[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایطی طرح کارانه اشتغال فارغ التحصیلان از تیر ماه آغاز می شود که در مراحل آزمایشی آن در ۸ استان ۷۰ درصد از کارورزان جذب بازار کار شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پشت سر گذاشتن دوره رکود اقتصادی گفت: با توجه به اینکه در دوره رکود اقتصادی، عدم تعادل کاری بوجود آمد، بنگاه ها تمایلی به جذب نیروی جدید ندارند و فضای رکود اثرش تا چندین سال در جامعه باقی می ماند.
عیسی منصوری افزود: از طرفی با گذراندن دوره رشد کشور در سال های گذشته کشور پرورش نیروهای انسانی را گسترش داد بدون توجه به ارزیابی کیفیت آموزش نیروها که این امر موجب عدم تعادل میان بازار کار و مهارت نیروهای دانش آموخته شد.
منصوری ادامه داد: با توجه به کثرت نیروی کار بنگاه های ما جذب نیرو نداشتند و ۷۵ درصد افرادی که وارد بازار کار شدند در سال ۱۳۹۵، فارغ التحصیلان دانشگاه ها بودند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معمولا در بسیاری از کشورها از چنین ابزارهای تشویقی و حمایتی برای ترغیب و تشویق کارفرمایان در راستای جذب نیروی کار جدید بکار گرفته می شود.
منصوری گفت: هم اکنون در نظر داریم در گام اول کارفرما را تشویق کنیم تا نیروی کار فارغ التحصیلی دانشگاهی جدید جذب کنند. بنابراین پیش بینی کردیم حدود دوسال، کار فرمایانی که نیروی کار فازغ التحصیل دانشگاهی جذب می کنند مشمول مشوق بیمه کارفرمایی کنیم. یعنی به ازای هر فرد جذب شده کارفرمایان مشمول حمایت بیمه سهم کار فرما بشوند.
او گفت: در مرحله بعد هدف ما آماده سازی نیروی کار برای بازار کار است و دوره های در نظر گرفتیم که اسمش را گذاشتیم کارورزی که حمایت هایی هم از کارورزان می کنیم.

بیشتر بخوانید :  اقدامات مرزی برای تقویت صادرات و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز

او گفت: ما در ۸ استان طرح کارورزی را بصورت آزمایشی اجراء کردیم که بالای ۷۰ درصد کسانی که در این طرح شرکت کرده بودند جذب بنگاه های کار شدند.

او گفت: سعی میکنیم در این طرح فرد جایگزین نیروی دیگری نشود و بعد از دوسال دچار ریزش نشوند و تداوم در اشتغال وجود داشته باشد.
او گفت: در حال حاضر همه روزه گفتگو های سه جانبه با تشکل های کارگری و کار فرمایی برگزار میکنیم و با توافق دستگاههای مانند برنامه بودجه ، برنامه هایی را پیاده کردیم.

او گفت: نشست با تشکل های کارگری از تیرماه آغاز می شود و بنا داریم حداکثر استفاده از این نشست ها را بکار گیریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی خیابان وزراارسال پول به فیلیپینارسال پول به هندوستاناستخدامی اتاق بازرگانی بوشهر 93انتقال پول به حساب شباانتقال پول به کاناداایرلاین ماهانتجهيزات شبكه سيسكوترخيص گمركترخیص کالا از بندر امامچگونگی خرید از سایت خارجیحمل بار به شهرستانحمل و نقل چوبخدمات بار هوایی سرعت رسانخرید اینترنتی از کشور چینخرید اینترنتی خمیر دورگیر ویترایخرید اینترنتی کراتین مو برزیلیخرید تجهیزات ژئوفیزیکخرید حواله داخلی یوروذاكري گمركسایت اینترنتی ebayسایت شرکت واردات خودرو راهنوردشارژ پی پالشرایط ترخیص خودرو از گمرکشرکت ثبت کارت بازرگانیشرکت حمل و نقل بین المللی جهاد نصرصادرات به ترکیهصادرات پیاز 93صادرات و واردات الجزائر 2014صادرات واردات ترخیصصدور مستر كارتصدور مستر کارت مجازیصرافي وب مانيفروش تجهیزات خانه هوشمندفروش تجهیزات طب سوزنیفروش سکه دلار قدیمیقوانين گمركي ايرانقوانین گمرکی در ترکیهکارت بازرگانی بین المللیکارت بازرگانی پنج سالهکارگو بانکوکگمرک چایمستر کارت یک دلاریمناقصه خرید تجهیزات ذخیره سازی اطلاعاتهزینه های حمل دریاییواردات ضایعات از عراقواردات غذاواردات قطعات یدکی خودرووب مانی پرشین تولزورود و ترخیص کالای پزشکی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها