[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، «عسکر میرزا احمداف» توضیح داد: در این دیدار مهمترین مسائل اقتصادی و تجاری بین ۲طرف مطرح شد و کارگروه مشترکی برای پیگیری و اجرای همه توافق ها تشکیل می دهیم.

وی که وزیر کشاورزی قزاقستان نیز است، افزود: با طرف ایرانی زمینه‌های جدید افزایش مبادلات بررسی شد.

«قزاقستان می تواند در زمینه صادرات غلات نیاز ایران را تامین کند و به صورت متقابل از ایران میوه و دیگر کالاهای کشاورزی وارد کند».

وی ادامه داد: موضوع ترانزیت کالاهای قزاقستان از طریق ایران به کشورهای خلیج فارس نیز مطرح شد و به توافق های خوبی رسیدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در این دیدار درباره ایجاد یک کارگروه مشترک برای توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری توافق شد.

محمد شریعتمداری افزود: با توجه به ظرفیت خوب صدور خدمات فنی و مهندسی ایران و همکاری‌های مشترک با کشورهای ثالث در این حوزه، برای انعقاد یک یادداشت تفاهم مشترک برای توسعه خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور تفاهم کردیم.

«در زمینه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، گازی و برقی آبی با توجه به تجهیزاتی که در ایران به خصوص تحت لیسانس شرکت‌های بزرگ دنیا تولید می‌شود، ظرفیت‌های خوبی برای صادرات به دیگر کشورهای منطقه را داریم».

وی یادآوری کرد: در زمینه گندم صادرکننده ایم و امسال با توجه به خودکفایی گندم مذاکره برای خرید گندم از قزاقستان را دنبال نمی کنیم اما ظرفیت‌ کارخانه های آرد ایران می‌تواند برای صدور آرد به کشورهای همسایه مورد استفاده مشترک قرار بگیرد و از ظرفیت‌های خالی آنها استفاده مشترک کرد.

بیشتر بخوانید :  واحدهای عرضه دل و جگر تحت نظارت دایم/ گزارشی مبنی بر انتشار تب کنگو وجود ندارد

شریعتمداری افزود: در زمینه سوآپ، ترانزیت و ورود موقت محصولات کشاورزی به صورت سه جانبه میان ایران، قزاقستان و روسیه امکان همکاری‌های گسترده در آینده وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

این مسوول از آمادگی برای همکاری‌های مشترک معدنی با دولت قزاقستان خبر داد و افزود: در این دیدار درباره مسائل سر راه توسعه روابط دو جانبه به خصوص در حوزه بانکی گفت‌وگو شد.

تسهیل در صدور روادید برای تجار ایرانی و قزاقستان نیز از دیگر مسائل مطرح بود و ایران اعلام کرد برای برداشتن روادید بازرگانی آماده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی خراسان جنوبياتاق بازرگانی سلیمانیهاتاق بازرگانی مشترک ایران و ژاپناسکرین شات سامسونگ j7بانک صادرات خ ولیعصرپست های بین المللی در ایرانپی پال در ایرانترخیص خودرو در تهرانترخیص کار مرز پرویزخانترخیص کالا خرمشهرتعریف گمرک و وظایف آنحمل و نقل بین المللی اصفهانحمل و نقل چيستحمل و نقل عموميحواله ارز مسافرتیخدمات بار هواپیمایی اماراتخريد دلار پيزاخرید ابزار خودروخرید از سایت Amazonخرید از علی اکسپرسخرید اینترنتی از سایتهای خارجیخرید اینترنتی ذرت سازخرید تجهیزات تندر 90خرید تجهیزات گلخانهخرید تجهیزات مرغداریخرید چینی تقدیسخرید مستر کارت حضوریخرید و فروش دلار وب مانیرهگيري مرسولات پستي ناجاسایت خرید ابزار یراقستاد ترخیص خودرو شمالشرایط واردات خودرو از عمانشرکت واردات تجهیزات نفتیصادرات گوجه فرنگیفروش خط تولید تری دی پانلقوانين ترخيص كالا از گمركقوانین گمرکی فرودگاهکسب روزانه 1 بیت کوینکنفرانس بین المللی حمل و نقلگرفتن مستر كارتگمرک رفسنجانگمرک فرودگاه امامگمرک کنگانلیست صرافی غیر مجازمجوز ترخیص دارونحوه خرید از Ebayواردات از دبیواردات دولت روحانیواردات شلوار جین از چینواردات لب تاپ از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها