[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، رضا رحمانی در نشست مشترک «هم اندیشی و تبیین دیدگاه ها و نظرات وزرای پیشنهادی»  که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، گفت: تشکیل اتاق های فکر در حوزه های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در دستور کار قرار گیرد تا تصمیمات با مشارکت فعالان بخش اتخاذ شود.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه های بزرگ کشور است که ماموریت های متنوعی در حوزه تولید، واحدهای صنعتی، معدنی، صنوف و تجارت برعهده دارد و بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور در حوزه صنعت مشغول به کار هستند، بنابراین راهکار خروج کشور از مشکلات تولیدی، توجه به صنعت کشور است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایط فعلی یکی از محورهای اصلی این وزارتخانه، حفظ بنگاه های موجود است و باید از تعطیلی آنها جلوگیری کنیم.

رحمانی تصریح کرد: تحریم ها هر چند محدودیت هایی برای کشور دارند اما باید با هنر مدیریت خود از فرصت های آن نیز بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به نقدینگی واحدهای تولیدی در کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: لذا جهت گیری اصلی نظام بانکی کشور باید در جهت تامین نقدینگی بخش تولید باشد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرصت صادراتی کشور نیز گفت: به اعتقاد کارشناسان حتی در شرایط محدودیت های بین المللی فعلی نیز اگر موانع صادراتی را رفع کنیم، فرصت جهش صادراتی در برخی از کالاها فراهم است که با حمایت نمایندگان مجلس، رفع موانع صادراتی باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :  نگاه ویژه رحمانی به تحقق اقتصاد مقاومتی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رحمانی به ظرفیت تعاونی ها در اقتصاد اشاره کرد و افزود: بخش تعاون در شرایط تحریم می تواند در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت و به ویژه تجارت فرامرزی ایفای نقش کند.

وی با تأکید بر لزوم تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: جلوگیری از تعطیلی بنگاه ها باید در قالب یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی از تدوین نقشه راه معدن خبر داد و گفت: خوشبختانه با مشارکت نمایندگان مجلس و فراکسیون معدن، توانستیم نقشه راه در حوزه معدن را تدوین و سیاستگذاری کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تأکید همچنین در بخش پایانی صحبت های خود گفت: یکی از سیاست های ما تفویض امور به تشکل ها است که در این زمینه روز گذشته در جمع بازرگانان در اتاق بازرگانی به آنها وعده دادم در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس، برگزاری روز صنعت به فعالان این بخش واگذار شود و ما به عنوان دولت نقش تسهیل گری را ایفا خواهیم کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها