[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: صنایع کوچک با کارآفرینی نوین و ایجاد فرصت های شغلی جدید چرخ های اقتصادی را به حرکت درمی آورد و در این مسیر حمایت های موثر دولت تدبیر و امید، زمینه رشد و گسترش این صنایع را در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، شهرک های صنعتی با قرار دادن شرکت های متعدد تولیدکننده در کنار هم، زمینه توسعه صنعتی را با استفاده از توان صنایع کوچک فراهم کرده و آن نیز به نوبه خود مسیر بالندگی صنایع را در استان مرزی آذربایجان غربی میسر ساخته است.
فعالان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با تمام توان برای توسعه صنعتی استان و تامین مایحتاج مردم در بخش های مختلف تلاش می کنند و در حوزه صنایع کوچک اثرگذار هستند.
اگرچه از دید برخی ها نبود صنایع بزرگ، نقص اساسی در آذربایجان غربی به شمار می رود اما در شرایطی که واحدهای بزرگ نیز با مشکلاتی روبرو می باشند، شهرک های صنعتی به نماد توسعه صنعتی این استان تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت صنعتی «اروم تجهیز گستر» با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ سال از فعالیت این مجموعه در تولید تجهیزات آزمایشگاهی می گذرد، گفت: سالانه ۳۵ میلیون واحد لوله آزمایشگاهی و ۴۰۰ دستگاه سانتریفیوژ مورد نیاز آزمایشگاه ها در این شرکت تولید و روانه بازار داخل می شود.
حسن تنهایی افزود: این شرکت ابتدا به شکل کارگاهی با ۱۲۰ مترمربع فضای شهری فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر ۴۰ نفر کارگر، تکنسین و کارشناس فعال در بیش از سه هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای تولید آن فعالیت می کنند.
وی با اشاره به تلاش این شرکت برای توسعه یکهزار مترمربعی در راستای افزایش میزان تولید، اضافه کرد: افزایش میزان تولید لوله های آزمایشگاهی طی یک و نیم سال آینده با بهره برداری از فاز توسعه تا ۸۰ میلیون واحد هدفگذاری شده است.
وی نیاز حوزه درمان کشور به لوله های آزمایشگاهی را ۱۵۰ میلیون واحد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ هزار واحد از این تعداد در این شرکت تولید می شود.
مدیرعامل شرکت اروم تجهیز گستر بیان کرد: در صورتی که فاز توسعه به بهره برداری برسد، میزان تولید این شرکت به ۸۰ میلیون واحد افزایش یافته و افزون بر نیمی از نیاز کشور در این مرکز تولید می شود.
مدیرعامل شرکت «آنیل طب آذران» که در حوزه تولید مواد بهداشتی از جمله صابون، شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، سفیدکننده و جرم گیر فعالیت دارد، بیان کرد: این شرکت از ۲ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با ۵۰ نوع محصول درصدد حضور در بازارهای استان و ایران است.
مهشید جراحی افزود: محصولات تولیدی این شرکت از ابتدای سال جاری وارد بازار شده و شبکه عرضه محصولات این شرکت تا پایان سال جاری در سطح کشور راه اندازی می شود.
وی با اشاره به کیفیت قابل توجه محصولات تولیدی این شرکت، اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه و بخش اعظمی از ماشین آلات این شرکت تولید داخل است و نیاز بسیار کمی به کالاهای وارداتی دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال تولید محصول مشترک با ترکیه با برند احتمالی «ایشیل پاک» هستیم، ادامه داد: این محصول با هدف صادرات به دیگر کشورها در ارومیه تولید می شود و با همه توان برای تحقق آن گام برمی داریم.
مدیرعامل شرکت آنیل طب آذران از دریافت تسهیلات ۶۶ میلیارد ریالی برای آغاز فرآیند تولید و توسعه این بنگاه تولیدی نیز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ نفر در این واحد مشغول فعالیت هستند و با وجود ۵۰ نمایندگی در سراسر کشور، میزان اشتغالزایی غیرمستقیم آن بسیار زیاد است.
رییس هیات مدیره شرکت «آترا ارتوپد» که در حوزه ایمپلنت های ارتوپدی در ارومیه مشغول به کار است، گفت: این شرکت جزو اولین تولیدکننده های ایمپلنت های تیتانیم در ایران است.
محمدباقر حسین زاده افزود: همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مراکز درمانی فعال در حوزه ارتوپد از محصولات این شرکت که تولیدات آن با حدود یک پنجم قیمت کالاهای وارداتی توزیع می شود، استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج تولیدکننده ایمپلنت های ارتوپدی در کشور فعال است که ایمپلنت های تیتانیومی تنها در ارومیه و مشهد تولید و به بازار عرضه می شود.
وی با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به جمهوری آذربایجان و اربیل عراق بیان کرد: در صدد توسعه بازارهای هدف هستیم و این امر را با توسعه کمی و کیفی دنبال می کنیم.
رییس هیات مدیره شرکت «آترا ارتوپد» از فعالیت ۲۸ نفر فوق لیسانس مهندسی مکانیک در کنار افزون بر ۴۰ کارشناس و متخصص در این شرکت خبر داد و گفت: علاوه بر محصولات متعارف، برخی اختراعات از جمله ایمپلنت پاشنه پا در این مرکز به تولید انبوه رسیده که مایه افتخار است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز با اشاره به وجود یکهزار و ۲۷۶ واحد تولیدی در این استان گفت: از این تعداد ۹۴۷ واحد تولیدی شامل حدود ۶۰ درصد فعال است.
علی عبدلی افزود: مشخص کردن واحدهای تولیدی فعال با توجه به میزان مصرف آب و برق و گاز هر واحد انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند و این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
وی بیان کرد: ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲۶ مورد از این تعداد در مساحتی به میزان ۶۳۱ هکتار فعال است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.
عبدلی گفت: هفت ناحیه صنعتی روستایی تا پایان سال جاری با هدف رونق کسب و کار در روستاهای آذربایجان غربی راه اندازی می شود.
وی افزود: با راه اندازی این نواحی صنعتی، زمینه به ثمر رسیدن طرح های اشتغال پایدار روستایی فراهم شده و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می شود و حتی می تواند در تحقق مهاجرت معکوس موثر باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: طرح پرداخت مشوق حق انتفاع در راستای حمایت از تولید و اشتغال به صنایع کوچک نیز در استان اجرا می شود.
عبدلی افزود: برای ترغیب سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در نواحی صنعتی مشوق هایی برقرار شده که سرمایه ‌گذاران تنها ۳۰ درصد قیمت حق انتفاع زمین را به صورت نقد می‌ پردازند و بقیه در اقساط ۳۶ ماهه گرفته می شود.
وی ادامه داد: همچنین برای خریداران زمین و تولیدکنندگان در موقع خرید زمین برای ساخت و ساز ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: خریدارانی که تمام هزینه زمین را یک جا پرداخت کنند از تخفیف ۴۰ درصدی بهره مند می شوند.
مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز چندی پیش در حاشیه سفر به آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مهمترین راهبرد این سازمان در سال مزین به ‘ حمایت از کالای ایرانی’ همراهی با کارآفرینان و حمایت عملی از آنان است، گفت: امسال مشوق های لازم در مورد کارآفرینان واقعی اعمال می شود.
صادق نجفی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ۲ وظیفه مهم فراهم کردن زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط را بر عهده دارد و باید در این مسیر به صورت جهادی عمل کند.
وی ادامه داد: حمایت از فعالان صنایع کوچک و کارآفرینان مورد تاکید مقام معظم رهبری است زیرا این امر شرایط حمایت از کالای ایرانی را در جامعه فراهم می کند و می تواند اشتغال مناسبی برای جوانان ایجاد کند.
وی بیان کرد: توجه به بخش اشتغال، بالا بردن تولید ناخالص ملی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها سه استراتژی مهمی است که باید مدیران و کارکنان این سازمان به آنان توجه کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تکنولوژی بدون وجود نیروی انسانی کارآمد هیچ اهمیت و فایده ندارد و با همین جوانان و نخبگانی که توانسته اند با وجود محدودیت ها اختراعاتی را ثبت کنند، می توان رشد قابل توجهی را در اقتصاد کشور به وجود آورد.
واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی، نماد «ما می توانیم» در آذربایجان غربی به شمار می رود و فعالیت آنها می تواند مشوقی برای دیگر واحدهای تولیدی باشد.
در شرایط کنونی که تولید داخل و حمایت از آن یک اصل به شمار می رود، این شرکت ها می توانند با توان افزایی در تولید، زمینه توسعه صنعتی کشور و آذربایجان غربی را بیش از پیش فراهم کنند و در بی اثرکردن هرچه بیشتر تحریم ها موثر باشند./ایرنا

بیشتر بخوانید :  تک‎ستاره‌ها یا شگفتی‌های صنعت خودرو!

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها