تصمیم گیری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده خودرو و سیگار

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی مواد ۳۲ و ۳۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ارجاع این مواد به کمیته صنعت کمیسیون برای بررسی کارشناسی بیشتر این مواد خبر داد.

سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ به دلیل ایرادات مواد ۳۲ و ۳۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده این دو ماده به کمیته صنعت کمیسیون ارجاع شد تا در قالب کمیته‌ای با حضور سازمان امور مالیاتی، شهرداری، راهنمایی و رانندگی، شرکت دخانیات و سایر دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قرار گرفته و نظرات کارشناسی و پیشنهادی خودرا در جلسه سه‌شنبه آماده طرح در صحن علنی کمیسیون کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به ایرادات مواد مذکور گفت: از جمله ابهامات و ایرادات ماده مربوط به خودرو این بود که مصرف کنندگان مجبور به پرداخت مالیات آلایندگی به سازمان امور مالیاتی می‌شدند و بر اساس لایحه، این مالیات از مصرف کنندگان دریافت می‌شد. سوال و ابهام اعضای کمیسیون این بود که چرا این مالیات نباید از کارخانجات سازنده دریافت شود؟ اصلا قرار نیست که هر خودرویی که آلایندگی بیشتری دارد مالیات بیشتری هم پرداخت کند.

این عضو هیأت رئیسه صنایع و معادن مجلس گفت: به همین دلیل  تصمیم گیری کارشناسی به کارگروه مذکور محول شد.

حسینی کیا با اشاره به ایرادات ماده دیگر گفت:‌ در خصوص سیگار نیز ابهاماتی وجود داشت از جمله اینکه نرخ مالیات سیگار داخلی و خارجی ابهام داشت. همچنین در خصوص گران‌فروشی سیگار نیز صحبت‌هایی مطرح شد. بر اساس اعلام مسئولان مصرف سالانه داخلی سیگار در ایران ۸۰ میلیارد نخ سیگار است که این عدد نسبت به گذشته با رشد ۲۰ میلیارد نخی سیگار روبرو شده است.

وی هشدار داد: اگر برای این چالش بزرگ فکر اساسی‌تری نشود به زودی با چالش‌های عدیده‌تری روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: همچنین در خصوص قیمت هر نخ سیگار  مارلبرو داخلی نیز ابهاماتی مطرح بود. بر اساس اعلام مسئولان قیمت هر نخ سیگار تولیدی ۴۰۰ تومان است ولی با پنج برابر بیشتر به قیمت ۲۰۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شود. چرا تولید کننده سود پنج برابری از تولید هر نخ سیگار عایدش می‌شود؟

حسینی کیا خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه در خصوص سیگار، سیاستگذاری شده است و باید از تعدد قوانین در این بخش جلوگیری شود. کارگروه مسئول مقرر شد در این خصوص کارشناسی های لازم را انجام دهد تا اگر قرار بر حل اساسی موضوع شد تکلیف سیگار در یک قانون دائمی مشخص شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x