[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی دو ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۶ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۸۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به افزایش ۸درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۱۰ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۷۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۰۸ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

به گفته عفیفی پور، طی دو ماهه سال جاری، بالغ بر ۵۹۹ هزار و ۹۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۷۶ درصدی، نشانگر افزایش حدود سه برابری این بخش از عملیات است.

وی از واردات یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۹۶۱ تن و کابوتاژ یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۸۹ تن از اینگونه کالاها خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۶ را ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۵ تن اعلام کرد.

عفیفی پور همچنین از رشد ۳۸ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، یک میلیون و ۴۹ هزار و ۶۹۴ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی طی دو ماهه سال ۹۶ را یک میلیون و ۷۹۶ هزار تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را ۳ میلیون و ۱۱۶ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، حدود ۴۶۴ هزار تن از فرآورده های نفتی وارد بنادر کشور شد.

بیشتر بخوانید :  قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!

وی با اشاره به وجود پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر ۴۴۸ هزار TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۴۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۶ را ۵ هزار و ۹۹۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۷۵۸ فروند کشتی بالای هزار تن و ۵ هزار و ۲۰۸ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

عفیفی پور درپایان اهمیت ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۸ نفرسفر ترابری مسافران در بنادر این استان به ثبت رسید که از نظر تعداد مسافران، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی خیابان طالقانیانتقال پول به تجارتانتقال پول به حساب paypalپست بین المللی چیرلاینپست سریع Tntپست سریع در تهرانترخیص کالا با کارت بازرگانیحمل و نقل قيرحمل و نقل هواییخدمات بار هوایی سیطرهخرید ایکس باکس از خارجخرید اینترنتی روکش صندلی 206خرید اینترنتی نردبان تاشوخرید اینترنتی هدیهخرید پی پال کارتخرید تجهیزات خانه بازیخرید تجهیزات فیبر نوریخرید دلار زیر قیمت بازارخرید علف چینخرید کالا از آمازون در ایرانخرید مکمل از آمریکادانلود پروژه حمل و نقل هواییراهنمای واردات از دبیرهگيري مرسولات پستي ناجارهگیری مرسولات اداره پسترهگیری مرسولات پستی غیر پیشتازرهگیری مرسولات گذرنامهرهگیری مرسوله پستی مازندرانستاد ترخیص خودرو خیابان زنجان شمالیشرکت حمل و نقل بین المللی فرایندصرافي ظفرصرافی های غرب تهرانفروش خط تولید جعبه پلاستیکیقوانین گمرکی منطقه آزاد اروندكارت بازرگاني حقيقيکارت بازرگانی تمدیدکارگو در هندگمرک تعرفهمستر کارت رایگان برای ثبت نامنحوه خرید اکانت از سایت های خارجینحوه صادرات زعفران به چینواردات ابزار برشیواردات چینواردات خودرو جانبازواردات قطعات ابزار دقیقواردات گوشی از دبیواردات مربا به ایرانوب مانی افتتاحورود ب بانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها