[ad_1]

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) با اشاره به تولید ۲ نوع واکسن دامی و ۳ نوع واکسن طیور در این شعبه گفت: بخش تولید واکسن‌های طیور این شعبه با امکانات ویژه یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تولید واکسن در کشور است؛ چراکه برخی از این دستگاه‌ها منحصر به فرد بوده و تنها در موسسه رازی شعبه شیراز استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد مهربان‌پور با اشاره به اینکه موسسه رازی شعبه شیراز در سال ۱۳۷۴ با هدف تحقیق و تولید در زمینه بیماری‌های مشترک انسان و دام فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: با گذشت کمتر از یک سال موفق به تولید نخستین واکسن دامپزشکی در این شعبه شدیم.

وی افزود: در ابتدا سالانه ۴۰۰ هزار دز واکسن انتروتوکسمی و پس از یک سال نیز واکسن آگالاکسی که در دام‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار دز در این شعبه به تولید رسید.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز خاطرنشان کرد: با گذشت حدود ۲۰ سال از آغاز فعالیت این شعبه، کل نیاز کشور در خصوص واکسن آگالاکسی در موسسه رازی شعبه شیراز تولید و تامین شده و به عنوان تنها تولیدکننده این واکسن در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۲ میلیون دز واکسن آگالاکسی در موسسه رازی شعبه شیراز تولید می‌شود که در صورت نیاز کشور، امکان افزایش تولید تا ۲۰ میلیون دز وجود دارد که از واردات جلوگیری کرده و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

دکتر مهربان پور گفت: واکسن انتروتوکسمی نیز در ابتدا سالانه ۴۰۰ هزار دز تولید شد که در حال حاضر ظرفیت تولید آن در سال به ۲۰ میلیون دز در این شعبه رسیده است.

بیشتر بخوانید :  آخرین وضعیت پروژه‌های حوزه راه لرستان از زبان معاون وزیر

وی از واکسن تک‌گانه نیوکاسل، تک‌گانه آنفلوانزا و دوگانه نیوکاسل، آنفلوانزا به عنوان دیگر واکسن‌های طیوری نام برد که در این شعبه تولید می‌شوند.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز خاطرنشان کرد: بخش تولید واکسن‌های طیور این شعبه با امکانات و شرایط ویژه یکی از اساسی‌ترین و مهمترین بخش‌های تولید واکسن در کشور محسوب می‌شود چراکه برخی از این دستگاه‌ها منحصر به فرد بوده و تنها در موسسه رازی شعبه شیراز استفاده می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني رشتاتاق بازرگانی نجفاسکرین شات در مکاقامت آلمان از طریق خرید ملکانتقال پول به آفریقای جنوبیایرلاین ماهانپژوهشکده حمل و نقلترخيص كالا از گمركترخیص خودرو شرکتترخیص کاران بندر انزلیترخیص کالا سرخستعاونی حمل و نقل هوایی شیدهحمل خرده بار از چین به ایرانحمل و نقل بین المللی کرانه طوسحمل و نقل عمومی هواییحمل و نقل هوایی بارخدمات بار هوايي عصر هديخرید اینترنتی بلیط سینماخرید گوشی از خارج از ایرانخرید لباس زنانه از چینخریدار حواله یوروخریدار وب مانیراهنمای ترخیص کالا از گمرکرهگيري مرسوله ژستيستاد ترخیص خودرو گل نبیصادرات 3027صادرات در ایرانصادرات و واردات در ایرانصرافی در نیویورکصرافی صوفی سوئدفروش خط تولید تابلو برقفروش خط تولید صابون بهداشتیفروش خط تولید فیلتر هوای خودروقوانین گمرکی واردات خودروقيمت خريد دلار روزگمرك شهيد رجايي بندرعباسمجوز ترخیص به انگلیسیمستر کارت یورونحوه خرید از علی بابانرخ خرید و فروش یوان چینهزینه حمل کالا از چینهزینه حمل هوایی بار از چینواردات از چینواردات از کاناداواردات بدلیجات از چینواردات پوشاک زنانه از چینواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات خودرو منطقه آزادواردات طوطی از پاکستانوب مانی فارکس

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها