[ad_1]

به گزارش تراز ، به نقل از رویترز، عربستان سعودی و عراق روز دوشنبه درباره تمدید توافق اوپک برای ۹۹ ماه دیگر توافق کردند.  

خالد الفالح وزیر انرژی روسیه بعد از ملاقات با همتای عراقی خود اعلام کرد: انتظار ندارد که اعضای اوپک درباره طرح کاهش تولید نفت برای حتی بیشتر از ۹ ماه مخالفتی داشته باشند.

قرار است نشست اوپک پنجشنبه این هفته در وین اتریش درباره تمدید توافقی که در دسامبر سال گذشته حاصل شد بحث و بررسی کنند. در توافق ۳۰ نوامبر کشورهای اوپک و غیراوپک توافق کردند که به مدت ۶ ماه از ابتدای سال ۲۰۱۷ تولید خودشان را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

وزیر انرژی عربستانی در کنفرانس مشترک خبری با همتای عراقی خود جابر علی اللعیبی گفت: عراق برای طرح تمدید ۹ ماه توافق اوپک چراغ سبز نشان داده است.

وی در باره نشست روز پنجشنبه اوپکی‌ها و احتمال توافق گفت: توافق جدید مشابه توافق قبلی اوپک تنها با اندکی تغییرات خواهد بود.

فالح افزود: هنوز تصمیمی نهایی انجام نشده و باید تا زمان نشست اوپک منتظر بمانیم.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان دیدار کوتاهی را با همتای عراقی خود در راستای تلاش برای به اجماع رساندن کشورهای تولیدکننده نفت با تمدید توافق اوپک داشت.

جابر علی اللعیبی وزیر نفت عراق هم گفت که با عربستان درباره طرح تمدید ۹ ماهه توافق اوپک موافق است.

براساس این گزارش عربستان و کشورهای غیراوپک نظیر روسیه به دنبال اجرایی کردن تمدید ۹ ماهه توافق اوپک تا مارس ۲۰۱۸ هستند. عراق به عنوان دومین کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک و نیز کشوری با رشد سریع تولید نفت پیش از این موافقت خود را با تمدید ۶ ماهه اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید :  گمرک: جرثقیل آتش‌نشانی مجوزثبت‌سفارش ندارد

این نخستین بار در طول سه دهه گذشته است که یک مقام ارشد نفتی عربستان از بغداد دیدار می‌کند.

اوپک به دنبال این است که مازاد ذخایر نفت جهانی را به میانگین ۵ سال گذشته برساند اما تاکنون موفق نبوده است و حجم ذخایر همچنان به رکورد خود نزدیک می‌شود و این مساله تا حدود زیادی به افزایش تولید نفت آمریکا مرتبط است و آمریکا هم در این توافقات جایی ندارد.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک به خبرنگاران گفته است «من معتقدم اجماع برای توافق اوپک حاصل می‌شود.».

گلدمن ساکس یکی از بانک‌های فعال در حوزه تجارت کالا دیروز اعلام کرد: تمدید ۹ ماهه توافق اوپک به ایجاد توازن در ذخایر نفت در سال ۲۰۱۷ کمک خواهد کرد و نفت برنت را تا بشکه‌ای ۵۷  دلار افزایش خواهد داد.

روز گذشته قیمت آتی نفت برنت با ۰.۶ درصد افزایش بشکه‌ای ۵۳.۹۲ دلار روز گذشته معامله شد.

گلدمن ساکس گفت: اوپک باید فشار روی نفت شیل آمریکا را با سرمایه‌گذاری در بازارهای شناخته شده بیشتر کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخذ کارت بازرگانی در کرجارسال پول به ترکیهارسال پول به چینانتقال پول به آفریقای جنوبیبنیانگذار سایت آمازونبیت کوین تالکپرداختهای پی پالترخیص کالا از بندر لنگهترخیص و واردات خودروتمدید کارت بازرگانی استان زنجانثبت واردات خودروحراست گمرک بندر امام خمینیحمل بار هوایی مشهدحمل و نقل شهری+pptحواله دلار به استرالیاخدمات بار هوایی فرابری پارسیانخرید اینترنتی اسباب بازی پسرانهخرید اینترنتی پازل 1000 تکهخرید اینترنتی پنجه بوکسخرید اینترنتی نایسر دایسر پلاسخرید اینترنتی وسایل شمع سازیخرید خط تولید اسباب بازیسایتهای بیت کوین رایگانسودآورترین واردات از چینشرایط ترخیص کاریشرایط خرید دلار از بانک مرکزیشرکت حمل و نقل بین المللی یاسمنصادرات چرمصادرات روسياصادرات مواد پتروشیمی به چینصادرات و ترخیص کالاصرافی های مونترالعلي expressعملکرد سایت آمازونفروش ابزار وبلاگفريت بار چيستقيمت يورو حواله ايقیمت خرید دلار در بازارکارت بازرگانی رشتکارت بازرگانی شخص حقوقینحوه ی ترخیص کالاهر بیت کوین معادلواردات پتو از چینواردات تجهیزات نقشه برداریواردات خودرو صفرواردات روسری از چینواردات سال 92واردات گوشیواردات لوازم خرازی از چینواردات هواپیما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها