[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس؛ علی لاریجانی دوشنبه شب در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در هتل «اسپیناس» تهران تاکید کرد که باید مسیر را برای تولید محصولات داخلی و صادرات این کالاها در شرایط فعلی تحریم در کل کشور فراهم کنیم.
او با اشاره به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: این استان در هر ۲ بخش صادرات و تولیدات داخلی با دارا بودن مرزهای رسمی و واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برخوردار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآوری کرد که در بودجه سال آینده تلاش می کنیم مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نظر بگیریم اگرچه امسال هم این مشوق ها بود اما خوب اجرا نشد.
لاریجانی تاکید کرد که باید ساز و کاری طراحی کنیم تا پشتیبانی و حمایت های لازم از سرمایه گذاران صورت بگیرد.
او با اشاره به همسایگی استان کرمانشاه با عراق نیز بر افزایش صادرات از این استان به این کشور تاکید دوباره کرد و گفت: مذاکراتی با مسئولان عراق خواهیم داشت چرا که آنها نیاز به صادرات محصولات ما دارند و این نیاز برای استان کرمانشاه هم فرصت خوبی است.
او پشتیبانی بانک ها از سرمایه گذاران را نیز مهم دانست و افزود: همه بخش ها باید از سرمایه گذاران حمایت های لازم را داشته باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مساله اشتغال به عنوان یکی از محورهای مهم در بودجه سال آینده کشور نام برد و افزود: کمیسیون تلفیق اکنون بر روی این محور تمرکز دارد.
لاریجانی بر معرفی هرچه بهتر و بیشتر توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمانشاه به سرمایه گذاران تاکید کرد و تصریح کرد که این توانمندی ها باید به صورت شفاف در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.
او ابتکار برگزاری این همایش برای معرفی استان کرمانشاه را خوب دانست و از دیگر استان ها نیز خواست مشابه چنین همایش هایی را برگزار کنند.
او از استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار پیگیری اجرایی شدن مفاد این همایش شد و گفت: ما در مجلس از سرمایه گذاری در استان کرمانشاه حمایت می کنیم.
او بر حذف بروکراسی های اداری در روند جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: این روند نباید زمان بر شود چرا که ممکن است سرمایه گذاران را ناامید کند.
او مردم کرمانشاه را مقاوم، سلحشور و مرزدارانی غیور دانست و افزود: این مردم در انقلاب و بخصوص دوران دفاع مقدس فداکاری های فراوانی کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیتهای فراوان استان کرمانشاه در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: کشاورزی، گردشگری، مرز و صنعت از جمله مزیت های و ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری است.
لاریجانی به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها می تواند به جذب سرمایه گذاری کمک کند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

بیشتر بخوانید :  شگفتی غرب از توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت و پیروزی ایران

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها