توافق بر سر تعرفه صفر واردات بین ایران با ۵ کشور

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،همشهری نوشته است:

به گزارش ایرنا، ۵۳۰کالای صنعتی تولید ایران و ۵کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل تعرفه ترجیحی یا سود بازرگانی صفر برای واردات در ایروان پایتخت ارمنستان به توافق اولیه مقام‌های دو طرف رسید. این پیش نویس پس از ۲روز مذاکره بین هیأت‌های ایرانی و اتحادیه اوراسیا توسط مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت این اتحادیه امضا شد تا مراحل بعدی تأیید دو طرف سپری شود.

گفته می‌شود فهرست پیش نویس شامل ۳۵۰ردیف تعرفه‌ای از تولیدات صنعتی ایران و ۱۸۰بند مشابه از اوراسیا می‌شود و با توجه به برنامه‌های مذاکرات آتی، این فهرست نیز قابل افزایش است. هدف از این توافق اولیه توسعه روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اوراسیا شامل کشورهای روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان می‌شود.

تهران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از حدود ۳سال پیش مذاکرات گسترده مربوط به تشکیل محدوده آزاد تجاری را آغاز کردند و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با جمعیتی بیش از ۱۸۰میلیون نفر دربرگیرنده ۵کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که بیش از ۲۰میلیون کیلومترمربع مساحت دارند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که ژانویه سال ۲۰۱۵فعالیت رسمی خود را آغاز کرد۲.۲تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی و۱.۳تریلیون دلار تولیدات صنعتی دارد و همچنین تجارت خارجی کشورهای عضو به خارج از اتحادیه بالغ بر ۸۷۷میلیارد دلار یعنی برابر ۳.۷ درصد صادرات و ۲.۳ درصد واردات کل جهان است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x