[ad_1]

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن ارزیابی موضوع تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن گفت: این اقدام اشتباه است، چرا که این برخلاف روند چابک سازی و کوچک سازی دولت است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ارتباط با موضوع تفکیک مجدد وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی مخالف این اقدام است. تحقیقی از حدود ۱۰۰ کشور مختلف دنیا انجام شده است، در میان این کشورها ۷۵ درصد مدیریت متمرکز میان صنعت و تجارت وجود داشته است ‌که از جمله آن‌ها ژاپن به عنوان اقتصاد سوم دنیا است.

وی افزود: بحث‌هایی که برای انتزاع مجدد در این وزارتخانه مطرح می‌شود جز اینکه هزینه ایجاد کند و بدنه دولت را بزرگ کند نتیجه‌ای نخواهد داشت. یعنی با این کار دوباره بدنه دولت بزرگ می‌شود، در حالی که قانون تاکید بر کوچک سازی و چابک سازی دولت دارد. ساختارهای کشورها معمولا هر ۱۰ سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد، ‌این مسئله ایرادی ندارد چون ممکن است بر اساس اقتضائات تصمیماتی گرفته شده باشد که نیاز به بازنگری داشته باشد.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اما مگر چند سال از ادغام دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی می‌گذرد؟ اگر این تصمیم اشتباه بوده است چرا دولت و مجلس در آن زمان این کار را انجام داد؟ اگر هم کار درستی بوده که دلیلی برای تغییر شرایط وجود ندارد. هر اقدامی که قرار است در این زمینه صورت بگیرد باید بر اساس اصول دقیق کارشناسی صورت گیرد. نخبگان و کارشناسان روی آن کار کنند و در نهایت مجلس در مورد آن تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید :  کاهش ۴۰درصدی صادرات طلای سبز

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی عنوان کرد: امروز ما هم به عنوان فعالان اقتصادی از وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت‌مان ناراحت هستیم، چرا که این وزارتخانه تحرک لازم را ندارد و توجه لازم را به تولید ندارد این موارد همه مورد انتقاد است اما مفهومش این نیست که بخواهیم مجددا انتزاع انجام شود بلکه باید روش‌های اصلاحی را دنبال کرد تا مشکلات وزارتخانه یک به یک برطرف شود. چرا باید با انتزاع هزینه اضافی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت های نهم و دهم بزرگترین ایراد کار در مورد این موضوع این بود که به جای ادغام تجمیع انجام شد. چند وزارتخانه به یک وزارتخانه آمد و لازمه اش این بود که از وزرا و مدیران قوی استفاده می‌شد. اما با این حال راه حل این موضوع انتزع و تفکیک نیست بلکه  راه حل این است که مجدد بازنگری اساسی انجام شود و هر خطایی بوده اصلاح شود. ما به عنوان بخش خصوصی با کمیسیون صنایع مجلس هم صحبت کردیم و خوشبختانه نمایندگان مجلس به طرح دو فوریتی آن رای نداند و این نشان می‌دهد قرار است مجلس کار کارشناسی انجام دهد.

روغنی اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و نخبگان صنعتی همگی باید مشورت‌های لازم را بدهند تا در نهایت جمع بندی حاصل شود ولی این روش که به یکباره بخواهد انتزاع وزارتخانه‌ها صورت بگیرد روش درستی نیست.

انتهای پیام  

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بندرعباسارسال پول به خارجاسکرین شات کامپیوترانتقال پول به چينانتقال پول به حساب مهربرنامه ساخت مستر کارت تقلبیبیمه ی حمل و نقلتجهیزات شبکه پلانتترخیص خودرو منطقه آزادترخیص کار گمرک ترکیهترخیص کار مرز پرویزخانترخیص کالای بیداری فردترخیص لوازم یدکی خودروچالش های صنعت حمل و نقل هوایی ایرانچگونه ترخیص کار شویمحمل بار کرمانحمل هوایی بار از دبیحمل و نقل بین المللی پارسیانحمل و نقل بین المللی عراقحمل و نقل تبریزحمل و نقل عموميخريد اينترنتي ديوان شمسخريد تجهيزات شبكهخرید ابزار فنی سنگنوردیخرید اینترنتی بلیط هواپیماخرید تجهیزات رزمیخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید خط آمریکاخرید خط تولید زغالخرید دلار به روزرهگیری مرسولات پست عادیشرکت حمل و نقل بین المللی صبوران ترابرصادرات فرش به ترکیهصادرات گربه به چینصرافي صفيرصرافی چیتاصرافی زرینصرافی منطقه 17فریت بار فرودگاه امامکارت بازرگانی شخص حقیقیکارگرگمرک پیرانشهرمراكز ترخيص غرب عمانهزینه پست اکسپرسواردات الجزائر 2013واردات پرتقال از ترکیهواردات خودرو هيبريديواردات خودرو هیبریدیواردات غلاتواردات مصالح ساختمانی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها