[ad_1]

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر پوراحمدنژاد اظهار کرد: از چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت بازار گل و گیاه کشور از ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک خواست. با توجه به شرایط خاصی که برای ورودی گل و گیاه وجود دارد قانون گذاری این عرصه صرفا برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اما از سوی این وزارتخانه برای تصمیم‌گیری درباره شیوه پالایش محیطی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری طلبیده شد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به انکه بازارهای بزرگ گل تهران از جمله بازار گل محلاتی یا بازار گل امام رضا (ع) محل توزیع بسیاری از کالاهای قاچاق بودند، طی این مدت طرح‌های عملیاتی خود را برای این دو بازار را در دستور کار قرار دادیم اما اتحادیه مربوطه مدتی زمان خواست تا به صورت داوطلبانه به پاکسازی بازار بپردازد، اکنون نیز شاید بخشی از بازار پاکسازی شده باشد، اما برای از بین بردن مصادیق مختلف قاچاق برخی گیاهان از هفته گذشته تیم‌های اجرایی ما به این بازارها مراجعه کرده و با متخلفان برخورد کردند و مقدار قابل ملاحظه‌ای از این گل‌ها ضبط شد.

چرا این گیاهان را جمع می‌کنند؟

پوراحمدنژاد علت این موضوع را آفت‌های موجود در این گیاهان و ضرری که برای صنعت کشاورزی کشور دارد دانست و گفت: ورود آفات به واسطه این گیاهان می‌تواند مکانیزم کشاورزی کشور را به خطر انداخته و خساراتی جبران ناپذیر داشته باشد.

وی ادامه داد: به طور معمول با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران بخشی از گیاهان از کشور عراق به منظور ترانزیت وارد ایران می‌شوند تا از فرودگاه راهی کشورهای جنوب خلیج فارس شوند، اما در موارد متعدد شاهد بوده‌ایم که به هنگام ورود این دو گیاه به ایران، در فرودگاه گیاهان دیگری جایگزین آنها شده و این نمونه‌ها وارد بازار کشور می‌شوند، چرا که این کالاها فسادپذیر بوده و برای صادرات و واردات آنها لازم است مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گیرد و واردات قاچاق نیز نیاز به تمهیدات خاص خود دارد.

بیشتر بخوانید :  اختصاص ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: برهمین اساس طی روزهای گذشته تیم‌های عملیاتی ما به بازار رضا رفته و به بازسازی این بازار پرداختند. از روز شنبه (۱۱ شهریور) نیز تیم‌های عملیاتی راهی سطح شهر خواهند شد تا به جمع آوری نمونه‌های این دو گیاه از گل‌فروشی‌های سطح شهر بپردازند.

موبایل قاچاق آفت ندارد

اما پوراحمدنژاد در پاسخ به این سوال که چگونه پس از مدت‌ها به یکباره ستاد مبارزه با قاچاق تصمیم گرفته به طور ضربتی نمونه‌های این گیاهان را جمع‌آوری کند و در شرایطی که در بخش‌هایی مانند پوشاک، تلفن همراه و لوازم صوتی – تصویری قاچاق بیداد می‌کند این ستاد تا این اندازه روی گل‌های زینتی توان گذاشته است؟ تصریح کرد: اگر اتفاقاتی که طی یک سال گذشته در حوزه قاچاق رخ داده را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توان به روند مبارزه با قاچاق کالا رویکردی انتقادی داشته باشیم، چرا که در این مدت شاهد کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه تهران اگرچه مبدأ قاچاق نیست، اما در اغلب موارد مقصد کالاهای قاچاق محسوب می‌شود. در حوزه گل و گیاه و دام نیز شرایط حساسی وجود دارد که ممکن است هر نوع بیماری و آفت به واسطه واردات غیرکارشناسی به این عرصه آسیب برساند. به همین دلیل اغلب کشورهای دنیا حتی واردات بذر را شامل مقررات پیچیده می‌کند، چرا که حتی بذرها هم می‌توانند آسیب زننده باشند.

دبیر کمیسیون استان تهران در عین حال عنوان کرد: سال گذشته ۱۷۰ هکتار مزرعه لیموترش ما به واسطه آفاتی که از طریق محصولات قاچاق وارد شده بود از بین رفت. اکنون پاکدشت قطب پرورش گل و گیاه شده است و کافی است که برخی آفات از سوی این گل‌ها به واسطه باد منتشر شده و این حوزه را دچار مشکلات متعدد کند.

بیشتر بخوانید :  اطمینان سیف به سپرده گذاران بانک ها

پوراحمدنژاد در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چگونه در کشور به طور مرتب اعلام می‌شود که به دلیل کم‌آبی لازم است کشت برخی گیاهان غیرضروری متوقف شود اما با این وجود برای حمایت از  پرورش گیاهان زینتی چنین سخت‌گیری‌هایی اعمال می‌شود، اظهار کرد: کاشت این گیاهان با شرایط غرق آبی صورت نمی‌گیرد و برای کاشت آنها کمترین میزان آب در نظر گرفته شده است. در مجموع نیز آنچه مهم است آنکه در حوزه‌های مختلفی مانند تلفن همراه آفت وجود ندارد که موجب مشکلات سلامتی شود اما کالاهای قاچاق براساس نوع اهمیتی که دارند باید به تفکیک مورد بررسی قرار گیرند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاasus zenfone 6 خرید اینترنتیآزمون ترخیص کاری گمرکآیفون 5 اس خرید اینترنتیا بانک صادراتاخبار گمرکارسال پول به ایران از انگلستانبیت کوین قانونی است؟پست سریعترخیص کار کیستترخیص کالا فرودگاه امامچگونگی خرید از ebayحمل بار از زنجانحمل بار دریایی از چینحمل بار قدسحمل و نقل بین المللی یخچالیحمل و نقل تبریزحمل و نقل زمینی کالاخدمات بار هوایی عصر هدیخرید اینترنتی ژاکتخرید اینترنتی سیم کارت ایرانسلخرید خط تولید سقف کاذبخرید گوشی آمازونخرید گوشی از کشور چینخرید نرم افزار از سایت های خارجیدفتر کارگو ماهانسایت امازون کتابسایت های خرید از چینشرکت حمل و نقل بین المللی باریرانشرکت حمل و نقل بین المللی لیو فرابرصادرات ذرت علوفه ایصدور مستر کارت مجازیصرافی قیمت دلارفروش ابزار قالی بافیفروش پی پال persiantoolsفروش دلار تقلبیقوانین گمرکی ارمنستانقيمت تجهيزات شبكهقیمت تجهیزات شبکه برقکارت بازرگانی به چه دردی میخورهگمرک چایگمرک رازیگمرک شهرکردنحوه انتقال پول به چیننحوه خرید اکانت از سایت های خارجینحوه ی واردات از چینهزینه های حمل دریاییواردات خودرو جانبازان 50 درصدواردات خودرو خانواده شهداواردات خودرو منطقه آزادواردات لباس از تایلند

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها