[ad_1]

 این در حالیست که امروز تمام برندها در بازار عینک به صورت قاچاق وارد می‌شوند که فقط مارک دارند و از کیفیت و مرغوبیت خبری نیست. کالاهایی که به این صورت وارد بازار مصرف می‌شوند، علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم، نظم بازار را به هم می‌زنند و به اصطلاح بازار را خراب می‌کنند. این کارهای خلاف قانون توسط عده‌ای سودجو انجام می‌شود که از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند و اقلام تقلبی به مردم می‌فروشند. آنها به پول‌شان می‌رسند، ولی دودش به چشم خریداران و عینک‌سازان و عینک‌فروشان می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، مردم به دلیل کاهش قدرت خرید روی به استفاده از کالاهای ارزان‌قیمت آورده‌اند. غافل از اینکه چه مشکلاتی آنها را با استفاده از این عینک‌ها تهدید می‌کند، اقدام به خرید این دسته از کالاهای تقلبی می‌کنند. متاسفانه هنوز مردم از معایب استفاده از عینک‌های آفتابی تقلبی بی‌اطلاع هستند و بیشتر افرادی که عینک آفتابی بر چشم می‌گذارند، از نوع تقلبی و در واقع ارزان است، اما به دلیل اینکه هزینه زیادی کرده‌اند، خیال‌شان راحت است و راه ورود آسیب به چشم خود را هموار می‌سازند، زیرا نه‌تنها نور آفتاب از شیشه‌های دودی این عینک‌ها به راحتی عبور می‌کند و بر چشم تاثیر می‌گذارد، بلکه سلامت افراد را نیز به خطر می‌اندازد.

در تهران تقریبا در تمام نقاط شهر فروشگاه‌های مجاز عرضه عینک آفتابی و طبی وجود دارد. بورس‌های اصلی خریدوفـروش غیرقانونی این کالا نیز در بسیاری مناطق وجود دارند که غالبا انواع عینک‌های آفتابی و حتی طبی غیراستاندارد در این مراکز توسط دستفروشان عرضه می‌شود. این مشکل حال حاضر فروشندگان مجاز عینک است. برخورد با دستفروشان و بساطی‌های کنار خیابان که اقدام به عرضه عینک‌های غیراستاندارد می‌کنند، کار راحتی نیست، چراکه این افراد به‌طور ثابت در یک مکان استقرار ندارند و دائم محل عرضه‌ و فروش عینک‌های خود را تغییر می‌دهند و همین امر امکان شناسایی و برخورد با این افراد را سخت و مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید :  افزایش مصرف برق همراه با افزایش دما

عینک آفتابی نامناسب مردمک چشم را گشاد می‌کند

در این رابطه پرویز زرین‌‌بخش، جراح و متخصص چشم و عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران، نسبت به بروز مشکلات چشمی در ‌افراد بر اثر استفاده از عینک‌‌های آفتابی غیر استاندارد، هشدار داد.وی عینک‌های آفتابی را مثل شمشیر دولبه خواند و گفت: عینک‌هایی که دارای استانداردهای لازم هستند، از چشم در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند، ولی عینک‌های غیر استاندارد، صدمات زیادی را متوجه چشم افراد می‌کنند.

عینک‌های غیر استاندارد، از ورود نور کافی به چشم جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث باز شدن مردمک چشم می‌شوند. بهتر است افراد برای استفاده از عینک‌‌های آفتابی، با چشم‌پزشک خود مشورت کنند. ماهیگیران، کشاورزان و به‌طور کلی افرادی که در محیط‌های باز حضور دارند، باید برای محافظت از چشم‌های خود، از عینک‌های آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

عرضه عینک‌های آفتابی غیر استاندارد در جامعه رونق پیدا کرده است

نیلوفر میرانی‌شیخی، متخصص بینایی‌‌سنجی نیز گفت: استفاده از عینک‌ آفتابی غیر استاندارد، حساسیت شدید چشمی ایجاد می‌کند و زخم قرنیه‌ چشم را به‌ وجود می‌‌آورد. عینک‌ آفتابی غیر استاندارد، به علت داشتن شیشه‌های نامرغوب، آفتاب را بیشتر به خود  جذب می‌کند.

امروزه عرضه عینک‌های آفتابی غیر استاندارد در جامعه رونق پیدا کرده است و افراد می‌توانند این عینک‌ها را به صورت ارزان از دستفروشان تهیه ‌کنند، غافل از آنکه استفاده از این ابزار غیر استاندارد، نه تنها از آسیب اشعه خورشید جلوگیری نمی‌کند، بلکه خطرات آن فراتر از اشعه خورشید است. این عینک‌ها زاویه‌های غیر استاندارد دارند و شیشه‌های مورد استفاده در آنها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

هر ۱۵ روز یک بار بر عینک‌فروشی‌های دارای جواز نظارت می‌شود

حمید ثابت‌قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک

رقم قابل توجهی از عینک‌های وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. اگر افراد بخواهند عینک‌ها را از مبادی قانونی وارد کشور کنند، به دلیل تعرفه بالا، قیمت این کالا‌ افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و دیگر صرفه‌ای برای عرضه نخواهد داشت. واردات رسمی یک عینک طبی یا آفتابی با قیمت متوسط، حدود ۵۰ هزار تومان عوارض و گمرک را به همراه دارد؛ از این‌رو قاچاق این کالا رواج زیادی دارد.

بیشتر بخوانید :  همدستی متخلفان برای اختلاط برنج از شمال تا تهران

در حال حاضر عینک‌ها از چین، فرانسه، ایتالیا و کره به کشور وارد می‌شود و باتوجه به برند ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. عدسی‌های موجود در بازار با برند‌های متفاوت به صورت جفتی، قیمتی حدود ۴۰ هزار تومان تا بیش از ۴۰۰ هزار تومان دارند که کمترین آن مربوط به مارک‌های چینی می‌شود. همچنین عدسی‌هایی در بازار موجود است که چندکانونی بوده و قیمتی بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان دارند.

یک عینک آفتابی استاندارد در بازار بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در برخی برندها ممکن است به ۲ میلیون تومان هم برسد. بیشتر عینک‌های آفتابی که در واحدهای صنفی بدون جواز کسب عرضه می‌شوند، ممکن است به چشم آسیب برساند و اتحادیه نمی‌تواند نظارتی بر آنها داشته باشد.

برخی از دستفروش‌ها نیز با فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد سلامت چشم افراد را تهدید می‌کنند. اتحادیه هر ۱۵ روز یک بار بر عینک‌فروشی‌های دارای جواز کسب نظارت می‌کند و مردم می‌توانند عینک‌های استاندارد را با خیال راحت از واحدهای زیرنظر اتحادیه با قیمت مصوب خریداری کنند. در حال حاضر یک عینک آفتابی استاندارد بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در بازار عینک آفتابی با قیمت‌های بالای ۲ میلیون تومان هم وجود دارد که به برند آن بستگی دارد.

تاکنون طی چندین مرحله نامه‌های مختلفی خطاب به مسئولان نوشته شده تا از فعالیت فروشندگانی که در کنار خیابان عینک‌های قاچاق می‌فروشند، جلوگیری شود، اما توفیقی در این زمینه به دست نیامده و همچنان کالای قاچاق و بی‌کیفیت با پایین‌ترین قیمت و گاه با مدل و مارک شرکت‌های معروف در کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسد. مشتریان اگر نمی‌خواهند اجناس بی‌کیفیت خریداری کنند و کالای تقلبی به اسم جنس اصل به آنها فروخته شود، باید از فروشگاه‌هایی که جواز کسب دارند، خرید کنند، چراکه اگر مشکلی در اجناس این فروشگاه‌ها وجود داشته باشد، این موضوع قابل پیگیری است. زمانی که از عینک آفتابی استفاده می‌شود، عدسی چشم باز و چشم مسلح می‌شود و اگر عینک استاندارد نباشد، صدمه سنگینی به چشم وارد می‌کند، بنابراین لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید :  واردات جو نباید به تولید کنندگان داخلی لطمه‌ بزند

انبوه عینک‌های نامرغوب و بدون کیفیت در بازار

الیاس نادری، فعال بازار

شرکت‌های بزرگ دنیا به دلیل هزینه‌های پایین تولید در چین نمایندگی دارند، ولی مواد اولیه آن از خود کشورها تامین می‌شود. در حال حاضر ۸۰ درصد واردات عینک ایران از چین است. این در حالیست که اکثرا در بازار «های‌کپی» مارک‌ها با قیمت‌های پایین‌تر فروخته می‌شود و به عنوان نمونه به جای یک مارک اصل ۹۰۰ هزار تومانی، «های‌کپی» آن با قیمت ۲۰ تا ۲۰۰ تومان هم فروخته می‌شود. این عینک‌ها کاملا برای چشم مضر هستند، چون عینکی که «UV» حدنصاب را نداشته باشد، مسلما کاهش بینایی و تا حتی نابینایی را هم در پی دارد.

دلالان و سازندگان عینک‌های تقلبی با استفاده از ناآگاهی مصرف‌کنندگان، انبوه عینک‌های نامرغوب و بدون کیفیت را در اشکال متفاوت و مـشتـری‌پسنـد با برچسب‌های قلابی ۴۰۰ UV از مبادی غیرقانونی به صورت قاچاق وارد کشور کرده و از این راه سودهای کلانی نصیب خود می‌کنند.

کالاهای خارجی که وارد می‌شود، با نرخ خاصی به فروش می‌رسند، اما متاسفانه کالاهایی که به شکل غیرقانونی و قاچاق وارد بازار می‌شوند با قیمت و کیفیت پایین به مردم عرضه می‌شود. خریداران نیز باید از خطر عینک‌های قلابی آگاه باشند، چراکه عینک آفتابی اصل چشم را از اشعه «UV» مصون نگه می‌دارد. مردم ملزم به استفاده از آنها هستند، اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم به سمت عینک‌های قلابی روی آورده‌اند. بیماری چشمی در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل اقداماتی برای فرهنگ‌سازی و استفاده مناسب از عینک‌های آفتابی و طبی انجام شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران عماناتاق بازرگانی لندناموزش خرید از Amazonانتخابات اتاق بازرگانی آذربایجان غربیبیت کوین چیستپست سریع داخلیتجهیزات شبکه شرقتجهیزات شبکه هواویترخیص خودرو کیشترخیص در حین خدمتترخیص کالا خلیج فارسچگونگی صادرات به چینحمل و نقل گردشگریحواله 1 میلیون دلاریخرید ابزار الات برقیخرید ابزار هکخرید اینترنتی 8040خرید اینترنتی تی شرت 021خرید اینترنتی ژل لوبریکانتخرید اینترنتی صندلخرید تبلت آمازونخرید تجهیزات ترافیکیخرید تجهیزات دندانپزشکیخرید تجهیزات همسترخرید خط تولید دلسترخرید خط تولید گزخرید دارو از خارجخرید دلار در فرودگاه امامخرید کیف دلارخرید موبایل آمریکاخرید وفروش ابزارروش واردات کالا از چینزرین پی پالشركت واردات از چينشرکت حمل و نقل بین المللی قزوینشرکت حمل و نقل قمصادرات پای مرغصادرات کشمشصادرات و واردات در ایرانفروش ابزار طراحی ناخنفروش دلار در فرودگاه امام خمینیفريت بار از كانادا به ايرانكارت بازرگانيکارگو فرودگاه امامکارگو یعنی چهکسب بیت کوین با نرم افزارنمایشگاه حمل و نقل 94واردات تراکتور از چینواردات سگ از ترکیهواردات هوندا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها