[ad_1]

به گزارش تراز ،دونالد ترامپ، پنجشنبه ۲۹ ژوئن، آغاز دوران جدیدی از تاریخ آمریکا را اعلام کرد. رئیس‌‌جمهور آمریکا، رویکرد دولت خود را نسبت به موضوع انرژی، سرآغاز عهد طلایی اقتصاد انرژی آمریکا دانست و گفت: من حتی یک گام فراتر می‌روم و می‌گویم، دوران طلایی آمریکا از همین الان شروع شده است. باور کنید و همه شما بخشی از نیروی سازنده این آینده هیجان‌برانگیز و جدید هستید.

سروری بازار انرژی

وزیر کشور دولت ترامپ رسما اعلام کرده است، اگر آمریکا از همه توان خود در بهره‌گیری از منابع انرژی این کشور استفاده کند، می‌تواند سال ۲۰۲۶ به کشوری عمدتا صادرکننده انرژی تبدیل شود. ترامپ در سخنرانی گذشته خود از ادعای وزیر کشورش فراتر رفت و مدعی شد، آمریکا تا سال ۲۰۲۰ به یک کشور صادرکننده انرژی بدل خواهد شد، یعنی به کشوری که بیش از واردات انرژی، به صادرات آن می‌پردازد. رئیس‌جمهور آمریکا رسما اعلام کرد، این کشور باید در راستای سروری در بازار انرژی جهان گام بردارد.

اقتصاد انرژی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است، ذخایر گاز طبیعی آمریکا برای تامین نیازهای یک قرن این کشور کفایت می‌کند. از آن گذشته، منابع عظیم زغال سنگ آمریکا می‌تواند ۲۵۰ سال نیاز بازار را تامین کند. ترامپ، سیاست انرژی دولت خود را چنین تعریف می‌کند:

ـ افزایش تولید نفت و استفاده فراگیر از شیوه مناقشه‌برانگیز فراکینگ

ـ احداث خط لوله نفت با ظرفیت انتقال ۱۰۸هزار بشکه در روز به مکزیک. از آنجا که ترامپ برای جلوگیری از موج مهاجرت غیرقانونی تصمیم به احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک گرفته است، در توضیح گفته است، این خط لوله از زیر دیوار مرزی عبور خواهد کرد و مانعی برای احداث دیوار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :  جزییات جلسه کمیسیون اصل ۹۰

ـ حذف همه محدودیت‌های دولت اوباما در بهره‌گیری از منابع نفتی زیر آب.

ـ حذف همه محدودیت‌های دولت اوباما بر سر تامین سرمایه برای استخراج زغال سنگ در خارج از مرزهای آمریکا.

ـ استفاده بیشتر از انرژی اتمی.

خروج از پیمان اقلیمی پاریس

علت خروج دونالد ترامپ از پیمان اقلیمی پاریس را باید در تمایل دولت او به استفاده از انرژی‌های فسیلی دانست. ترامپ معتقد است، با حذف این محدودیت‌ها، آمریکا می‌تواند میلیاردها دلار درآمد کسب و صدها هزار فرصت شغلی ایجاد کند. به دنبال تغییر سیاست انرژی در دولت اوباما و دولت‌های پیش از او، میزان اشتغال در صنایع گاز و استخراج زغال‌سنگ در آمریکا بشدت کاهش یافته بود. شمار کسانی که در حال حاضر در امر استخراج زغال‌سنگ و تولید گاز طبیعی در آمریکا فعالیت می‌کنند، بالغ بر ۶۵۵ هزار نفر می‌شود. این در حالی است که سال ۱۹۸۱ تعداد کسانی که در این حوزه‌ها مشغول کار بوده‌اند، بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

الزام‌های برآمده از سیاست‌های زیست‌محیطی و روی آوردن به انرژی‌های پاک باعث شده بود، دولت‌های پیشین آمریکا کمتر اقدام به استفاده از زغال‌سنگ و انرژی‌های فسیلی بکنند؛ محدودیت‌هایی که ترامپ با سیاست انرژی خود اکنون در پی لغو آنهاست.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها2 درصد مالیات وارداتاتاق بازرگانی بجنورداتاق بازرگانی هنداخبار جدید گمرکیپست سریع از آمریکا به ایرانتاریخچه صنعت حمل و نقل هواییترخیص کالا از گمرک جلفاترخیص کالا ترکیهچگونگی ترخیص خودرو از پارکینگچگونگی ترخیص کالا از گمرکحقوق گمرکی وسود بازرگانیحمل بار رجاحمل دریایی بارحمل و نقل بین المللیحمل و نقل بین المللی انجمنحمل و نقل بین شهریحمل و نقل زمینی در ایرانحواله پی پالخدمات بار هوایی گیتی رسان کالاخرید ابزار برقخرید از فروشگاه علی باباخرید اینترنت 8 مگابایتخرید اینترنتی حلقه نقرهخرید اینترنتی سیمز 4خرید اینترنتی شوکر دفاع شخصیخرید پرچم آلمان نازیخرید تجهیزات شناصادرات روده گوسفندیصرافی 24 ساعته در تهرانصرافی تصرافی یه قرونصرافی یوروضوابط حمل و نقلطریقه خرید از سایت Ebayفروش تجهیزات شبکه در شیرازفروش تجهیزات صوتیفروش خط تولید لامپ کم مصرففروش رنو 5 صادراتیکارگو ایران ایرکرایه حمل کانتینر از چینگمرک 10103گمرک کشورمجوز ورود و ترخیصمسترکارت دانشگاه تهراننحوه ارسال پول به کانادانرخ خرید و فروش یوان چینهزینه حمل از چین به ایرانواردات پرتقال مصریواردات یراق آلاتوب مانی افتتاح حساب

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها