ذخیره و برخی توزیع شد، قیمت این پرتقال‌ها در پایان اسفند بین۶ تا ۹ هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت آن به ۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش یافته است. وی همچنین افزود: علاوه بر ۱۰۰ هزار تن پرتقال‌های دولتی بخش خصوصی نیز واردات داشته اما بعد از عید مقادیر بسیاری از پرتقال‌های مصری که در شهرستان‌ها به فروش نرفته بود به تهران برگشت داده شد، همین اتفاق باعث کاهش قیمت شده است، البته این پرتقال‌ها در میدان اصلی میوه ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و در سطح شهر بین ۵ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  افزایش ۱۰ درصدی تولید چای/ پرداخت مطالبات چایکاران

 

مهاجران از زیان صنف میوه و تره بار در روزهای پایانی اسفند خبرداد و گفت: صنف ما در تنظیم بازار میوه شب عید دخالت داشت اما به دلیل تحویل پرتقال‌های یخ زده به این صنوف و عدم استقبال بازار از این میوه‌ها متضرر شدند و شب عید که بیشترین سود کاسب است زیان دادند.

وی از پاسخ به این پرسش که آیا واردات پرتقال و مرکبات با این حجم کاردرستی بوده، خودداری کرد وافزود: وزارت جهاد کشاورزی خودشان باید دراین خصوص پاسخ دهند، البته فعالان بازار از فروش سیب و مرکبات در فصل بهار همزمان با عرضه میوه‌های نوبرانه بهار هرسال گله‌مندند و معتقدند هرمیوه باید در فصل خودش عرضه شود اما دولت با سیاست‌های غلط و بی‌منطقش باعث بروز چنین اتفاقاتی می‌شود. به گفته یکی از فعالان بازار ذخیره‌سازی پرتقال‌های خارجی که برای شب عید خریداری و وارد شده بود، غیر منطقی و حیف و میل کردن بیت‌المال است چراکه این میوه‌ها با پول دولت تأمین شده بود و مردم در ایام نوروز یا میوه‌های یخ زده خوردند یا پرتقال‌های خارجی گران.

وی از انباشت این پرتقال‌ها در میدان اصلی تهران خبر می‌دهد و می‌گوید: به دلیل گرمی هوا، این پرتقال‌ها پلاسیده شده و قابل استفاده نیست علاوه براین مشتری هم ندارند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااجناس علی اکسپرسانتقال پول به کارت هدیهبانک صادرات 0001بانک صادرات صندوق اماناتپست سریع بین المللیپی پال ارزانتجهیزات شبکه نگزنسترخيص كار بندر عباستعرفه گمرک فرودگاه امام خمینیجایگزین پی پالچگونگی صادرات به چینحد ترخص شرعیحمل بار از استانبول به تهرانحمل و نقل چینحمل و نقل دریاییحمل و نقل هوایی سپیدبالخرید ابزار حکاکیخرید از سایت Ebay در ایرانخرید اینترنتی پارچهخرید اینترنتی ذرت دانه کنخرید اینترنتی سخرید اینترنتی لباس بارداری مانی نیخرید اینترنتی همراه اولخرید خط تولید سنگ مصنوعیخرید کالا از Ebay در ایرانخرید محصول از خارجدفاتر خدمات بار هواییروشهای حمل بین المللیساختن مستر کارت مجازیسایت پست اکسپرسشرکت ثبت کارت بازرگانیشرکت حمل و نقل بین المللی یول ایصادرات ب انگلیسیصادرات و واردات در ایرانصرافی ثامن الائمهفروش خط تولید خمیر کاغذقوانین صادرات گمرکقیمت حواله یورو امروزقیمت خرید دلار امریکاكارگو در ويتنامکارت بازرگانی پیگیریکارت بازرگانی قزوینکارگو صبریگمرک دبیگمرک زمان شاهمستر کارت پاسارگادنحوه خرید کالا از سایت های خارجینیاز به حمل و نقلواردات ب ام وواردات قطعات ابزار دقیق

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها