[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: معامله‌گران بورس تهران امروز معاملاتی کم حجم اما متعادل را در حالی در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که نگاه‌ها به سمت بازارهای جهانی و فراز و فرود قیمت نفت خام دوخته شده است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه دوم دی ماه ۹۷ با افزایش ۲۱۴۱ واحدی به رقم ۱۵۶ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۹۷ واحدی عدد ۲۶هزار و ۹۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲۹۱۵ واحدی به رقم ۱۶۹ هزار و ۲۹۷ واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۸۷۱ واحدی به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۸۴۹ واحدی عدد ۳۱۳  هزار و ۹۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۳۶ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۸۱۶ واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با ۳۷۲ واحد،معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۹۳ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۴۵ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تبریز با ۴۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۵ واحد و به پرداخت ملت با ۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۷ هزار و ۹۴۸ نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های ساختمان اصفهان، بانک تجارت، کارتن ایران، داده‌گستر عصر نوین، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی دریایی ایران، پتروشیمی آبادان، بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق متوقف شدند.
امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۶۵ میلیون سهم بیمه پارسیان به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
در پالایش نفت بندرعباس نیز ۲۴ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.
امروز بیش از ۲۲ میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران به ارزش ۱۰ و نیم میلیارد کد به کد شد و ۴ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام همزمان با تداوم بازارگردانی‌ها در گروه بانک و برخی خودرویی‌ها شاهد تداوم معاملاتی کم حجم اما متعادل با حرکت سفارش ها تا میانه دامنه نوسان مثبت قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی بود که در تعطیلی بازارهای جهانی همچنان اغلب نگاه‌ها به سمت فراز و فرود قیمت جهانی نفت خام و تاثیر آن بر بازار فلزات دوخته شده است.
این در حالی است که در روزهای بی‌حوصلگی حقوقی‌ها، فرایند بازارگردانی سهام از سوی حقیقی‌های وفادار مانده به بازار سهام دنبال می‌شود. در عین حال بازار بدهی این روزها میزبان پول‌های سرگردان در نمادهای معاملاتی مختلف است.

بیشتر بخوانید :  وال‌استریت در پایان معاملات بامداد امروز سقوط کرد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها