[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: وزیر نفت هند در واکنش به تحریم نفتی آمریکا علیه ایران گفت: امروز مسئله مهم در دسترس بودن نفت خام نیست. حساسیت به وجود آمده در بازار، بیرون رفتن یک تولید کننده بزرگ نفت است که می‌تواند عرضه نفت را با مشکل مواجه کند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، به نقل از ایکنامیک تایمز، دارمندا پرادهان، وزیر نفت هند از صحبت در مورد معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ادامه خرید نفت از ایران خودداری کرد و گفت موضع خود را در برابر واردات نفت از ایران در ماه نوامبر روشن کرده و چیز جدیدی برای گفتن ندارد.

هفته گذشته پرادهان گفته بود که دو پالایشگاه دولتی نفت واردات ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام از ایران را در ماه نوامبر ثبت کرده اند.

دونالد ترامپ در ماه مه از معاهده اتمی ۲۰۱۵ با ایران کنار کشید و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را دوباره وضع کرد.

برخی از این تحریم ها از ششم ماه اوت اجرایی شدند، در حالی که تحریم‌های بخش‌های نفت و بانکداری از ماه نوامبر آغاز می‌شوند. این تحریم‌ها کانال های بانکی ایران را می‌بندند و پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. همچنین پوشش بیمه ای پالایشگاه های فرآوری کننده این نفت هم متوقف می شود.

پرادهان گفت:« امروزمسئله مهم در دسترس بودن نفت خام نیست. به خاطر بی ثباتی ژئوپولیتیکی در مناطق مختلف جهان، حساسیت زیادی به وجود آمده است. اصلی‌ترین چالش هم همین است. ما از روز اول مطمئن بودیم که مشکلی برای تهیه نفت وجود نخواهد داشت. در بخش‌های مختلفی از دنیا می توان نفت پیدا کرد».

بیشتر بخوانید :  وزیر نیرو امروز راهی عراق می‌شود/ دیدار اردکانیان با رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی افزود: حساسیت به وجود آمده در بازار، بیرون رفتن یک تولید کننده بزرگ نفت است که می‌تواند عرضه نفت را با مشکل مواجه کند ،بر قیمت آن تاثیر بگذارد و بازار را بی‌ثبات کند.

قیمت نفت در ماه جاری میلادی در بحبوحه درگیری بازار با کاهش صادرات نفت ایران ، به ۸۶.۷۴ دلاریعنی بالاترین قیمت در چهار سال گذشته رسید.

قیمت نفت با این امید که آمریکا مهلت اجرای تحریم‌های ایران را چند ماه به تاخیر بیندازد ، تا حدود ۸۱ دلار پایین آمد.

بازار نفت از نظر فیزیکی متعادل است ولی به خاطر مسائل ژئوپلیتیکی تعادل روانی ندارد و این عدم تعادل روانی بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.

پرادهان گفت اوپک باید ثبات بازار را تضمین کند. این هم به نفع کشورهای مصرف کننده است و هم تولید کنندگان نفت.

هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است که بیش از ۸۰ درصد نفت مورد نیاز خود را از راه واردات تامین می کند. ایران سومین تولیدکننده نفت بعد از عربستان و عراق است و بیش از ۱۰ درصد نیاز کلی نفت را برطرف میکند.

پرادهان هفته گذشته گفت که شرکت ایندین اویل و پالایشگاه مانگالور روی هم سفارش واردات ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام از ایران را داده اند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها