[ad_1]

به گزارش تراز ،چند هفته بعد از حواشی ایجاد شده برای موسسات اعتباری ثامن و مهر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی به مردم اطمینان داد که این موسسات هیچ مشکلی ندارند و بناست با موسسه کوثر تجمیع شوند.

 

روزهای پایانی خرداد ماه برای سپرده گذاران موسسات ثامن و مهر اقتصاد آغازگر نگرانی و دلواپسی بود چراکه در آن ایام بازار شایعه پراکنی داغ شده و زمزمه ورشکستی این موسسات دهان به دهان می چرخید.

 
آنچه بر نگرانی مردم دامن زد و تا امروز هم از آن نکاسته، اتفاقاتی بود که طی چند ماه اخیر برای موسسه اعتباری کاسپین رخ داد اما همان روزهای نخست که بازار شایعات داغ و به دنبال آن شعب موسسات نام برده پر شده بود از سپرده گذارانی که به قصد دریافت سپرده هایشان آمده بودند، هم مسئولان موسسات و هم مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که مردم نگران نباشند مشکلی در این موسسات وجود ندارد.
 
هرچند افزایش مراجعه سپرده گذاران به شعب برای دریافت سپرده کار را برای برخی موسسات سخت کرد ولی بانک مرکزی اطمینان داد که این موسسات وضعیتی خوبی دارند. همان زمان هم البته این گمانه زنی مطرح بود که احتمالاً موسسات ثامن و مهر اقتصاد در کوثر ادغام خواهند شد.
 
ولی در آن ایام بانک مرکزی اعلام کرد که هنوز برنامه ای برای ادغام ندارد و موسسات نیز به صورت جداگانه اخبار ادغام را رد کردند البته به جز موسسه کوثر که رسماً اعلام کرده بود طرح ادغام در بانک مرکزی درحال بررسی است.
 
چند هفته بعد از وقایع فوق و البته ادامه دار بودن مراجعه سپرده گذاران به شعب برای دریافت سپرده هایشان، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از دوربین سیما به مردم اطمینان داد که موسسه ثامن و مهر اقتصاد هیچ مشکلی ندارند و در وضعیت خوبی به سر می برند.
 
سیف به مردم گفت که بانک مرکزی بنا دارد موسسات ثامن و مهر اقتصاد را در کوثر تجمیع کند. وی با بیان اینکه گاهی برخی موسسه ثامن الحجج و ثامن را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند، افزود: موسسه ثامن در ابتدا با نام ثامن الائمه فعالیت می کرد که با تذکر بانک مرکزی نام خود را اصلاح کرد و اکنون مشکل خاصی ندارد.
 
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه موسسه ثامن از نظر تعادل دارایی و بدهی متعادل است، گفت: حتی بانکهایی که هیچگونه مشکلی ندارند نیز اگر در مقطعی برای خروج پول مراجعه زیادی به آنها شود ممکن است با کمبود نقدینگی مواجه شوند و این مسئله ای طبیعی است و مشکلی وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد نیز مشکل خاصی ندارد و مدیریت این بانک به خوبی عمل کرده است، گفت: قرار است این بانک با موسسات ثامن و کوثر تجمیع شود.

بیشتر بخوانید :  تسهیلات ویژه برای صادرات کالا و موادغذایی به قطر

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ايران عراقارسال پول به عربستانپ ژوهشكده حمل و نقلتجهیزات شبکه های کامپیوتری Pdfترخیص کالا با پتهترخیص کالا ترکیهتعرفه حمل و نقل هواییچگونه مستر کارت بخریمحمل بار به روسیهحمل سریع هواییحمل و نقل چوب در جنگلحمل و نقل شهری pdfحمل و نقل هوایی مراغهحواله واردات خودروخدمات بار هوایی سفیرانخريد از آمازون در ايرانخرید ابزار شماره دوزیخرید از amazonخرید اینترنتی ژاکت بافتنی زنانهخرید اینترنتی ژل تاخیریخرید اینترنتی صندل مجلسیخرید بیمه مسافرتی خارج از کشورخرید لباس و تجهیزات غواصیخرید مکمل از خارج کشورخرید و فروش خط تولید دست دومدفاتر خدمات بار هواییرهگيري مرسولات سفارشيزمان واردات خودروسایت آمازون ایرانستاد ترخیص خودرو منطقه 6شحن بيتكوينشرکت حمل و نقل دریایی از چینصادرات ب انگلیسیظرفیت حمل بار پراید وانتقوانین جدید گمرک ایرانقوانین گمرک برای خودروقوانین گمرک مالزیقوانین گمرکی روسیهکارت بازرگانی استان یزدگمرک چتمستر کارت خالی رایگاننحوه ی خرید بسته اینترنتی همراه اولواردات پارچهواردات تجهیزات شهربازیواردات چوب به ایرانواردات قطعات خودرو از آلمانواردات کالا از آمریکاواردات گیاهان دارویی از چینواردات مستقیم گوشی از چینوب مانی فروش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها