[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از فارس، براساس ماده ۵۱ بند «ب» قانون برنامه ششم توسعه، به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده می‌شود با حفظ وظایف حاکمیتی از طریق ارائه حمایت و مشوق‌های لازم نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری و مدیریت بنادر کوچک و محلی، اعطای مجوز احداث بنادر کوچک جدید و اشخاص حقوقی حرفه‌ای و معتبر غیردولتی با رعایت قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی و اصول رقابتی، اقدام کند.

براساس اطلاعات سازمان برنامه بودجه، سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق سند بالادستی مذکور، ۶ فعالیت را اجرا کرده است.

در این‌باره می‌توان به تشکیل کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های چند منظوره مردمی آماده شده (۴۹ مورد) با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور، اشاره کرد.

واگذاری ۳۰ مورد از موج‌شکن‌ها به سازمان شیلات، ۳ مورد به نیروی دریایی سپاه و ۲ مورد به نیروی دریایی ارتش از دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق این سند بالادستی است.

«‌انجام مطالعات اولیه طرح ساماندهی بنادر کوچک»، «راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور» و «برگزاری ۳۴ جلسه کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی» از دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق این سند بالادستی است.

همچنین «صدور و تمدید ۱۲۹ فقره مجوز موافقیت اولیه ساخت و بهره‌برداری از سازه‌های دریایی»، از اهم اقدامات سازمان بنادر برای تحقق سند بالادستی مذکور است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها