[ad_1]

ساعت ۲۴-آنچه ما به عنوان طلا در ذهنمان است و می‌شناختیم طلا به رنگ انحصاری زرد است، اما با گذشت زمان و با تغییر سلیقه‌ها، رنگ این فلز گرانبها به رنگ سفید نیز تغییر داده شد. به طوری که در صنعت طلاسازی سرویس‌های طلای زرد و سفید همراه با یکدیگر عرضه شده تا جایی که گاه تقاضا برای طلای سفید از طلای زرد پیشی می‌گیرد.

با این حال، برخی افراد بر این تصورند که طلای سفید همان پلاتین است و طلا بودن آن را زیر سوال می‌برند، اما حقیقت این است که طلای سفید با طلای زرد هیچ تفاوتی ندارد و هر دو طلاست. با این حال عیار طلای سفید کمتر از طلای زرد است، زیرا فلزاتی که برای طلای سفید به کار می‌رود با فلزاتی که برای طلای زرد به کار می‌رود تفاوت اساسی دارد.بالاترین درجه طلای سفید عیار ۱۷ است که از ترکیب طلا و فلز پالادیم یا نقره ساخته و گاهی به آن پلاتین هم اضافه می‌شود. از آنجا که طلای سفید جلا و درخشندگی خود را بعد از مدتی از دست می‌دهد، یک لایه فلز رودیم روی سطح آن اضافه می‌کنند که باعث درخشندگی آن مثل پلاتین و نقره شود.مقیاس اندازه‌گیری طلای سفید هم مانند زرد، همان گرم است. خواص و ویژگی‌های طلای سفید به میزان فلزات و نسبت‌های به کار رفته در آن بستگی دارد. آلیاژهای مختلف طلای سفید برای اهداف مختلفی به کار می‌رود. مثلا آلیاژ نیکلی طلای سفید، سنگین و محکم است و برای درست کردن حلقه و زنجیر کاربرد دارد، در حالی که آلیاژ پالادیمی آن نرم و قابل انعطاف است و برای تولید جواهرات نگین‌دار ظریف به کار می‌رود.برای استحکام بخشیدن به طلای زرد ـ چون طلا فلزی نرم است ـ معمولا از مس استفاده می‌شود، اما برای طلای سفید از نقره استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید :  سکه 3میلیون و 550هزار تومان شد

بیشتر ببینید: تابلو روکش طلا

تفاوت پلاتین و طلای سفید

پلاتین یک عنصر فلزی خشک و شکننده است، با هیچ فلز دیگری در اثر ذوب شدن مخلوط نمی‌شود. یعنی با هیچ فلز دیگری عیار نمی‌شود. وزن خالص پلاتین ۲۱.۳۰ است. پلاتین سنگین‌تر از طلا است، در صورتی که ارزش قیمتی آن پایین‌تر از طلا بوده و علامت اختصاری آن (pt) است. طلای سفید در اثر حرارت دیدن سیاه می‌شود، ولی پلاتین سیاه نمی‌شود.

بیشتر ببینید: جاسوئیچی روکش طلا

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها