[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: اوپک با هدف تقویت اعتماد بازار نفت نسبت به تلاشهای این گروه و متحدانش برای متعادل کردن بازار، فهرستی از سهمیه کاهش تولید هر کشور تحت توافق اوپک پلاس را منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، اوپک و شرکای غیراوپک این گروه شامل روسیه در اوایل دسامبر تصمیم گرفتند دور جدیدی از کاهش تولید را اجرا کنند تا از قیمت نفت که به دلیل واهمه بازار نسبت به مازاد عرضه و ابهامات پیرامون دورنمای رشد اقتصاد جهانی ریزش پیدا کرده بود، پشتیبانی کنند.

تحت توافق اوپک پلاس، مجموعا ۱.۲ میلیون بشکه در روز عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ از بازار حذف خواهد شد. گزارشهای اولیه که پس از دیدار دسامبر اوپک و متحدانش در وین منتشر شد، حاکی از این بود که این گروه میزان کاهش تولید هر کشور تحت توافق جدید را افشا نخواهد کرد.

اما دو هفته بعد محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در نامه‌ای نوشت:  در جهت روشنگری و شفافیت و برای پشتیبانی از اعتماد بازار، لازم است که اطلاعات مربوط به تمامی این کاهش تولیدها به صورت عمومی قابل دسترس باشد.

اوپک روز جمعه سرانجام فهرستی از کشورهایی که تولیدشان را کاهش خواهند داد منتشر کرد که نام کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا به دلیل معافیت از مشارکت در کاهش تولید در آن قرار نداشت.

طبق فهرست اوپک، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک مجموعا ۱.۱۹۵ میلیون بشکه در روز از میزان عرضه به بازار را حذف خواهند کرد و تولیدشان در فاصله ژانویه تا ژوئن را در ۴۳.۸۷۴ میلیون بشکه در روز محدود نگه خواهند داشت. مبنای کاهش تولید این کشورها، سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ است اما مبنای کاهش تولید کشورهای کویت، آذربایجان و قزاقستان به ترتیب سطح تولید سپتامبر ۲۰۱۸، سپتامبر ۲۰۱۸ و نوامبر ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید :  بهره گیری تولید و صادرات از تغییرات منطقی نرخ ارز

اوپک تولیدش را ۸۱۲ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد و سقف تولیدش به ۲۵.۹۳۷ میلیون بشکه در روز محدود می‌شود در حالی که تولیدکنندگان غیراوپک تولیدشان را ۳۸۳ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۱۷.۹۳۷ میلیون بشکه در روز خواهند رساند. عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، تولیدش را از سطح تولید ۱۰.۶۳۳ میلیون بشکه در روز اکتبر به میزان ۳۲۲ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه در روز تولید می‌کند. روسیه نیز در میان کشورهای غیراوپک، بزرگترین سهمیه کاهش تولید را دارد و قرار است تولیدش را به میزان ۲۳۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید ۱۱.۴۲۱ میلیون بشکه در روز اکتبر کاهش دهد و ۱۱.۱۹۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

به همراه فهرست سهمیه‌های کاهش تولید، بیانیه کوتاهی از سوی کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک منتشر شد که از همه مشارکت کنندگان خواست تلاشهایشان برای اجرای به موقع کاهش تولید و تضمین تعادل بازار در سال ۲۰۱۹ را مضاعف کنند.

اوپک همچنین تایید کرد نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ در باکوی آذربایجان برگزار خواهد شد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها