[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل روغنی گلپایگانی  در بیست و پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران  با اشاره به طرح انتزاع وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: هدف دولت دهم از ادغام وزارتخانه ها، کاهش تصدی‌گری و چابک سازی و کوچک‌سازی دولت بود ولی هیچ یک از این اهداف محقق نشد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه ها با هم تجمیع شدند و نتوانستند هیچ یک از این اهداف را محقق کنند و مشکلات بخش تجارت، صنعت و معدن بیشتر شد.

روغنی افزود: امروز همه ذینفعان از این ادغام نادرست ناراحتند اما راه برطرف شدن این ناراحتی انتزاع نیست.

وی تاکید کرد: این تفکیک هم در دولت یازدهم بدون کارشناسی و تحقیق پیشنهاد شده است.

به گفته وی ۷۸ درصد کشورهای مورد تحقیق در یونیدو در طرح یکپارچگی فعالیتها، مدیریت متمرکز در حوزه صنعت و معدن و تجارت دارند.

این فعال اقتصادی در ادامه با تاکید بر نقش مجلس در تفکیک و ادغام وزارتخانه ها گفت؛ از مجلس می خواهیم با دقت و طمانینه اگر ادغام درست بود از آن دفاع کنند و اگر اشتباه بود پاسخ دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که دولت دوازدهم باید به آن خیلی توجه کند تامین مالی بنگاههای اقتصادی است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و قائم مقام بانک مرکزی هر یک رقم متفاوتی از تسهیلات اعلام کردند. در هر حال این ارقام مربوط به استمهال تسهیلات بوده و هیچ پول جدیدی به سر سفره بخش صنعت نیامده است.

وی در پایان تاکید کرد: بحث بنگاههای کوچک و متوسط باید حتما در دولت دوازدهم مدنظر قرار گیرد. این بخش از اقتصاد همانگونه که مد نظر مقام معظم رهبری نیز هست اثرگذاری بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید :  قیمت حبوبات به حالت طبیعی بازگشت/ کمبود موادغذایی تا پایان رمضان نداریم

ادغام به زیان تولید بود

حسین روشنک، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هم در این جلسه با اشاره به ادغام وزارتخانه ها به دلایل سیاسی و رفع تکلیف در دولت قبل گفت: دولت قبل برای بزرگنمایی خودش در پایان دوره اقدام به تجمیع وزارتخانه ها کرد.

وی افزود: آن ادغام غلط بود ولی این انتزاع اشتباه نیست بلکه اصلاح رویه های حمایت از تولید و صادرات است.

وی در ادامه با اشاره به اشکالات ادغام وزارتخانه ها گفت: افزایش قاچاق، افزایش واردات، افزایش بدون ضابطه تعرفه واردات، افزایش حجم بدهکاری های معوقه، افزایش دریافت ارزش افزوده از تولید از مهمترین اختلالات اقتصادی بود که در دوره ادغام پیش آمد.

ادامه دارد …

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به ترکیهاویکو یورو کارگوپروژه حمل و نقل هواییپست سریع السیر بین المللیپست سریع تی پی جیپیگیری مرسوله ی ارسالیتجديد ترخيص الاستثمارترخیص کار خرمشهرحساب پي پالحمل بار مهرشهرحمل هوایی بار از چینحمل و نقل هوایی علمدارحمل و نقل هوایی کشورحواله دلار از آمریکا به ایرانخريد از آمازون در ايرانخرید ابزار شنودخرید از آمازون Persiantoolsخرید اینترنتی بلیطخرید اینترنتی حولهخرید اینترنتی عروسک شاسخین بزرگخرید اینترنتی کلت گازیخرید اینترنتی گوشیخرید تبلت amazon kindle fireخرید دارو از سایت های خارجیخرید دلار برای بازی ساکر استارخرید هلیکوپتر از امریکاسایت آمازون برای خریدسرویس بیت کوینسیستم پی پال در ایرانشركت حمل ونقل بين الملليشرکت حمل دریایی ایرانشماره ی صرافی های تهرانصادرات ذوب آهن اصفهانطرح جامع حمل و نقل کشورفروش تجهیزات قصابیفروش خط تولید پیچ و مهرهفریت بار به کانادا با کشتیقوانین گمرکی فرانسهقیمت خرید دلار در بازار تهرانکارت بازرگانی خراسان رضویکنفرانس حمل و نقل 14گمرک ژاپنگمرک عمانمجوز خدمات بار هواییناصر ظفری گمرکواردات المانياواردات تویوتاواردات خودرو 93واردات خودرو معلولانواردات لپ تاپ استوک از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها