[ad_1]

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازار رهن، تسهیلات رهنی و صندوق پس‌انداز یکم هم به نرخ و هم به دوره بازپرداخت توجه داشته که اولا نرخ سود را پایین بیاورد و همچنین تلاش کند تا به شرط پایین آمدن نرخ سود بانکی، دوره بازپرداخت را افزایش دهد و در عین حال دوره انتظار وام‌گیرندگان را نیز کوتاه کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با بیان اینکه، تعیین نرخ سود و کاهش آن از شرایط اقتصاد کلان نیز متاثر است، تأکید کرد: می بایست برنامه کاهش نرخ تورم تداوم یابد تا با برقراری ثبات در اقتصاد کشور، نرخ سود بانکی امکان کاهش داشته باشد، در آن صورت، کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن نیز امکان پذیر می شود.

این مقام ‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار کاهش نرخ سود تسهیلات، می‌توان مدت بازپرداخت را افزایش داد. اگر با همین نرخ‌ها، مدت بازپرداخت را اضافه کنیم، مصرف‌کننده در مجموع باید پول بیشتری بپردازد. بنابراین مطلوب تر است، شرایط اقتصادی و محیط اقتصاد کلان (ثبات اقتصادی) به نحوی برقرار شود که به طور طبیعی، امکان کاهش نرخ سود تسهیلات فراهم آید.

وی افزود: معتقدم، کاهش نرخ سود و افزایش طول دوره بازپرداخت، شرایطی را ایجاد می کند که متقاضی با توانایی بیشتری بتواند از تسهیلات بانکی برای تامین مسکن خود استفاده کند. شاید در صورت ایجاد چنین شرایطی، بتوانیم سقف میزان تسهیلات را افزایش دهیم به گونه ای که اقساط در توان خانوارها باشد.

وی گفت: بعضی از مدیران و صاحب نظران، مطرح می‌کنند که مثلا در برخی از کشورها، ۸۰ درصد قیمت خانه را وام می‌دهند. اینکه در ایران چرا نمی‌توانیم در این حد، تسهیلات به متقاضیان بدهیم به این دلیل است که قدرت بازپرداخت آن باید در جامعه وجود داشته باشد که براساس شواهد در حال حاضر، توانایی تقبل این سقف از افزایش تسهیلات وجود ندارد. اگر سقف تسهیلات را افزایش دهیم به تعداد کمتری تسهیلات تعلق خواهد گرفت. بنابراین ما باید تلاش کنیم تا بانک ها در تسهیلات دهی به متقاضیان توانمندتر بشوند. یک گام اساسی که دولت در این زمینه برداشته است، توسعه‌ای شدن بانک مسکن است که در حال انجام است.

بیشتر بخوانید :  یشنهاد عراقی ها برای پرداخت پول گاز ایران به دینار

به گزارش خبرنگار مهر در حالی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از درخواست این وزارت برای توسعه ای شدن بانک مسکن سخن گفته که وب سایت بانک مرکزی اسامی بانک های توسعه ای را منتشر کرده است.

به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی هر کدام می بایست در خصوص تعاریف و ویژگی های بانک توسعه ای مسکن به تفاهم، درک متقابل و شاخصه های مشترک دست یابند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آرم طرح ترافیکاتاق بازرگانی شیراز تمدید کارتارسال پول به امریکاانتقال پول به بانک رسالتانتقال پول به بانک سپهانتقال پول به حساب paypalانتقال پول به نروژپست اکسپرسپست سریع بین المللی Tntپی پال هک شدهپیگیری مرسوله شرکت پستتجهیزات شبکه سرلینکترخیص کار گمرک جلفاترخیصکار بوشهرثبت نام حمل و نقل بین المللیجزوه ترخیص کالاحمل و نقل پایدارحمل و نقل دریایی بارحمل و نقل هوایی بین المللیحمل و نقل هوشمندحواله یوان چینخريد ابزار طراحي ناخنخرید ابزار موبایلخرید از آمریکاخرید از چین و ارسال به ایرانخرید از سایت خارجخرید اینترنتی از Ebayخرید تجهیزات سالن قارچخرید تجهیزات قالیشوییخرید کتاب از ebayدرباره واردات خودرو از دبیدفتر ژورنال گمرکرهگیری مرسوله پستی کارت سوختسایتهای بیت کوینصدور مستر کارت بانک پاسارگادصرافي ثمينصرافی ثامن الائمهصرافی و سکهفروش تجهیزات شبکه و رکفریت بار فرودگاه مشهدقوانین حمل بار در فرودگاهقوانین حمل و نقل دریاییقوانین گمرکی در ترکیهکارت بازرگانی کاربردکد رهگیری مرسوله پستیگمرک شهرکردمستر كارت مجازيمقاله حمل و نقل دریاییهمراه بانک صادرات 5800واردات ایران از تایوان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها