[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: هند و ژاپن با هدف کاهش وابستگی به دلار آمریکا یک قرارداد دوجانبه معاوضه ارزی ۷۵ میلیارد دلاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایکانامیک تایمز، هند و ژاپن هفته گذشته یک قرارداد دوجانبه معاوضه ارزی ۷۵ میلیارد دلاری امضا کردند که انتظار می‌رود ثبات را به مبادلات خارجی و بازارهای سرمایه داخل دو کشور بازگرداند.

سابهاش چاندرا، مشاور امور اقتصادی هند گفت که این قرارداد یکی از بزرگترین توافق های معاوضه ارزی در دنیاست.

معاوضه ارزی یعنی چه؟
قرارداد معاوضه ارزی بین دو کشور، بین بانک‌های مرکزی امضا می‌شود. در این مورد بانک مرکزی هند مقدار خاصی از ین را می گیرد و بانک ژاپن معادل همان مقدار را روپیه هندی می گیرد. نرخ این معاوضه بر اساس نرخ بازار تعیین می شود.

مادان سابناویس، اقتصاددان ارشد گفت:« بعد هر دو کشور این مقدار پول را با همان نرخ معاوضه بازپرداخت می‌کنند. متقابلا نرخ معاوضه توسط هر دو کشور تعیین می‌شود. معمولاً آنها از نرخ بین بانکی لندن استفاده خواهند کرد. ژاپن این کار را با چندین کشور مثل چین، مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایلند انجام داده‌است. در گذشته هم چنین قراردادی داشتیم ولی هرگز از آن استفاده نکردیم. با در نظر گرفتن نرخ ارز فعلی که ۷۴ در برابر دلار است، این تصمیم بر بازار تاثیری نگذاشته است».

چگونه به هند کمک می کند؟

پس از این قرارداد، هند و ژاپن برای معامله بین خودشان به دلار نیازی ندارند. این کار به حفظ ارزش روپیه در برابر دلار کمک می کند.

بیشتر بخوانید :  اختصاصی| وزیر کشور به نوبخت نامه نوشت/ وام کشاورزان را امهال کنید +سند - اخبار تسنیم

طبق اطلاعات دولتی، این قرارداد معاوضه باید ثبات بیشتری برای نرخ مبادلات خارجی و بازار سرمایه در هند فراهم کند. با اجرای این قرارداد دورنمای هند در استفاده از سرمایه خارجی برای رفع نیازهای توسعه ای داخل بهتر می شود. این امکان باعث می شود این مقدار سرمایه خارجی در دسترس هند باشد و در صورت لزوم از آن استفاده کند.

انیندیا بانرجی، تحلیلگر ارزی گفت:« اگر ذخایر بانک مرکزی هند تمام شود، می تواند به جای صندوق بین المللی پول از معاوضه ارزی به عنوان یک ذخیره ثانویه استفاده کند. هرچند این تصمیم در حال حاضر تاثیری بر روی روپیه ندارد. ذخایر خارجی هند رو به اتمام است، بنابراین یک شکست کامل برای بازار است. این نوع معاوضه ها به افزایش بخش مداخله ای بانک مرکزی کمک می کنند».

ذخایر مبادلات خارجی هند در ۱۹ اکتبر حدود ۳۹۳.۵۲ میلیارد دلار بود، در حالی که در ماه آوریل به ۴۵۶ میلیارد دلار می‌رسید.

بانرجی گفت:« در صورتی که ذخایرمان تمام شوند و ارز خارجی کافی برای پرداخت صورت حساب های فوریمان نداشته باشیم، آن وقت این مقدار معاوضه شده از هند حمایت می کند».

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها