[ad_1]

به گزارش تراز ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۹۵ با افزایش ۳۸ واحدی به رقم ۷۹ هزار و ۴۶۵ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۶۵ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۵۹ واحدی به رقم ۸۶ هزار و ۶۱۷ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۲۲ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۸۶۷ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۰۹ واحد افزایش به عدد ۱۷۷ هزار و ۷۱۶ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۶ واحدی به عدد ۹۰۲ واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز بازار معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌ پارس خودرو با ۲۱ واحد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و پالایش نفت بندرعباس هر یک به میزان ۱۳ واحد و آسان‌پرداخت پرشین با ۱۰ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس بنام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با ۴۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۱ واحد و پتروشیمی اراک با ۱۵ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را در برآورد، این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن ۸۰۱ میلیون و ۸۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۹۷۶ نوبت دادوستد بود.

بیشتر بخوانید :  نقشه تیم فرار سلطان قیر ناکام ماند

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، تولید نیروی برق دماوند، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و حق‌تقدم خرید سهم آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت شیشه و گاز متوقف شد.

امروز همچنین بلوک ۲.۱۹ درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی از طرف شرکت تأمین سرمایه سپهر وابسته به بانک صادرات به قیمت پایه هر سهم ۸۳۵ ریال و به ارزش کلی ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت یکجا و نقد واگذار شد.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۷ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد، در سخت‌آژند اما ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران زیر سایه سنگین معاملات کم حجم و بی‌رونق تالار شیشه‌ای شاهد تحرک معامله‌گران تکنیکالی برای جمع‌آوری سهام ارزان و متعادل شدن قیمت‌ها در دامنه صعودی قیمت‌ها با پیش‌رانی گروه خودرویی‌ها بود.

انتظار برای انتشار خبرهای مثبت در این گروه در کنار گزارش‌های مالی جدید گروه سایپا باعث شده تا فرصتی برای نوسان‌گیری مجدد تا قبل از برگزاری مجامع عادی سالیانه گروه خودرویی‌ها برای اندک معامله‌گران حقیقی کف بازار فراهم شود، هرچند که اغلب حقوقی‌ها به دلایل کلان سیاسی و اقتصادی فعلاً ترجیح می‌دهند، تا دست به سیاه و سفید نزنند.

امروز همچنین معامله‌گران تکنیکالی نیم‌نگاهی به گروه پالایشی‌ها داشت، تا به پیشرانی «شبندر» پس از مدت‌ها شاهد متعادل شدن قیمت سهام در بازه مثبت باشد.

بیشتر بخوانید :  31 اردیبهشت ماه، آخرین مهلت ارائۀ مدارک برای دریافت کمک سود تسهیلات بانکی

قدر مسلم این روزها بازار سهام در حالی رکود مطلق را تجربه می‌کند که علامت دهی مثبت گاه و بیگاه برخی نمادهای معاملاتی را مدیون موج‌سواری گروهی برخی معامله‌گران حقیقی و بازارسازهای کوچک کف بازار است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی گرجستان در ایراناخبار گمرکبیت کوین حساببیت کوین ویکی پدیاتجهیزات شبکه 20 کیلو ولتترخیص داروترخیص کار اتومبیلترخیص کاران بندر انزلیترخیص کالا از گمرک قشمترخیص کالا خرمشهرترخیص کالا یعنی چهثبت نام پی پالحمل بار هوایی به کیشحمل و نقل بین المللی چیستحمل و نقل گودرزحواله چینخرید از ebayخرید اینترنتی رنده 18 کارهخرید اینترنتی کخرید تجهیزات دوربین عکاسیخرید تجهیزات شبکه اصفهانخرید تجهیزات نجات غریقخرید یوانرهگیری مرسولات پستی زاهدانرهگیری مرسولات سند خودروسایت پست اکسپرسسایت های خرید از چینشرايط ترخيص خودروشرکت ثبت کارت بازرگانیشرکت حمل و نقل بین المللی صبوران ترابرصادرات فرش به ترکیهصرافي ثمينصرافی بیوک 1صرافی شهرزاد استرالیاصرافی علی پاکپورصندوق صادرات ضمانتفروش ابزار گریمفروش خط تولید رنگفریت بار فرودگاه مشهدفریت بار یعنی چهگمرک زاهدان سایتگمرک نوردوزمستر کارت رایگان برای ثبت نامنیاز به مستر کارتواردات برنج از هندواردات تجهیزات پزشکیواردات خودرو دانشجوییواردات خودرو دست دومواردات لوازم خانگیوب مانی چیه

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها