[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در پی نامه مسعود خوانساری ،رئیس اتاق تهران، در دستوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که بهبود فضای کسب‌وکار نباید از دستور کار حذف شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در نیمه مهرماه سال جاری، طی دستورالعملی مسئولیت بررسی و صدور مجوز ثبت سفارش کالاهای وارداتی را به سازمان‌های صمت استانی تفویض و ثبت سفارش کالا توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی که پس از اسفندماه سال ۹۶ صادر شده است را ممنوع اعلام کرد.

به دنبال صدور این دستورالعمل و محدودیت‌های تازه‌ای که از جانب آن برای فعالان اقتصادی ایجاد شده است، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور، ضمن انتقاد از دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار لغو آن شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری در نامه خود به اسحاق جهانگیری، با اشاره به اینکه دستورالعمل اخیر وزارت صمت منجر به سرگردانی متقاضیان دریافت کارت بازرگانی شده است، تاکید کرد که این اقدام، برخلاف مصوبه چندی پیش هیات دولت است که طی آن، میزان سقف ارزش کالای وارداتی برای کارت‌های بازرگانی یک‌ساله ۵۰۰ هزار دلار و دو ساله ۲ میلیون دلار تعیین شده بود.

رییس اتاق تهران در آن نامه، با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر تکلیف تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، خواستار لغو این دستورالعمل و بازبینی آن با کسب نظر اتاق بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی شد.

به دنبال نامه رییس اتاق تهران، معاون اول رییس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (پیش از استعفای محمد شریعتمداری)، خواستار بررسی بیشتر این موضوع و با تاکید بر این نکته شد که «بهبود فضای کسب‌وکار نباید از دستور کار حذف شود.

بیشتر بخوانید :  دستور ویژه جهانگیری درباره خودروهای دپو شده در گمرک

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها