[ad_1]

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی بر تدوین سند پنج ساله توسعه گردشگری استان کرمان تاکید کرد و افزود: مصوب شده ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع در بخش گردشگری، صنایع دستی و فعالیت های حوزه میراث وارد کشور می شود بنابراین باید سازمان متولی این حوزه در اداره کل میراث فرهنگی ایجاد و راه اندازی شود.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی ادامه داد: تراز بازرگانی نیز سه میلیارد دلار منفی است که بر این اساس میزان واردات نسبت به صادرات بیشتر است و استان کرمان با توجه به نقش خود در حوزه صادرات در راستای رفع این مشکل به صورت جدی اقدام کند.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومان قیمت هر کیلو پسته اظهار کرد: این موضوع یک بحران برای کشاورزان است زیرا بهای تمام شده از قیمت فروش بیشتر است.

پورابراهیمی از اتاق بازرگانی کرمان به عنوان یکی از اتاق های علمی و اثرگذار نام برد و گفت: این اتاق جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: کار خوبی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور آغاز شده است.

وی افزود: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشترین ظرفیت توسعه را به خود اختصاص داده و با کمترین سرمایه گذاری می تواند بیشترین اشتغال و درآمد را ایجاد کند.

وی اظهار کرد: هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر آمادگی موجود برای تدوین نظام قانون گردشگری کشور اشاره و بیان کرد: در ساختار وزارت امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی محقق و ارتباط ویژه ای با وزارت امور خارجه و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید :  استانداردهای واردات و صادرات

پورابراهیمی با اشاره به زرد و نارنجی بودن وضعیت گردشگری برخی نقاط استان در سایر کشورها گفت: به نظر می رسد که داده ها در این زمینه به روز نیست و با اصلاح داده ها، نگاه گردشگری کشورها به کرمان تغییر بزرگی خواهد کرد و در کنار آن باید پیگیری های لازم از طریق وزارت امور خارجه نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نبود اداره میراث فرهنگی در شهرستان کرمان یکی از مشکلات حوزه گردشگری این استان است زیرا در مراکز استان ها سایه ادارات کل بر ادارات شهرستان سنگینی می کند و این در حالی است که هر کدام وظایف و تکالیف جداگانه ای بر عهده دارند.

وی به وجود مافیای داخلی در حوزه پسته نیز اشاره و بیان کرد: کاهش قیمت پسته در حالی رخ داده که قیمت جهانی این محصول تغییر نکرده است.

پورابراهیمی یادآور شد: برخی مذاقشان با بورس پسته هماهنگی نداشته و شیطنت هایی را انجام می دهند.

وی به بازدید از روند اجرای پروژه انتقال آب از بندرعباس اشاره و بیان کرد: کار بسیار بزرگی برای انتقال آب از هرمزگان انجام شده است و این کار که در ابتدا یک رویا بود، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش می کنیم تا ۲ سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: این کار باید ۲۰ سال قبل انجام می شد و اجرای آن پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد که تاکنون یک هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای این طرح اثرهای مثبتی در کشاورزی و گردشگری استان کرمان بر جای خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید :  صادرات ایران به اتحادیه اروپا از ۷میلیارد یورو گذشت/ تراز تجاری همچنان به نفع اروپا

کرمان با داشتن هفت هزار اثر تاریخی، ۷۰۰ اثر ملی و پنج اثر ثبت جهانی یکی از استان های مقصد گردشگری کشور است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران ثبت سفارشارسال پول به روسیهباربری کارگوبانک صادرات بپست سریع السیر بین المللیپی پال یعنی چهترخیص کالا از بندر انزلیترخیص کالا از گمرک عراقتمدید کارت بازرگانی حقوقیچگونه ترخیص کار گمرک شویمچیرلاینحمل و نقل از چین به ایرانحمل و نقل بین المللی تبریزحمل و نقل ريليحمل و نقل ریلی ژاپنحمل و نقل ستیحواله دلار استرالیاخرید اینترنتی تلویزیونخرید اینترنتی چوب بامبوخرید اینترنتی نی هفت بندخرید تجهیزات پزشکیخرید تجهیزات صدابرداری فیلمخرید خط تولید لوله پلی اتیلنخرید دلار تقلبیخرید فندک از چینخرید هواپیما ایران از امریکارهگیری مرسوله های سفارشیس بانک صادراتسایت خبری امازونشرکت خرید از سایت های خارجیصادرات زعفران به استرالیاصادرات فرش ایران به چینصرافی رصرافی زفرم د برای کارت بازرگانیفروش وب مانی ارزانقوانین گمرکی واردات خودرو دست دومکارت بازرگانی واردات از چینکشتی کارگوگمرک حقوق ورودیگمرک عطرگمرک لطف آباد کجاستمستر کارت ایرانینرخ حواله یورو به چینهزینه ترخیص خودرو اروندواردات ترکمنستانواردات خودرو 93واردات روسیهواردات فلشواردات گردو از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها