[ad_1]

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که با ثبات نسبی نرخ ارز و اعمال مدیریت بهتر، آرامش بیشتری بر بازار در ماه گذشته حاکم بوده است، گفت: نظارت بیشتری باید روی کالاهای صنعتی که مشکلاتی در بازاشان وجود دارد، صورت گیرد.

علی فاضلی در گفت‌وگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس در پاسخ به این سوال که فضای حاکم بر بازار را چگونه می‌بینید؟ گفت: در حال حاضر بازار نسبتا با ثباتی را در هفته‌ها و حتی ماه گذشته تجربه کرده‌ایم و این وضعیت و شرایط بر بسیاری از کالاها حاکم بوده است. همچنین در زمینه تامین، مشکل خاصی وجود ندارد و هیچ کمبود و نقصانی در تامین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: در زمینه قیمت‌ها نیز در ماه گذشته با وجود جنگ روانی که دشمن به راه انداخته است، مشکل چندانی نداریم و می‌توان گفت که در زمینه تامین و عرضه کمترین مشکل را داریم. اما در برخی از اقلام به ویژه کالاهای تولید صنعتی مانند لبنیات مشکلاتی را شاهدیم که بخشی از آن ها به افزایش و نوسانات قیمتی در مواد شیمیایی مورد نیاز این صنعت بر می‌گردد، اما مسئولان باید نظارت بیشتری روی کالاهای صنعتی داشته باشند.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در زمینه دلار نوسانات قیمتی شدیدی را در ماه‌های خرداد تا شهریور تجربه کردیم، اما امروز شاهد یک ثبات در این زمینه هستیم و کالاهای مورد نیاز تقریبا به صورت کامل وارد و تامین می‌شود و به صورت نسبی گلایه‌های تولیدکنندگان کمتر شده است. قطعا ثبات نرخ ارز نیز در این زمینه کمک کرد؛ چرا که مدیریت بهتری روی بازار ارز رسمی و ثانویه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید :  ۱۳هزار میلیارد تومان چک برگشت خورد

فاضلی اعلام کرد که وضعیت ترخیص کالا نیز نسبت به گذشته بهتر شده است که البته در بعضی از بخش ها هنوز نواقصی وجود دارد، اما این ثبات نسبی کمک می‌کند که بقیه مشکلات نیز حل و فصل شود. در این میان همه باید توجه کنیم که هر قدر به پایان سال نزدیک می‌شویم، باید در تامین مواد اولیه تمهیدات بهتر و بیشتری اندیشیده شود که البته دستگاه‌ها و وزارتخانه های متولی از بانک مرکزی تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی آهنگ بهتر و معقول‌تری را نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها