[ad_1]

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تلاش برای ایجاد ساختار مبارزه با پولشویی، نقطه قوت نظام است.

بهرام قاسمی گفت: متأسفانه برخی رسانه ها با نقل قول اظهارات بطور ناقص یا عمدا مخدوش و یا حتی با انتشار مطالب ساختگی تلاش دارند تا بر اساس آن تحلیل و نتیجه گیری کرده و به مقصود سیاسی خود دست یابند. بارها بیان شد که وجود پولشویی در کشور ما مانند سایر کشورها، موضوع قابل انکاری نیست. آنچه که اهمیت دارد وجود اراده مبارزه با جرائم مالی و پولشویی است که این اراده از میزان حساسیت همه اقشار مردم و مسئولینجمهوری اسلامی ایران بخوبی قابل درک است. قانون، ساختارها و رویه ها در این خصوص از بیش از یک دهه گذشته اجرایی شده و مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه های ذیربط با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نهادهای بین المللی در ارزیابی کشورها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکارهای اجرایی مقابله با پولشویی توجه می کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور و به هر میزان که قوانین و بسترها فراگیر و مؤثر باشند، کشورها در موقعیت بهتری در ارزیابی های این نهادها قرار می گیرند و این موضوع ارتباطی به نفس وجودجرم در کشور مورد نظر ندارد. برای مثال همانگونه که وجود قوانین، دستگاه های مجری قانون و اعلام کشف موارد کلانقاچاق مواد مخدر، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در کشور است، وجود ساختارهای قانونی و سازوکارهای مبارزه با جرم پولشویی و هرگونه هشدار در مورد وجود این جرائم و ضرورت مقابله با آن، به عنوان اراده حکومت و نقطه قوت کشور در برخورد با اینگونه جرائم است.

بیشتر بخوانید :  شیرینی تا پایان سال گران نمی‌شود

 

ایسنا

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها