توپ تخلف صدور کارت بازرگانی در زمین وزارت صمت/ مهر تایید یکی از وزرا بر صلاحیت “شهرام‌جزایری”

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – فاطمه اکبرخانی؛ سید رضی حاجی آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس با تاکید بر این که وزارت صمت تنها نهاد مربوط به صدور و رسیدگی به کارت‌های بازرگانی است، تصریح کرد: در اتاق بازرگانی سیستمی طراحی شده که فقط کارت عضویت اعضا را صادر می‌کند نه کارت بازرگانی آن‌ها را!

این عضو اتاق تهران عامل اصلی رواج استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف را موانع صادراتی دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، صادرکننده برای فرار مالیاتی، عوارض گمرک و نیز فرار از ارزآوری به کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف روی اورده که جلوگیری از این فساد باید جزو اولویت‌های وزارت اقتصاد باشد.

حاجی آقامیری درباره شیوه درست دریافت کارت بازرگانی توضیح داد: تایید صلاحیت اتحادیه‌ها برای دریافت کارت بازرگانی در وهله اول قرار دارد چرا که آن‌ها همه اعضای صنف را می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند شحصی غیر از فعال اقتصادی سرشناس، کارت بازرگانی بگیرد.

وی ادامه داد: اما حالا وزارت صمت همه کاره کارت‌های بازرگانی است، اما وقتی تخلفی رخ می‌دهد از رسیدگی به آن سر باز می‌زند.

این فعال بخش خصوصی به اصرار یکی از وزرای صمت برای صدور کارت بازرگانی یک مفسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: شهرام جزایری یکی از افرادی بود که وزیر یکی از دوره‌های صمت اصرار بر صلاحیت ایشان در امر بازرگانی و تاکید بر صدور کارت بازرگانی وی داشت که اعضای اتحادیه از جمله من نگذاشتیم کارت بازرگانی به ایشان تعلق بگیرد و دقیقا بعد از همین ماجرا، موضوع فساد اقتصادی او فاش شد.

حاجی آقا میری درباره راه حل کاهش تخلف در زمینه کارت‌های بازرگانی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان کارت بازرگانی را نوعی راه دور زدن موانع صادراتی می‌دانند، بنابراین اگر صادرات تسهیل و قوانین دست‌و پا گیر آن اصلاح شود، شاهد کاهش تخلف در کارت‌های بازرگانی خواهیم بود.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x