[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به وجود اختلافات درون آمریکا و نیز مخالفت ها با سیاست های رئیس جمهوری این کشور گفت: باید در چنینی شرایطی، اختلافات داخلی را کنار بگذاریم، پشت سر دولت بایستیم و از اقدامات آن حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل و جلسه قرارگاه زیستی استان گیلان در رشت، به تهدیداتی که دشمنان در زمینه های مختلف ایجاد می کنند، اشاره و بر ضرورت توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید و بیان کرد: برای مقابله با تهدیدات بایستی پشت سر دولت بایستیم و منسجم تر و هماهنگ تر عمل کنیم.
وی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب و اینکه تهدیدات اخیر مبتنی بر رویکردهای دانش مدرن و فناوری محور است، تصریح کرد: باید برای کارساز بودن اقداماتمان، دفاع مبتنی بر رویکردهای علمی و شناخت فناوری ها باشد.
سردار جلالی فناوری را ترکیبی از فرصت ها و تهدیدها دانست و افزود: در کنار هر فرصت، تهدید نیز مطرح است و با توجه به تحول سریع در فناوری ها و هوشمند سازی اشیاء ، بایستی آشنایی و اشراف کامل به آنها داشته باشیم.
وی با اشاره به شبکه های اجتماعی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی حجم زیادی از فرصت ها را در اختیار ما قرار می دهند و می توانند ارتباط بین داده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بوجود آورند ولی تهدیدی که از شبکه های اجتماعی برای ما پیش بینی شده؛ تهدیدات روانی، امنیتی، اقتصادی و سایبری است.
سردار جلالی جنگ اقتصادی را یکی از مدرن ترین جنگ ها علیه کشور خواند و اضافه کرد: مقاومتی که صورت گرفت و اقداماتی که انجام دادیم؛ نشاندهنده آن است که هرچند تهدیدات قوی است اما عمق دفاعی و لایه های مقاومتی کشور ما بسیار بالاتر است.
وی توجه به تاکیدات رهبری را شرط عبور از تنگناهای کنونی دانست و خاطرنشان کرد: اشتباهات رئیس جمهوری آمریکا در جنگ با ایران اسلامی و نیز کشورهای دیگر، فرصت های زیادی را برای ما بوجود آورده چراکه اقتصاد آمریکا تحمل فشار بلندمدت را ندارد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان گفت: این استان قابلیت های بسیاری در زمینه های مختلف دارد و البته تهدیداتی نیز متوجه آن است که بیشتر تهدیدات، زیستی است و باید با ورود مراکز علمی همچون دانشگاه گیلان و شناسایی تهدیدات، برای آنها راهکار اندیشیده و اقدامات عملی انجام شود.

بیشتر بخوانید :  حرکت دلار در کانال ۹ هزار تومانی در روز اول زمستان

** در شهرها طرح پاسخ به حوادث اضطراری داشته باشیم
سردار جلالی با تاکید بر اینکه بایستی برای همه شهرهای بزرگ و کوچک طرح پاسخ به حوادث اضطراری داشته باشیم، گفت: این امر، جزو ضروریات همه شهرهاست و باید مشکلات را شناسایی کنیم و طرح تداوم کارکردهای ضروری شهر را داشته باشیم.
وی همچنین بر ضرورت کنترل وابستگی متقابل زیرساخت ها تاکید و اضافه کرد: برای پاسخ به شرایط اضطراری بایستی برنامه منظم سالانه، تنظیم و رزمایش انجام شود تا در شرایطی همچون سیل و حوادث غیرمترقبه بتوان با سرعت عمل کرد.
سردار جلالی تهیه طرح پدافند زیستی گیلان را ضروری خواند و افزود: با انجام این مهم وظایف دستگاه ها در سناریوهای مختلف حوادث و تهدیدات مشخص می شود و باید برای آن، آموزش و سالی چند بار تمرین شود.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها