[ad_1]

وزیر راه و شهرسازی که در برنامه ابتدایی خود برای مدیریت این وزارتخانه در دولت دوازدهم اهمیت ویژه‌ای به تنوع‌ بخشیدن به منابع مالی پروژه‌های عمرانی داده است، امروز در جلسه خود با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز بار دیگر در این موضوع تاکید کرد.

به گزارش ایسنا دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که در دوره گذشته تعداد قابل توجهی پروژه عمرانی جدید کلید خورده بود که بسیاری از آنها یا منابع مالی مشخصی نداشتند یا برای تکمیل با اما و اگرهای گسترده روبرو بودند.

در دولت یازدهم برای پیدا کردن چاره‌ای در این حوزه وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرد شرایط را طوری تغییر دهد که بدون نیاز به منابع مالی دولتی امکان پیگیری پروژه‌های عمرانی به وجود آید. پروژه‌هایی که تکمیل آنها به چند ۱۰ هزار تومان منابع اعتباری نیاز داشت و قطعا با اتکا به برنامه دولت باید چند دهه زمان صرف می‌شد تا افتتاح آنها ممکن شود.

در این شرایط دولت تلاش کرد از یک سو با جذب منابع مالی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی کار تعدادی از پروژه‌ها را تسریع کند و از سوی دیگر با اولویت بندی پروژه‌های مهم بخش اصلی منابع مالی خود را به طرح‌هایی تخصیص دهد که یا تکمیل آنها اهمیت بسیار بالایی برای کشور داشتند یا میزان پیشرفت‌شان طوری بود که می‌شد پس از چند ماه کار فشرده به افتتاح آنها امید داشت. در کنار آن استفاده از منابعی مانند اسناد خزانه نیز به دولت کمک کرد تا بخشی از بدهی‌های معوق خود به پیمانکاران پروژه‌های زیرساختی را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید :  حمل اکسپرس از دبی ( امارات متحده عربی )

در آستانه آغاز به کار وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم عباس آخوندی که به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور بار دیگر به مجلس معرفی شده، در جلسه امروز با تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس بار دیگر بر لزوم تنوع‌بخشی به منابع مالی طرح‌های زیرساختی تاکید کرده است.

به گفته آخوندی، در حال حاضر ۴۰ درصد از کل پروژه‌های عمرانی کشور در وزارت راه و شهرسازی معرفی می شود که برای تکمیل آنها به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جدید احتیاج خواهد بود.

وزیر راه معتقد است با توجه به محدود بودن منابع مالی دولت راهی جز تنوع بخشی به منابع این حوزه وجود ندارد.

در این چهارچوب به نظر می‌رسد همچنان استفاده از ابزارهایی مانند اسناد خزانه، کارایی خود را حفظ خواهند کرد و از دیگر سو با توجه به نهایی شدن بسیاری از مقدمات مورد نیاز در اجرای برجام می‌توان سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس بانک‌های بین‌المللی نیز در برنامه‌ریزی‌های آینده لحاظ کرد.

همان‌طور که تاکنون قراردادهای بزرگی مانند خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافرتی با استفاده از فاینانس بانک های خارجی فراهم شده در آینده نیز می‌توان انتظار داشت پروژه‌هایی چون سریع‌السیر سازی خطوط ریلی، ساخت آزادراه‌های اولویت دار و همچنین تامین ناوگان در حوزه های جاده‌ای، باری و هوایی از طریق منابع بین‌المللی تامین شود.

با توجه به نظر مثبت مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده از این منابع و همچنین برنامه کلانی که از سوی وزیر راه برای این حوزه تعریف شده است، می‌توان انتظار داشت فارغ از چگونگی پشت سر گذاشتن جلسه رای اعتماد، یکی از اصلی‌ترین برنامه های موجود در آینده پروژه‌های زیرساختی ایران به استفاده از منابعی اختصاص یابد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده و به نوعی به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

بیشتر بخوانید :  اشتغالزایی به شیوه دولت یازدهم

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تمدید کارتاتاق بازرگانی خراسان جنوبياتاق بازرگانی خراسان رضویارسال پول به ژاپنارسال پول به کارتبیت کوین خرید و فروشپیگیری پست اکسپرستاریخچه ی صادراتتجهیزات شبکه پاساژ ایرانترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کار بندر انزلیترخیص کار شدنترخیص کار گمرک بوشهرترخیص کاران شیرازترخیص کالا شرکتثبت نام کارت بازرگانی زاهدانحمل بار داخلیحمل بار دریایی از چینحمل و نقل هوایی مسافرحمل ونقل و سوختخريد كتاب خارجي از آمازونخرید ابزار حکاکی میوهخرید اینترنت 8 مگخرید اینترنتی ابزار ژله تزریقیخرید اینترنتی فلش 64 گیگخرید تجهیزات بیمارستانیخرید خط تولید تتراپکخرید دستگاه چین کنسایت آمازون آمریکاشرایط واردات کالا از چینشرکتهای واردات تجهیزات پزشکیصادرات زعفران به چینصادرات سیمان به چینصرافی فست دلارصرافی نرخ ارزصرافی های منطقه 7فروش ابزار ریخته گریفروش ابزار لوله کشیگمرک فرودگاه شیرازمراحل ترخيص كالا از گمركمزایای پی پالمستر کارت دبیتنحوه ی صادرات عسلنرخ حواله دلار امروزهزینه فریت بار به استرالیاواردات اتومبیل از دبیواردات خودرو توسط دانشجوواردات شال و روسریواردات کیف و کفش از دبیوبمانی فرهاد

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها