[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم پنجمین کنگره کلینیستین‌های دام‌های بزرگ در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اظهار کرد: اولین انتخابات الکترونیک کشور با کمک وزارت کشور توسط نظام دامپزشکی اجرا شد که در این دوره حتی یک رای کاغذی نیز داخل صندوق ریخته نشد و تمام مراحل رای‌گیری اعم از اخذ رای و شمارش آرا الکترونیکی انجام شد.

وی افزود: این امر مورد تقدیر مسئولان ارشد نظام قرار گرفت که الگویی برای سایر انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشوردر پاسخ به سوال روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، گفت: باید دستورالعملی تهیه شود تا وابستگی مالی دامپزشکان و مسئولین بهداشتی با کارفرمایان حل شود.

صفری ادامه داد: با همکاری دامپزشکی جلسات متعددی برگزار شده تا همکاران ما در نظام دامپزشکی کشور و همچنین خودکشتارگاه‌ها رتبه‌بندی شوند تا براساس آن دامپزشکان به کشتارگاه‌ها اجرا شود.

وی در ارتباط با دلایل تاخیر اجرای این طرح مهم گفت: عدم اجرای صحیح همه بندهای آئین‌نامه نظام دامپزشکی توسط سازمان دامپزشکی و خود نظام دامپزشکی از جمله این دلایل است. عدم قاطعیت در اجرای آئین‌نامه‌ها نیز یکی از مشکلاتی است که باید مرتفع شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در استان همدان به عنوان استانی پیشرو و پایلوت تمام جگرکی‌ها، رستوران‌ها و کباب‌پزی‌ها دارای مسئول فنی و بهداشتی شدند که این امر می‌تواند به ارتقاء غذای ارائه شده توسط آن‌ها کمک کنند.

صفری افزود: این اقدام خوب و جالب البته طبق قانون اجباری است و باید تمام مراکز عرضه مواد غذایی مسئول فنی و بهداشتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید :  جولان کالاهای IT قاچاق در بازار کشور

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جذب بیش از نیاز دانشجوهای دامپزشکی گفت: با وجود جذب بیش از اندازه دانشجو در ۵ سال اخیر، دیگر اجازه ایجاد واحد دانشگاهی جدیدی که بخواهد در حوزه دامپزشکی دانشجو پذیرش کند، داده نشده است و حتی دانشگاه آزاد که خودسرانه اقدام به اعلام ظرفیت کرده بود متوقف شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تاکید کرد: مشکل جذب بیش از اندازه دانشجو اکنون در اعلام ظرفیت دانشگاه‌ها است به طوری که بیشتر از ظرفیت اعلام شده دانشجو می‌گیرند.

سالانه ۴۴۰۰ دانشجو دامپزشکی خارج از ظرفیت جذب می‌شود

صفری یادآور شد: نیاز دانشجویان حوزه دامپزشکی کشور ۶۰۰ نفر در سال است اما سالانه ۵ هزار نفر دانشجو جذب می‌شود که بازار کاری برای این تعداد فارغ‌التحصیل وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با این تعداد فارغ‌التحصیلی که سالانه در بخش کشاورزی داریم دیگر نمی‌توانیم برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات اخیر دامپزشکان برای ایجاد مطب در مناطق شهری گفت: براساس اعلام شهرداری‌های برخی استان‌ها مانند تهران و مشهد دامپزشکان دیگر اجازه تاسیس مطب در مناطق مسکونی را ندارند و تنها باید آن را در مراکز تجاری ایجاد کنند یا آن را به خارج از شهر انتقال دهند.

صفری افزود: این امر موجب افزایش هزینه‌های خدمات دامپزشکان می‌شود و فعالیت به این شکل صرفه اقتصادی برای آنها و خدمات‌گیرندگان ندارد.

وی گفت: این امر منجر به ایجاد رفتار تبعیض آمیز میان دامپزشکان با پزشکان شده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید :  درخواست واردکنندگان موبایل برای دریافت ارز مبادله‌ای

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها