[ad_1]

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: در مناطق جدید آزاد تجاری با مصوبه هیات وزیران ورود کالای همراه مسافر به سرزمین اصلی ممنوع است.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نقاط جدیدی که به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شده اند، قرار بر آن است که ورود کالا به همراه مسافر ممنوع باشد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلفی برای همکاری در این زمینه به امضا رسیده، این اقدام را گاهی در راستای مبارزه با کالای قاچاق دانست و افزود: با تفاهم همکاری سازمان مناطق آزاد مقرر شده کالاهایی که حجم قاچاق آنها بالاتر بوده و یا به عبارتی قاچاق پذیر محسوب می‌شوندتنها به اندازه مصرف اهالی مناطق آزاد وارد شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین عنوان کرد: به خصوص در حوزه پوشاک اقدامات و هماهنگی‌های لازم میان گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته تا برای واردات کالاهای قاچاق پذیر شرایطی فراهم شود که امکان واردات آنها بیش از نیاز اهالی و ساکنان آن منطقه وجود نداشته باشد.

صادقی ادامه داد: البته برآورد نیاز به این کالاها تقریبی است اما به طور تقریبی حجم واردات به این مناطق کنترل خواهد شد تا امکان واردات غیرقانونی کاهش پیدا کند.

معاون وزارت سمت همچنین عنوان کرد: در همین راستا اکنون گمرک در نواحی ورودی مناطق آزاد نیز مستقر شده، این در حالی است که در گذشته گمرک تنها در مبادی خروجی این مناطق مستقر بود و بدین ترتیب به عنوان مثال اگر قرار بود کالایی از یک منطقه آزاد به منطقه اصلی وارد شود گمرک نظارت‌های لازم را صورت می‌داد اما اکنون در مبادی ورودی مناطق آزاد نیز گمرک مستقر شده است تا میزان واردات کالا را به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید :  کاهش قیمت چند خودروی داخلی

وی با بیان اینکه برای این مرحله حقی از واردکنندگان دریافت نمی‌شود، افزود: در این نقطه تنها واردات انجام شده ثبت می‌شوند و نکته قابل توجه آنکه با این شیوه امکان قیاس اقلام ورودی و خروجی در مناطق آزاد ایجاد شده و این روند موجب می‌شود که میزان مصرف در مناطق آزاد مشخص شود و شفافیت بیشتری در امور حاکم باشد.

صادقی در عین حال خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت آنکه کالایی که به منطقه آزاد وارد شود قاچاق تلقی نمی‌شود بلکه قاچاق کالایی است که از هر طریق بدون پرداخت عوارض وارد کشور شده باشد. اکنون ممکن است کالایی وارد مناطق آزاد شود و از آن منطقه به نقاط اصلی ارسال شود که این اقدام بدون پرداخت گمرکی صورت می‌گیرد،از سویی این کالاها بر این اساس که از مجاری رسمی وارد کشور شده‌اند قاچاق محسوب نمی شود اما با استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد این روند کنترل خواهد شد.

به گزارش ایسنا،معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت به تازگی نیز با با ارسال بخشنامه ای به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور بر لزوم اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر کاهش تخفیف سود بازرگانی واردات کالا در مناطق آزاد از ۱۵ درصد به ۲ درصد برای جلوگیری از قاچاق کالا تأکید کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بین المللاتاق بازرگانی پاریسارسال پول از فرانسه به ایرانارسال پول به سوئدانتقال پول به شماره حساببيت كوين چیستبیت کوین کسب درآمدبیمه حمل و نقل هواییپرداخت اسکریلتجهیزات شبکه لرستانترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی رانندگیترخیص خودرو زنجانترخیص کار شدنترخیص کار گمرک دوغارونترخیص کار گمرک فرودگاه امامچک لیست مجوز ترخیصحمل بار از آمریکا به ایرانحمل بار از مالزی به ایرانحمل هوایی کالاحمل و نقل بین المللی به عراقحواله یوان مشهدخرید اینترنتی خط ثابتخرید اینترنتی گیرنده دیجیتال خودروخرید دلار هنگ کنگخرید سوغاتی از المانخرید کارت تماس خارج از کشوردرباره ی سایت امازونسایت اتاق بازرگانی گیلانسایت خرید کتاب آمازونستاد ترخیص خودرو خ زنجانشرکت پست اکسپرسشیرخشک وارداتصادرات بانکصادرات فلسطينية تحتاج للنقل الجويصرافی خ مطهریفروش ابزار پانچ پرسفروش خط تولید تابلو برققوانین گمرک هواییکارت هوشمند بازرگانی چیست؟گمرک حسن رودگمرک س وبگمرک میلکمستر کارت گلدنرخ حواله دلار به کاناداهزینه صادرات به چینهزینه فریت بار به انگلیسواردات اجناس از دبیواردات از چین Dhlواردات حیوانات خانگی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها