[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از فارس، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عصر امروز در نشست خبری خود در خصوص اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در موضوع جمع بندی ۹ ماهه اقدامات تعزیرات حکومتی گفت: قریب به ۴۰۰ هزار پرونده داشتیم که با رشد ۱۱ درصدی نسبت به کل سال ۹۶ ورودی پرونده داشتیم.

وی افزود: با رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفنی به میزان ۷۰ هزار میلیارد ریال جریمه شدند که این عدد رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: از این تعداد پرونده ۲۷۹ هزار و ۳۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات بوده است و متخلفین به پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان جریمه شدند.

رایگانی ادامه داد: در حوزه پرونده‌های بهداشت و درمان ۳۴ هزار پرونده تشکیل شد که متخلفین ۱۴۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی گفت: این در حالی است که در حوزه قاچاق کالا و ارز  هم ۵۰ هزار پرونده تشکیل شده است که متخلفین بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بحث اجرای احکام هم ۳۵۵ هزار پرونده داشتیم که میزان وصولی ما در این مدت ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه شرکت های لبنی برای ۳۰ شرکت در شعب تعزیرات پرونده تشکیل شده است که ۵ پرونده در شعبه تجدید نظر است.

وی افزود: یکی از شرکت های لبنی به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده است و درباره یکی دیگر از شرکت های لبنی هم ۱۱۷ میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید :  تشکیل ۳۰پرونده برای شرکت‌های لبنیات در سازمان تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: سیاست تعزیرات در پرونده های لبنی این است که با کسانی که مصوبات ستاد تنظیم بازار را اجرا نمی‌کنند برخورد کند.

وی افزود: در حوزه مرغ و گوشت دو سه مرتبه ستاد تنظیم در خصوص این محصولات اعلام قیمت کرده است اما متاسفانه در بازار با عدم همراهی بخش خصوصی مواجهیم و این باعث آشفتگی می شود.

رایگانی ادامه داد: بارها در کلام وزیر صنعت و وزیر کشاورزی در خصوص قیمت مرغ صحبت شده است اما بخش خصوصی نسبت به پذیرش این تصمیمات و اجرای آن سرباز میزند.در کل کشور بحث طرح نظارت بر توزیع گوشت و مرغ را اجرا کردیم و این نظارت در اینده هم ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در یکی دو ماه گذشته بحث قاچاق دام را داشتیم و ۶۱۳ پرونده  به ارزش ۵۵ میلیارد تومان در این حوزه تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برای ۴۳۹ پرونده حکم محکومیت صادر شده است و نگاه ما این است که در استانهای منتهی به مناطق مرزی هرگونه بارگیری دام زنده به سوی استانهای مرزی قاچاق محسوب میشود مگر به شرط داشتن مجوز.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در برخی از استان‌ها حتی گزارش مربوط به قاچاق دام مولد داشته ایم.

رایگانی درخصوص استفاده دو شرکت تولید کننده چیپس و پفک نیز گفت: دو پرونده در خصوص استفاده از ذرت دامی از سوی وزارت بهداشت به دست ما رسیده است.

وی گفت: این پرونده‌ها به شعب تعزیرات حکومتی البرز فرستاده شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این دو پرونده به صورت جدی در حال بررسی است. دو محموله ذرت دامی هزار تنی که با ارز ۴۲۰۰ وارد شده بود به جای استفاده در حوزه دام در حوزه تولید چیپس و پفک استفاده شده است.

بیشتر بخوانید :  تخم‌مرغ گران شد/ گوشت قرمز ثابت ماند

رایگانی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه این دو محموله هزار تنی پلمب شده است و به هیچ عنوان برای ساخت استفاده نشده است.

وی ادامه داد: جالب است که از یکی از این محموله ها به میزان ۷۰۰ تن ذرت دامی در محوطه باز بدون حفظ الزامات نگهداری می‌شدند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها