[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه معاملات الگوریتمی، زمین بازی در بورس را تغییر می‌دهد، گفت: این معاملات در بازار سرمایه نیازمند تغییر زیرساختها است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،مطهره مروج، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم آغاز به کار نخستین مسابقه معاملات الگوریتمی، با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی زمین بازی را تغییر می دهد، گفت: راه اندازی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه، نیازمند تغییراتی در حوزه ریزساختارها، زیرساخت ها و قوانین و مقررات و نیازمند استانداردسازی بود.

وی افزود: این رویداد، مسابقه نامگذاری شده است؛ اما واقعی‌ترین تغییرات را رقم خواهد زد و به شکل‌گیری بازاری کارآمدتر، شفاف تر، منطقی تر و سریعتر کمک می‌کند.

مروج با تاکید بر اینکه این رویداد صرفا مسابقه نیست و همه شرکت کنندگان در این رویداد، برنده هستند و آینده بازار سرمایه را رقم می زنند، ادامه داد: برگزاری چنین مسابقه ای می تواند اقدامات بزرگی را ایجاد کرده و کمک کند تا مجموعه کاملی در حوزه زیرساخت شکل بگیرد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با بیان اینکه در این مجموعه خدمات آموزشی دیده شده است، ابراز داشت: امیدواریم که در بستر مسابقات، سامانه معاملات و الزامات معاملات الگوریتمی را بازبینی کنیم و در این مسیر به پیشنهادات شرکت‌کنندگان توجه می شود.

مروج خاطرنشان کرد: مسابقات تا ابتدای بهمن ماه، به صورت آزمایشی برگزار و پس از آن، به مدت یک ماه ادامه دارد.

افزایش سرعت، با معاملات الگوریتمی

در ادامه سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق با اشاره به اینکه موضوع معاملات الگوریتمی، معاملات بدون دخالت انسان است، گفت: در سال ۲۰۰۶ حدود ۳۷ درصد معاملات بورس فرانکفورت، به صورت الگوریتمی انجام می گرفت که این موضوع نشان می‌دهد باید برای ارتقاء و توسعه ابزارها در بازار سرمایه تلاش شود.

بیشتر بخوانید :  کاهش۱۲۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته

رضوی با بیان اینکه معاملات الگوریتمی سرعت معاملات را افزایش می دهد، گفت: در این روش، پردازش اطلاعات بسیار بیشتر از انسان است و از همین رو، سرعت و حجم معاملات را در بازار افزایش می دهد؛ همچنین کمک می کند تا نقش نظارتی سازمان را ارتقاء دهیم.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ویژگی معاملات الگوریتمی این است که خطاها را به حداقل می رساند و هیجان در تصمیم گیری را کاهش می دهد. در عین حال، می تواند با اعمال  قوانین نظم بهتری به معاملات بازار بدهد؛ همچنین در اجرای سفارشات حداقل تاخیر رخ می دهد.

فرصتی برای مخاطبان عام

حسن امیری، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف این مسابقات؛ بحث فرهنگ سازی است، تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی زمان مناسبی برای آموزش مفاهیم ابتدایی و ارتقای سوادمالی اثربخش است.

وی ادامه داد: بازارهای مالی پیچیدگی های زیادی پیدا کرده ورشته های مختلف با مباحث مالی عجین شده و در همین راستا، فعالیت بین رشته ای شکل گرفته است. به طوری که هم اکنون ترکیب اقتصاد و روانشناسی، مالی رفتاری را تشکیل داده است و تلاش می شود تا در بازارهای مالی تئوری های مختلف، تئوری بازی ها و هوش مصنوعی وارد شده و از ابزارها استفاده خوبی شود.

 معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، ابراز داشت: بازارهای مالی الکترونیک طی چندسال اخیر رشد خوبی داشته و فعالیت های اثربخشی شکل گرفته است، اما در بحث الگوریتم سه مورد حجم سفارش، زمانبندی سفارش و قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید :  سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص یافته مشخص نیست

امیری خاطرنشان کرد: دانش آی تی به سفارش گذاری کمک می کند. در مرحله قبل از معاملات تصور اینکه از دانش آی تی استفاده نکنیم، امکان پذیر نیست. البته در حین معاملات و پس از معاملات از این دانش به خوبی استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز در این مسابقات بر روی سفارشات و نحوه انتقال آن به هسته معاملات است، تصریح کرد: به تعداد افراد، استراتژی های مختلفی وجود دارد اما باید فضای کافی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم. طی سال های اخیر نهادهای مالی در حوزه سبدگردان ها و صندوق ها توسعه مناسبی داشت اما هنوز هم در این زمینه کمبود احساس می شود.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:  معاملات الگوریتم کمک می کند که تنوعی از استراتژی ها را دنبال کنیم و بتوانیم به نحو مناسب تنوع استراتژی ها را پوشش دهیم. از همین رو امید می رود با توسعه این فرهنگ، به جای اینکه افراد تک سهم بخرند و رفتارهای هیجانی داشته باشند، روند منطقی کسب سود را دنبال کنند. در اینجاست که نهادهای مالی هم استراتژی های بهتری را در پیش خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه معاملات الگوریتمی دامنه وسیعتری از سرمایه گذاران مختلف را پوشش می دهد، گفت: در این معاملات برای تعداد زیادی از سبدها، می توان برنامه ریزی کرد. بنابراین، آنچه تحت عنوان مسابقه یاد می شود یک رویداد است که توجهات را به این موضوع جلب کند. هدف این است که فعالیت بین رشته ای شکل بگیرد و این دانش عمق بیشتری یابد و از پدیده صف نشینی دور شویم.

بیشتر بخوانید :  ۵۳۲ هزار کارت بانکی به کارت سوخت تبدیل شد1706599

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قدردانی از شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و مدیرعامل این نهادفرهنگ ساز، تاکید کرد: در این مدت برای برگزاری این دوره از مسابقات هم افزایی زیادی میان نهادهای بازار سرمایه صورت گرفته است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها